Go for it !
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes W124: 25 jaar v.2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenDe garage/handelaar verkoopt hem (die rode) in opdracht van een klant (overname). Hij was vandaag niet thuis dus kon er geen afspraak gemaakt worden. De eigenaar was er mee naar de keuring geweest maar naar de gewone ipv keuring vvk. Dus moet nog gekeurd worden vvk. Dat gaat de garagist evt. maandag doen en kan ik hem evt. al meteen meenemen dan als hij mij aanstaat.
Er waren al 2 anderen die ervoor gebeld hadden, maar omdat de eigenaar toen niet kon, konden ze ook niet gaan kijken. Kan nu ofwel in het weekend gaan kijken, ofwel wachten tot maandag dat hij gekeurd is en dan een rit uitsparen (2u rijden enkel). Benzfreak kan dan helaas niet mee zowel in 't weekend als maandag. Als er anderen zijn die meewillen (liefst met Benz/W124 kennis), be my guest.
In mijn Golf was hij niet geïnteresseerd voor overname. (wegens benzine, te verwachten). Ik had gedacht om met m'n Civic tot daar te rijden en die ook nog eens proberen slijten aan hem (heeft ook 'maar' 375k km gelopen zoals de benz ) Probleem is dat ik maar met 1 auto tegelijk kan rijden natuurlijk.
Verkoper ging iets laten weten als eigenaar hem terug belde. Morgen voor 't zekerste zelf nog eens bellen.
Doe zeker een uitgebreide testrit. Als de motor al warm staat voor de testrit, staan laten. Wat hiermee kan verdoezeld worden is in het beste geval 500+ euro's. Laat hem zeker in een hogere versnelling effe uitbollen tot bijna aan het stationaire toerental voor je ontkoppeld. Davert heel da spel, dan zit je aan subframerubbers, motorsteunen ed, weer snel 500+ euro's. Ruik eens goed in het interieur: muf of vochtig kan duiden op lekkend schuifdak, slechte deurrubbers of erger nog, gaten in de bodem. Hij staat bij een garagist dus moet je hem zeker op de brug gezien hebben voor je koopt. Voor de rest, kijk goed voor roest: kriksteunen, spadborden, A-stijlen, kofferklep, deuren, ...
Op de foto's is te zien dat de kleur van de balken onder de deuren afwijkend is. Hier is dus hoogstwaarschijnlijk aan gewerkt. De verwarming van het ruitensproeier reservoir is afgekoppeld zie je ook op de foto. Test ook zeker de niveau-regeling want hier zijn ook zware kosten aan. Als je met genoeg volk in de koffer kruipt met de achterkant terug omhoog komen. Regelmatig worden onder T's gewone schokdempers gestoken om het dure systeem niet te moeten vervangen/herstellen, kijk hier dus ook naar.
En als laatste: wees nuchter en zet je roze bril af. De realiteit is dat een W124 van die prijsklasse snel 1000 euro aan achterstallig onderhoud heeft: Oliën, filters, koelwater, thermostaat, rubbertje hier, riemetje daar,... Da's meestal de reden waarom die mensen zo'n auto wegdoen, er staat iets duur aan te komen (subframe rot, klepstoters versleten, draagarmrubbers vergaan, .. )
Succes!
Comment
-
Sinds 2 jaar in Duitsland ook niet meerOorspronkelijk geplaatst door BimmerGij doet mij echt altijd peizen aan Sheldon van The Big Bang Theory hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk BerichtenJe mag nooit te geïnteresseerd overkomen. Die mannen hebben altijd speling op hun prijs en hebben niet liever dan een jonge gast die onmiddellijk de vraagprijs begint te bieden als ze niet direct hun telefoon of mail beantwoorden. Mag je nooit doen. Er gaan geen 10 mensen in de rij staan om een W124 te kopen waar nog meer dan 1 jaar dikke taks op betaald moet worden en die bijna 400.000km heeft.
