Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Kadett C

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dan de witte caravan:
    Die moet daar echt weg, want hij vergaat er gewoon. Dorpels en deuren snotrot, kofferbodem ook redelijk roestig, kofferklep rot, gardebous rot, interieur half afgebroken... sukkelaar... Ook stond er een D'tje naast, ook vuil en rot

www.opelklassiek.be

Comment

• Ook had ik even het nafklepje van de caravan geopend, en er zat géén stop meer op de vulopening zat vol vuil en vettigheid
      De D :

www.opelklassiek.be

Comment

• En gisterenavond zijn we voor een kameraad nog een erg mooie coupé gaan ophalen in Opitter Een prachtige maniakaal verzorgde wagen van 1975

De naam is tweety

www.opelklassiek.be

Comment

• www.opelklassiek.be

Comment

• Welkom Tweety.

Comment

• tigra ik zou het riskeren

c1 rijden zalig ik weet nu wel niet of hij volledig origeel is
              maar op het eereste zicht is er iets van te maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fiero Bekijk Berichten
                tigra ik zou het riskeren

c1 rijden zalig ik weet nu wel niet of hij volledig origeel is
                maar op het eereste zicht is er iets van te maken
                huh?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                  huh?

Gaat het mss over dat oranje Kadettje?

Dat is 5 jaar geleden Ondertussen is er veel veranderd
                  www.opelklassiek.be

Comment

• Hier gibt's die Tour-Tickets: http://www.lena-meyer-landrut.de/tickets/karten.html Lena feiert Videopremiere! Unsere ESC-Heldin hat an einem brandneuen Video...
                    www.opelklassiek.be

Comment

• [quote=opelfreak;4225092]
                      http://www.youtube.com/watch?v=6WIEQ...eature=related[/quote

Die Lena is toch het nieuwe 'gezicht' van Opel.
                      En die VW die in panne staat, geniaal
                      2012 Opel Astra ST Ecoflex
                      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• [quote=prins207;4226120]
                        Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten

http://www.youtube.com/watch?v=6WIEQ...eature=related[/quote

Die Lena is toch het nieuwe 'gezicht' van Opel.
                        En die VW die in panne staat, geniaal

Ik weet het, maar die City kapotzagen vergeef ik hen nooit
                        www.opelklassiek.be

Comment

• Opel Kadett c2 sedan

Hoi,

ben 19 jaar en op zoek naar een auto, mijn voorkeur gaat sowieso uit naar klassiekers, ben niet van plan een auto te kopen van na 1990 ik heb nu een opel kadett c2 sedan op het oog, is gekeurd (als oldtimer dan)
                          en er is werk aan, ik ben echt niet vies om de handen uit de mouwen te steken, integendeel, maar helaas ken ik er nog niet veel van ik vraag hier dus even naar jullie mening over zijn problemen..

dit is het bericht van de eigenaar die even de problemen ervan omschrijft:

Als je de auto laat draaien en je laat zachtjes de koppeling los, dan bolt hij zoals het hoort.
                          Maar als je vertrekt zoals je normaal vertrekt dan gaat hij niet meer vooruit en kraakt er wat.

Volgens mij zit gewoon de cardan aan de boite los zodat de tanden nog maar net aan het uiteinde contact maken en zo doorslippen.

Ik ben er eens onder gaan liggen en je kan de cardan gewoon naar voor en naar achter schuiven (zie je ook wat op de foto)
                          en er zit daar wat los, je ziet dat er een bout uit is (linksonder foto). Hij verliest daar dan ook wat olie.

Volgens mij is het dus een relatief klein probleem/werk.
                          De andere foto is van de 2e boite.

Ik hem voordien altijd als dagelijkse wagen gebruikt en hij is van 1978 dus verwacht ook zeker geen nieuwe (is ook al eens herspoten geweest).
                          Ik had al een zwaardere wagen met trekhaak gekocht en ik heb het nogal druk voor de moment,
                          vandaar dat ik er nu zelf geen tijd in wil steken.

Ik zie de wagen als een auto waarmee je mits wat werk terug een tijd mee kan rijden,
                          of als goede basis om een compleet restauratieproject te beginnen.

de foto's:

dus wat ik graag zou weten, is het probleem makkelijk te verhelpen of eerder duur/veel werk?
                          alvast bedankt!

foto's worden in orde gebracht
                          Last edited by Charles.V; 13/01/2011, 18:01.
                          1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                          1984 BMW E28 520i
                          2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• Ik denk als je iets wil weten over Opel's je best Opelfreak eens PM't.
                            Die gaat u zeker kunnen helpen!
                            Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                            Current:
                            1987 Mercedes-Benz W124 200D
                            1979 Mercedes-Benz W123 280E
                            1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                            Ex:
                            1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                            1976 Mercedes-Benz W123 250
                            1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                            1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                            1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                            1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                            2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                            1980 Mercedes-Benz W123 280
                            1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                              Ook had ik even het nafklepje van de caravan geopend, en er zat géén stop meer op de vulopening zat vol vuil en vettigheid
                              De D :

He, die plaats herken ik precies.

Passeer er elke dag naar m'n werk. Die Golf cabrio is al een tijd weg, nu staat er een Ford Ka.

