Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W124: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nog niet zo lang actief op dit forum, maar wil dat in de toekomst wel gaan doen :-)
    Ik heb begin dit jaar een W124 260E gekocht op LPG. Rit naar huis uit midden Nederland is zeer goed verlopen.
    Bij de keuring in As ging van alles mis... Hij lekte koelvloeistof, draagarmen achter, bushes, attest lpg was er niet etc.....
    Gezien de lange lijst van zaken welke mis waren had ik een beetje twijfels of ik deze wel moest laten herstellen.
    Toch gedaan, en recentelijk een grote beurt gegeven en alle vloeistoffen inclusief de filter van automaat en olie laten verversen.
    Bij terugkomst van de beurt had ik een lange rit gemaakt om alles te "testen". Nu bleekt dat de automaat bij warme motor slipt als hij gaat van 3 naar 4.
    Koude motor niks aan de hand, maar warme wel. Olie is op peil en ik heb Valvoline Type D (dex. 2) gebruikt zoals aangegeven door TaxiTeile.
    Op W124 forum dit ook gemeld en meerdere zijn van mening dat de automaat bak een keer goed afgesteld moet worden door een Specialist (bak druk).
    Wat is jullie mening, en weten / kennen jullie iemand die hier naar kan kijken in de buurt van As - Limburg ?!?
    Nog ter aanvulling: Als de motor warm is hoor ik ook een BONK bij het in R zetten van de automaat. Koud nauwelijks hoorbaar.
    En nu zijn de motorsteunen en ophanging automaat aan de beurt om vervangen te worden (weet niet of dit iets van invloed kan zijn ?!?)
    Last edited by ; 05/12/2014, 08:52.

    Comment


    • IMG_5401.jpg
      Hier trouwens een foto van mij w124

      Comment


      • Proficiat, ziet er een mooie uit! Rij zelf ook 260E (maar niet op LPG).

        Hoeveel kilometer heeft de auto ?

        Het goed afstellen van de pressure control cable is belangrijk, alsook de goede staat van de vacuummodulator op de automaatbak. Deze modulator kan je ook afstellen zodat de shifts harder (sneller) of zachter (trager) gebeuren.

        Verder is het goed en zacht schakelen van de bak sterk afhankelijk van de goede afstelling van de motor.

        Kan natuurlijk ook wel wat intern zijn, rembanden die versleten zijn of zo. Deze bakken hebben zeker niet het eeuwige leven, zo leer ik uit vele leessessies online. Verder ben ik zeker geen specialist mbt automaten.
        1984 BMW M635CSi F u n
        1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

        Comment


        • Een goeie mechanieker die iets kent van w124 zou ik ook wel willen leren kennen. In het Antwerpse, in Limburg. Maakt me niet uit waar. Er zijn er niet zo heel veel lijkt me.

          Comment


          • Ik had er ene, maar hij is vorig jaar op pensioen gegaan Dus trek ik maar zelf mijn plan tegenwoordig. Het is nog leerrijk erbij!
            1984 BMW M635CSi F u n
            1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bartgo Bekijk Berichten
              Een goeie mechanieker die iets kent van w124 zou ik ook wel willen leren kennen. In het Antwerpse, in Limburg. Maakt me niet uit waar. Er zijn er niet zo heel veel lijkt me.
              En wa is eigenlijk exact u probleem?
              Ik weet ondertussen wel één en ander over de 124, vooral dieselmotoren.... Benzine nog niet zo veel verstand van.

              Comment


              • Mooie auto!
                Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                Current:
                1987 Mercedes-Benz W124 200D
                1979 Mercedes-Benz W123 280E
                1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                Ex:
                1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                1976 Mercedes-Benz W123 250
                1987 Mercedes-Benz W124 230E

                1979 Mercedes-Benz W123 300d
                1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                1980 Mercedes-Benz W123 280
                1989 Mercedes-Benz W124 230E

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                  En wa is eigenlijk exact u probleem?
                  Ik weet ondertussen wel één en ander over de 124, vooral dieselmotoren.... Benzine nog niet zo veel verstand van.
                  Kenny, nu dringend fuseekogels, maar nadien een zeer grondige checkup met vervangen van zowat alle vloeistoffen. Het is een 300e, dus benzine...

                  Comment


                  • waarom niet gewoon nieuwe draagarmen steken? Kosten niet overdreven veel bij taxiteile. Nieuwe draagarm zit er rapper onder dan een fuseekogel uitpersen en terug inpersen.
                    Voor 90€ per stuk hebt ge nieuwe draagarmen. Hoe zijn de silent blokken van u huidige draagarmen?
                    nieuwe draagarm: http://www.te-taxiteile.com/Mercedes...-komplett-W124

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffie Bekijk Berichten
                      Proficiat, ziet er een mooie uit! Rij zelf ook 260E (maar niet op LPG).

                      Hoeveel kilometer heeft de auto ?
                      Thanks !
                      Auto heeft 250.000 km gereden.
                      Zou dit ook kunnen liggen aan de afstelling van de motor ?!?
                      Recentelijk is wel co2 afgesteld van lpg installatie.....
                      Ik merk wel dat als ik na een tijd stilstaan de motor start, hij effe wat onregelmatig loopt. Beetje gas geven en dan loopt ie weer mooi rond.
                      Ook als ik tijd op LPG heb gereden, en zet 'm dan op benzine begint hij
                      beetje te "pruttelen" weer wat gas geven ==> en dan loopt ie weer mooi rond.
                      Last edited by ; 08/12/2014, 11:25.

                      Comment


                      • Eigenlijk denk ik dat je beter eens op een Mercedes specifiek forum zo'n vragen stelt (zoals http://www.mercedesforum.nl/), daar zit heel wat meer know-how dan op dit algemeen autoforum. Ik heb al wel meerdere verklaringen gelezen voor zo'n fenomeen. Het een al makkelijker op te lossen dan het ander.

                        Het feit dat er twee brandstofsystemen in de auto zitten, maakt het ook niet noodzakelijk gemakkelijk om te troubleshooten als het motor gerelateerd is. Dan moet je echt goed gescheiden gaan testen en elimineren. Die KE-Jetronic systemen zijn echt wel beren om goed af te stellen als je er niets van kent (en weinigen kennen er echt wat van).
                        1984 BMW M635CSi F u n
                        1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

                        Comment


                        • Thanks !
                          Op w124 forum gezet ook.

                          Comment


                          • De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

                            Comment


                            • Mooie auto! Ben zeer benieuwd hoeveel dat nog moet opbrengen...

                              Comment


                              • Idd knap.

                                E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                Comment


                                • lijkt geen getint glas te hebben, dat oogt wat minder...maar hey, voor de rest zit'em wel vol

                                  Comment


                                  • Nog geen oldtimer, biv zal ook tegen vallen...

                                    Comment




                                    • Hij heeft ondertussen nog eentje, een 24v.

                                      Comment


                                      • Ook dik, 7-zitter
                                        Die letzten Worte ...
                                        ... eines Diesel-Fahrers:
                                        "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                        W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                        W201 BENZIN

                                        Comment


                                        • De BIV voor zo iets moet echt belachelijk hoog zijn.
                                          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                          Current:
                                          1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                          1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                          Ex:
                                          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                          1976 Mercedes-Benz W123 250
                                          1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                          1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                          1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                          1980 Mercedes-Benz W123 280
                                          1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                          Comment

                                          Working...
                                          X