Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W124: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
    Je kunt dat altijd onderhandelen hé, ik heb de indruk dat je altijd excuses zoekt om toch maar niks aan te kopen: ofwel is ie te duur, ofwel staat ie te ver, ofwel is ie niet gekeurd, etc.
    De perfecte oldtimer voor een habbekrats bestaat niet, en goeie breaks zijn sowieso al een zeldzaamheid. Goedkoop is duurkoop zeggen ze wel eens .
    Mja, na het laatste fiasco (W123 coupé zonder keuring die heel wat slechter bleek dan gedacht) probeer ik een nieuw fiasco te vermijden.

    En jij hebt er 1 gevonden voor minder dan €2000, dus makkelijk praten. Dat hij ver staat is in eerste instantie niet zo erg, maar het moet wel de moeite zijn dan. Wil niet 150km enkel rijden om dan te constateren bij aankomst dat het een wrak is.

    E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
      Mja, na het laatste fiasco (W123 coupé zonder keuring die heel wat slechter bleek dan gedacht) probeer ik een nieuw fiasco te vermijden.

      En jij hebt er 1 gevonden voor minder dan €2000, dus makkelijk praten. Dat hij ver staat is in eerste instantie niet zo erg, maar het moet wel de moeite zijn dan. Wil niet 150km enkel rijden om dan te constateren bij aankomst dat het een wrak is.
      Ik heb wel meer betaald hoor, auto was dan ook vrij goed in orde. Ik reken voor een goede (weinig roest) toch vanaf 3k (uitzonderingen buiten beschouwing gelaten).
      Je kan altijd iemand meenemen om de bekende roestplekken te checken. Verder mag je altijd kosten verwachten voor prutsen zoals electronica, ophanging, maar dat is vaak door slijtage en hier wachten de mensen mee aangezien die auto nog rijdt. Maar dat vind ik verwaarloosbaar als er weinig roest is. Als je een automaat zoekt: testen of die niet gaar is, kickdown testen enzo, moet nog goed pakken in overgangen. Op W124.nl forum staan goede tips waar je allemaal zoal op moet letten als je ene gaat aankopen.
      Success! Ik hou zeker de zoekertjes mee in de gaten .
      Last edited by ; 28/02/2013, 12:23.

      Comment


      • Zou liefst een handbak hebben (minder verbruik?), maar bij een 300 mag een automaat eventueel ook.

        Op Spritmonitor zie ik dat 230TE's ook meestal rond de 9 à 10L en hoger verbruiken, is iets te veel vind ik. Ik wil vooral op m'n gemak kunnen rijden zonder teveel te moeten denken dat hij veel verbruikt en dat ik met een pijnlijke blik het benzinemetertje in de gaten moet houden.


        In tussentijd zal ik mezelf nog wat zot maken met wat foto's.





        Last edited by Ian; 28/02/2013, 13:48.

        E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

        Comment







        • E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

          Comment


          • Broederlijk naast elkaar







            E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

            Comment






            • Vind ik vet

              E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

              Comment


              • Een 300d (sedan) zijn verbruik zit rond 8-9l ... voor zuinigheid neem een 200td of 250td.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                  Een 300d (sedan) zijn verbruik zit rond 8-9l ... voor zuinigheid neem een 200td of 250td.
                  200 6 - 7
                  250 7 - 8
                  300 8 - 9

                  over "klikgeluid"

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                    ²²²²²

                    die unirode is prachtig, maar niet met 8 lochs

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                      Ok, het is officieel (denk ik ). Mijn volgende auto MOET een mopf 0 S124 worden.

                      Met:
                      - Schuifdak
                      - zo weinig mogelijk roest natuurlijk
                      - Liefst niet overdreven veel km's (tenzij goed onderhouden en niet afgeragd)
                      - van voor '88 (of tegen dat ik eentje vind mss al '89).
                      - liefst geen saaie kleur (wit, grijs, al valt een witte S124 nog mee)
                      - liefst minder dan 3000 eur. (geen kazenauto's dus )
                      - 250D (300D mag ook als hij snel oldtimer wordt)
                      Als ik jou was, kocht ik die van djenne. Ik heb eens rondgekeken voor een model 86-90 en er staan er echt bijna geen te koop in B.
                      Zelfs in NL of D zijn ze dungezaaid (250d-300d), denk een stuk of 20 met veel kms. In NL zijn ze meestal ook gemolesteerd (lees: naar facelift gebracht).
                      Als je al één vindt in goede staat, ga je betalen ook.
                      Die van Djenne kost minder en het uitgespaarde geld kan je gebruiken voor de taksen. Plus die is in redelijk goede staat.
                      Van al diegenen die ik hier al eens gepost heb (op één jaar tijd), zijn deze meestal goed gaar (veel kms, interieur/exterieur beschadigd, ophanging, roest).
                      En de weinige te koop in goede staat en weinig kms, zijn echt duur.
                      Ik spreek hier nu voor de breaks he, goede sedans vind je wel nog soms.

