Nog niet zo lang actief op dit forum, maar wil dat in de toekomst wel gaan doen :-)
Ik heb begin dit jaar een W124 260E gekocht op LPG. Rit naar huis uit midden Nederland is zeer goed verlopen.
Bij de keuring in As ging van alles mis... Hij lekte koelvloeistof, draagarmen achter, bushes, attest lpg was er niet etc.....
Gezien de lange lijst van zaken welke mis waren had ik een beetje twijfels of ik deze wel moest laten herstellen.
Toch gedaan, en recentelijk een grote beurt gegeven en alle vloeistoffen inclusief de filter van automaat en olie laten verversen.
Bij terugkomst van de beurt had ik een lange rit gemaakt om alles te "testen". Nu bleekt dat de automaat bij warme motor slipt als hij gaat van 3 naar 4.
Koude motor niks aan de hand, maar warme wel. Olie is op peil en ik heb Valvoline Type D (dex. 2) gebruikt zoals aangegeven door TaxiTeile.
Op W124 forum dit ook gemeld en meerdere zijn van mening dat de automaat bak een keer goed afgesteld moet worden door een Specialist (bak druk).
Wat is jullie mening, en weten / kennen jullie iemand die hier naar kan kijken in de buurt van As - Limburg ?!?
Nog ter aanvulling: Als de motor warm is hoor ik ook een BONK bij het in R zetten van de automaat. Koud nauwelijks hoorbaar.
En nu zijn de motorsteunen en ophanging automaat aan de beurt om vervangen te worden (weet niet of dit iets van invloed kan zijn ?!?)
Ik heb begin dit jaar een W124 260E gekocht op LPG. Rit naar huis uit midden Nederland is zeer goed verlopen.
Bij de keuring in As ging van alles mis... Hij lekte koelvloeistof, draagarmen achter, bushes, attest lpg was er niet etc.....
Gezien de lange lijst van zaken welke mis waren had ik een beetje twijfels of ik deze wel moest laten herstellen.
Toch gedaan, en recentelijk een grote beurt gegeven en alle vloeistoffen inclusief de filter van automaat en olie laten verversen.
Bij terugkomst van de beurt had ik een lange rit gemaakt om alles te "testen". Nu bleekt dat de automaat bij warme motor slipt als hij gaat van 3 naar 4.
Koude motor niks aan de hand, maar warme wel. Olie is op peil en ik heb Valvoline Type D (dex. 2) gebruikt zoals aangegeven door TaxiTeile.
Op W124 forum dit ook gemeld en meerdere zijn van mening dat de automaat bak een keer goed afgesteld moet worden door een Specialist (bak druk).
Wat is jullie mening, en weten / kennen jullie iemand die hier naar kan kijken in de buurt van As - Limburg ?!?
Nog ter aanvulling: Als de motor warm is hoor ik ook een BONK bij het in R zetten van de automaat. Koud nauwelijks hoorbaar.
En nu zijn de motorsteunen en ophanging automaat aan de beurt om vervangen te worden (weet niet of dit iets van invloed kan zijn ?!?)
Comment