Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Kadett C

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door will
    Waarschijnlijk zijn de leidingen poreus geworden door de ouderdom en wordt er valse lucht aangezogen, vandaar die luchtbelletjes.

    En re dat herschilderen in 't blauw, de Franse racekleuren zijn blauw (en dat op nen Duitse rallye wagen ?? Die mannen bollen met zilver eh).
    die luchtbellen in de benzinefilter kunnen geen kwaad. leidingen van die leeftijd kunnen inderdaad poreus worden, maar dat geeft geen startproblemen.

    grijs/zwart, as I said before. als 't een Kadett C is, geel/zwart.

    oh ja, klein detail: een B-coupé in grijs/zwart met een 1.2-blokje oogt ridicuul.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
      Of vijs de luchtfilter er nekeer af, en giet er langs daar een beetje naft in, werkte keer op keer bij onze corsa

      Die lekte een beetje naft waardoor die leiding altijd droog kwam te staan, startte nooit direct dan want moets eerst de naft naar daar gepompt krijgen. Een geutje naft langs de luchtinlaat er in en die was altijd zo weg
      ze hebben daar speciaal spuitbussen voor, het noemt startpilot, en je moet het in de luchtinlaat inspuiten (voor de luchtfilter).
      A Twist of the Wrist

      Comment


      • De kaddet b coupe als avatar is een orginele rallye, en die heeft slechts een 1.1, maar heeft wel de dubbele solex, een pracht van een geluid komt er daaruit.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
          De kaddet b coupe als avatar is een orginele rallye, en die heeft slechts een 1.1, maar heeft wel de dubbele solex, een pracht van een geluid komt er daaruit.
          de Rallye Coupé had altijd een 1900 cc blok. het 1100 cc-blok met dubbele solex is een S-blokje.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
            de Rallye Coupé had altijd een 1900 cc blok. het 1100 cc-blok met dubbele solex is een S-blokje.
            Had je ze niet in beide versies?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
              Had je ze niet in beide versies?
              nee. de Rallye Coupé is gebouwd van '68 tot '73, de S-coupé van '67 tot '73. er zijn nog wat 'speciale' reeksen geweest van de sedan, die dezelfde schakelmechaniek hadden als de S-coupé, maar met het N-blok. 'k zoek effe een fotootje van de mijne...

              Comment


              • voila, Kadett B Special van '70. 't enige verschil zit in de details:

                - ringen rond de wieldoppen
                - korte versnellingspook uit de coupé
                - vlaggetjes achter de voorwielen
                - standaard klokje in dashboard
                - andere grille
                Bijgevoegde Bestanden

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                  nee. de Rallye Coupé is gebouwd van '68 tot '73, de S-coupé van '67 tot '73. er zijn nog wat 'speciale' reeksen geweest van de sedan, die dezelfde schakelmechaniek hadden als de S-coupé, maar met het N-blok. 'k zoek effe een fotootje van de mijne...
                  Volgens de nederlandse kaddet b club kon je ze alletwee krijgen hoor.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
                    Volgens de nederlandse kaddet b club kon je ze alletwee krijgen hoor.
                    http://www.kadett-b.nl/Index/index.html
                    moet ik er een tekeningetje bij maken?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                      de Rallye Coupé had altijd een 1900 cc blok. het 1100 cc-blok met dubbele solex is een S-blokje.
                      Was dat hetzelfde blok dat in de Rekord Coupe Sport stak ? (van 96 pk ?) want dat was het blok dat ik in m'n Manta A laten steken heb na ongeveerd 150.000 km om beter met de caravan overweg te kunnen in de bergen. Vermits het blok uit een "perte totale" kwam had ik er de kop (culasse) van de 16S opgelaten, ook de dubbellichaam Solex carbu alsook de versnellingsbak en brug van de 16S gebezigd, dat gaf fantastische starts aan de rode lichten.
                      En toch maar 'n 9 liter per 100 km qua verbruik, soepelheid was wat minder, moest relatief rap terugschakelen om punch te hebben (reed wel met redelijk wat voorontsteking, zoveel zelfs dat voor het trekken met de caravan ik voor het vertrekken moest beginnen met de ontsteking wat later te zetten anders konden de pistons en de biels er resp. langs boven en langs onder uitvliegen) (Maar eens ter plaatse eerst alles installeren, dan nen draai aan de delco en weg den berg op om ne keer goed door te trekken)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door will
                        Was dat hetzelfde blok dat in de Rekord Coupe Sport stak ? (van 96 pk ?)
                        't is inderdaad het blok van 1897 cc uit de Rekord en de Manta, met een andere nokkenas.

                        Comment


                        • Dit is de rallye van iemand die ik ken, getrokken op de summercruise meeting twee jaar geleden. Daarnaast heeft hij nog een GT, een kaddet c GT/E, een kaddet b luxe, en een kaddet d 1.6 SR, en mijne kaddet b coupe staat er ook nog, maar niet voor lang meer.
                          De kaddet b luxe is de groene (orginele lak) op de achtergrond.
                          Bijgevoegde Bestanden
                          Last edited by ; 21/04/2005, 20:13.

                          Comment


                          • Tigraboy, ik heb hier in de buurt een zwarte kadett C te koop zien staan, zal eens kijken of die er dinsdag nog staat (dan ben ik daar in de buurt) en foto's maken Mss iets voor jou?






                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
                              Tigraboy, ik heb hier in de buurt een zwarte kadett C te koop zien staan, zal eens kijken of die er dinsdag nog staat (dan ben ik daar in de buurt) en foto's maken Mss iets voor jou?
                              Dat mag altijd!

                              Comment


                              • De 1100 die in de rallye zaten waren 1100 SR's. Dus was zowel de 1900 als de 1100 te verkrijgen.
                                Bijgevoegde Bestanden

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
                                  De 1100 die in de rallye zaten waren 1100 SR's. Dus was zowel de 1900 als de 1100 te verkrijgen.
                                  in Nederland. Nederlanders, en hun leveringsprogramma's, durven al eens afwijken. in Belgie is de Rallye Coupé enkel geleverd met een 1900 cc.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                    in Nederland. Nederlanders, en hun leveringsprogramma's, durven al eens afwijken. in Belgie is de Rallye Coupé enkel geleverd met een 1900 cc.
                                    Dus de grijze rallye is er eigenlijk een uit Ned.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
                                      Dus de grijze rallye is er eigenlijk een uit Ned.
                                      En ik heb besloten om de mijne in het Geel/zwart te laten.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
                                        Dus de grijze rallye is er eigenlijk een uit Ned.
                                        niet altijd. een Rallye met 1.1-blokje is in Nederland verkocht. de 1.9 werd hier ook in grijs/zwart geleverd.

                                        Comment


                                        • Normaal zie ik vanavond de persoon waar de kaddet staat, ik zal eens vragen wanneer we hem zouden kunnen op de remorque zetten.
                                          Ik hoop binnenkort. Ik laat iets weten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X