En hij vraagt €1500 voor die witte Kadett.

Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Voor die D vraagt ie €500.
                              Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.
                              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                He, die plaats herken ik precies.

Passeer er elke dag naar m'n werk. Die Golf cabrio is al een tijd weg, nu staat er een Ford Ka.

En hij vraagt €1500 voor die witte Kadett.

Goed zot, overlaatst stond er nog een C coupé op kapaza voor €1750...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
                                  Hoi,

ben 19 jaar en op zoek naar een auto, mijn voorkeur gaat sowieso uit naar klassiekers, ben niet van plan een auto te kopen van na 1990 ik heb nu een opel kadett c2 sedan op het oog, is gekeurd (als oldtimer dan)
                                  en er is werk aan, ik ben echt niet vies om de handen uit de mouwen te steken, integendeel, maar helaas ken ik er nog niet veel van ik vraag hier dus even naar jullie mening over zijn problemen..

dit is het bericht van de eigenaar die even de problemen ervan omschrijft:

Als je de auto laat draaien en je laat zachtjes de koppeling los, dan bolt hij zoals het hoort.
                                  Maar als je vertrekt zoals je normaal vertrekt dan gaat hij niet meer vooruit en kraakt er wat.

Volgens mij zit gewoon de cardan aan de boite los zodat de tanden nog maar net aan het uiteinde contact maken en zo doorslippen.

Ik ben er eens onder gaan liggen en je kan de cardan gewoon naar voor en naar achter schuiven (zie je ook wat op de foto)
                                  en er zit daar wat los, je ziet dat er een bout uit is (linksonder foto). Hij verliest daar dan ook wat olie.

Volgens mij is het dus een relatief klein probleem/werk.
                                  De andere foto is van de 2e boite.

Ik hem voordien altijd als dagelijkse wagen gebruikt en hij is van 1978 dus verwacht ook zeker geen nieuwe (is ook al eens herspoten geweest).
                                  Ik had al een zwaardere wagen met trekhaak gekocht en ik heb het nogal druk voor de moment,
                                  vandaar dat ik er nu zelf geen tijd in wil steken.

Ik zie de wagen als een auto waarmee je mits wat werk terug een tijd mee kan rijden,
                                  of als goede basis om een compleet restauratieproject te beginnen.

de foto's:
                                  dus wat ik graag zou weten, is het probleem makkelijk te verhelpen of eerder duur/veel werk?
                                  alvast bedankt!

foto's worden in orde gebracht

Mmmm, als die cardan al enkele keren doorgeslipt is, is dat natuurlijk ook niet echt goed... Anderzijds kost een nieuwe achteras of cardan 2x niks, dus dat valt best mee.

Hoe is de kas?

Op de interieurfoto valt me ook op dat de pook op een heel vreemde positie staat...
                                  Last edited by opelfreak; 16/01/2011, 10:54.
                                  www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                                    We zijn er geweest

Nog een redelijk exemplaar, tis nog allemaal goed te doen
                                    prijs weet ik nog niet, en oja, hij is gewassen:

Deze hebben we vandaag toevallig teruggezien... Hij is er niet echt op verbeterd....

Uploaded with ImageShack.us

Wij hadden een propere witte C-Dett verwacht die mits kleine inspanningen weer origineel te zetten was.... Bleek het die paarse geweest te zijn

Geverfd met de rol, zonder afplaktape (ruitensproeiers dichtgeverfd,, spatten op ruitrubbers, gewoon over de roest heengerold... man man) Onder de kap was hij nog paars, en flink rot.
                                    Volgens de eigenaar was er géén werk meer aan, tjonge jonge. De reservewielbak was snotrot, de dorpels, deuren, wielkasten, alles was eraan... Door de witte lak kwam soms de paarse nog piepen. Interieur was eruit, allemaal zelf gemaakt nu...

1 grote teleurstelling, ERG slordig opgemaakt...
                                    www.opelklassiek.be

Comment

• Ik vond dat er eerste lak in de advertentie had moeten staan

Comment

• Wel,
                                        Dit is een mooi voorbeeld van origineel of niet.
                                        Als deze dett nu fatsoenlijk was opgemaakt >> roest verwijderen, goede respray enzo had ik wel respect voor het karretje gehad, ookal is hij verlaagd en staat hij op verbreed staal.
                                        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                        Current:
                                        1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                        1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                        Ex:
                                        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                        1976 Mercedes-Benz W123 250
                                        1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                        1980 Mercedes-Benz W123 280
                                        1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Eergisteren aan de Carrefour:

Dit wagentje volg ik al sedert 1999 In 2000 heb ik mijn nr aan de eigenares gegeven voor het geval ze hem wegdoet. Toen stond de teller op 66.000km, nu ben ik vergeten te kijken...
                                          De wagen was oorspronkelijk van haar vader, nu rijdt zij er al ettelijke jaren in. Rond 2004-2005 is hij opnieuw gelakt in originele kleur. Bwj is 1978 Ik blijf hem volgen tot de dag van verkoop:

En op de bovenparking staat altijd een prachtige Datsun Cherry 100A !
                                          www.opelklassiek.be

Comment

Working...
                                          X