Doe zeker een uitgebreide testrit. Als de motor al warm staat voor de testrit, staan laten. Wat hiermee kan verdoezeld worden is in het beste geval 500+ euro's. Laat hem zeker in een hogere versnelling effe uitbollen tot bijna aan het stationaire toerental voor je ontkoppeld. Davert heel da spel, dan zit je aan subframerubbers, motorsteunen ed, weer snel 500+ euro's. Ruik eens goed in het interieur: muf of vochtig kan duiden op lekkend schuifdak, slechte deurrubbers of erger nog, gaten in de bodem. Hij staat bij een garagist dus moet je hem zeker op de brug gezien hebben voor je koopt. Voor de rest, kijk goed voor roest: kriksteunen, spadborden, A-stijlen, kofferklep, deuren, ...
Op de foto's is te zien dat de kleur van de balken onder de deuren afwijkend is. Hier is dus hoogstwaarschijnlijk aan gewerkt. De verwarming van het ruitensproeier reservoir is afgekoppeld zie je ook op de foto. Test ook zeker de niveau-regeling want hier zijn ook zware kosten aan. Als je met genoeg volk in de koffer kruipt met de achterkant terug omhoog komen. Regelmatig worden onder T's gewone schokdempers gestoken om het dure systeem niet te moeten vervangen/herstellen, kijk hier dus ook naar.
En als laatste: wees nuchter en zet je roze bril af. De realiteit is dat een W124 van die prijsklasse snel 1000 euro aan achterstallig onderhoud heeft: Oliën, filters, koelwater, thermostaat, rubbertje hier, riemetje daar,... Da's meestal de reden waarom die mensen zo'n auto wegdoen, er staat iets duur aan te komen (subframe rot, klepstoters versleten, draagarmrubbers vergaan, .. )
Succes!
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Ik weet niet hoe technisch jij bent, maar als je alles zelf kan doen is het betaalbaar om zo'n wagen te rijden. Moet je voor alles naar de garage dan is het al snel X2 of zelfs X3. Klepstoters bv zijn 200 euro en een paar uurtjes werk, bij de garage wordt dat al snel het dubbele.
Met wat algemene kennis van auto-techniek en een beetje half-automaat lassen kom je heel erg ver met zo'n Benz!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk BerichtenIk weet niet hoe technisch jij bent, maar als je alles zelf kan doen is het betaalbaar om zo'n wagen te rijden. Moet je voor alles naar de garage dan is het al snel X2 of zelfs X3. Klepstoters bv zijn 200 euro en een paar uurtjes werk, bij de garage wordt dat al snel het dubbele.
Met wat algemene kennis van auto-techniek en een beetje half-automaat lassen kom je heel erg ver met zo'n Benz!
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
NiceBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Wat vinden jullie van deze?
Comment
-
Hoeft geen verkeerde auto te zijn, maar bestond een E280 al wel in 88?
Of die auto is serieus omgebouwd, óf er is een ouder chassisnummer in een jongere auto geslagen. Interieur, exterieur, motor... Allemaal jonger dan '88. Een Belgisch gelijkvormigheidsattest ga je daar dan al niet voor krijgen van Mercedes België, dus dat wordt een alleenstaand geval-keuring. En dat duurt lang, heel lang.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenHoeft geen verkeerde auto te zijn, maar bestond een E280 al wel in 88?
Of die auto is serieus omgebouwd, óf er is een ouder chassisnummer in een jongere auto geslagen. Interieur, exterieur, motor... Allemaal jonger dan '88. Een Belgisch gelijkvormigheidsattest ga je daar dan al niet voor krijgen van Mercedes België, dus dat wordt een alleenstaand geval-keuring. En dat duurt lang, heel lang.
Comment
-
Omdat het een Nederlandse auto is denk ik ook aan een serieuze ombouw.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
In Belgie was volgens mij in 1988 geen 280E of 280TE verkrijgbaar, was hier een 260E of 300E en 300TE, in Nederland misschien wel natuurlijk.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk BerichtenBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenIk ben momenteel niet echt technisch, ook omdat ik thuis niet echt de plaats en middelen heb ervoor. Maar zou in de toekomst wat meer zelf dingen willen leren/proberen. Ik zie dat je van Limburg bent, jij geen zin om mee te gaan kijken? (staat in Maasmechelen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichtenhoe mooi die ook mag zijn, die vindt hij te nieuw ...
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenEn mopfl 0 is mooier.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
Comment