                      Maar ja, kan maar advies geven he .
                      Last edited by ; 28/02/2013, 19:23.

                      Comment


                      • Om een ideetje te geven voor model mopf 0, aantal wagens op het forum hier (DIESEL):

                        - geen enkele s124 mopf 0 diesel, dat kan tellen (wel 2x s124 300d van 1991)
                        - 1x w124 300d 1987 (de mijne )
                        - 1x w124 300td 1988 (white rider)
                        - 1x w124 250d 1987 & 1989 (Yacub)
                        - 1x w124 200d 1987 (benzfreak)

                        Zeldzaamheid!
                        Last edited by ; 28/02/2013, 19:32. Reden: djenne's 250d -> verkocht

                        Comment


                        • Je vergeet wel da Yacub een mopf 0 S124 heeft.
                          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                          Current:
                          1987 Mercedes-Benz W124 200D
                          1979 Mercedes-Benz W123 280E
                          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                          Ex:
                          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                          1976 Mercedes-Benz W123 250
                          1987 Mercedes-Benz W124 230E

                          1979 Mercedes-Benz W123 300d
                          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                          1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                          1980 Mercedes-Benz W123 280
                          1989 Mercedes-Benz W124 230E

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                            Je vergeet wel da Yacub een mopf 0 S124 heeft.
                            Het gaat over diesels ...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                              Het gaat over diesels ...
                              Yaqub heeft toch geen 2 diesels of mis ik ergens iets?
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                Er ontbreekt een model, ze hebben het 2 modelreeksen volgehouden en dan is het terug gaan zakken.
                                Ik zie de fout niet

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
                                  Ik zie de fout niet
                                  Schuin vs recht
                                  Die letzten Worte ...
                                  ... eines Diesel-Fahrers:
                                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                  W201 BENZIN

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                    Schuin vs recht
                                    Schuin vs krom.


                                    Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                    Als ik jou was, kocht ik die van djenne. Ik heb eens rondgekeken voor een model 86-90 en er staan er echt bijna geen te koop in B.
                                    Zelfs in NL of D zijn ze dungezaaid (250d-300d), denk een stuk of 20 met veel kms. In NL zijn ze meestal ook gemolesteerd (lees: naar facelift gebracht).
                                    Als je al één vindt in goede staat, ga je betalen ook.
                                    Die van Djenne kost minder en het uitgespaarde geld kan je gebruiken voor de taksen. Plus die is in redelijk goede staat.
                                    Van al diegenen die ik hier al eens gepost heb (op één jaar tijd), zijn deze meestal goed gaar (veel kms, interieur/exterieur beschadigd, ophanging, roest).
                                    En de weinige te koop in goede staat en weinig kms, zijn echt duur.
                                    Ik spreek hier nu voor de breaks he, goede sedans vind je wel nog soms.

                                    Maar ja, kan maar advies geven he .
                                    Die van Djenne is echt een zalig ding, maar die taks vind ik er toch echt over. Als het nu m'n enige auto was, zou ik het ergens nog overwegen, maar ik wil de IS voorlopig ook niet weg doen. Desnoods begin ik eerst met een sedan en dan kom ik mss een break tegen, je weet nooit. Maar indien ik dat zou doen, is het niet voordat de keuring van de Civic verloopt in augustus.

                                    Jammer dat een 190 niet in break bestaat.

                                    E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                      Schuin vs krom.



                                      Die van Djenne is echt een zalig ding, maar die taks vind ik er toch echt over. Als het nu m'n enige auto was, zou ik het ergens nog overwegen, maar ik wil de IS voorlopig ook niet weg doen. Desnoods begin ik eerst met een sedan en dan kom ik mss een break tegen, je weet nooit. Maar indien ik dat zou doen, is het niet voordat de keuring van de Civic verloopt in augustus.

                                      Jammer dat een 190 niet in break bestaat.
                                      Als ik jouw was bleef ik rijden met die civic, en zet ik verder de 318IS proper. Al dat autogewissel kost toch ook geld?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                                        Als ik jouw was bleef ik rijden met die civic, en zet ik verder de 318IS proper. Al dat autogewissel kost toch ook geld?
                                        Andere optie: 318IS uitschrijven tot ie oldtimer is, Djenne's break als daily gebruiken. Civic asap verkopen uiteraard .

                                        Een s124 diesel oldtimer vinden zal moeilijk zijn, benzine moet nog lukken (wel hoger verbruik natuurlijk, 5-6cyl sound tov 4cyl).

                                        Last edited by ; 01/03/2013, 11:07.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                          Schuin vs krom.
                                          das een goeie in feite, klopt wel

                                          Die van Djenne is echt een zalig ding, maar die taks vind ik er toch echt over. Als het nu m'n enige auto was, zou ik het ergens nog overwegen, maar ik wil de IS voorlopig ook niet weg doen. Desnoods begin ik eerst met een sedan en dan kom ik mss een break tegen, je weet nooit. Maar indien ik dat zou doen, is het niet voordat de keuring van de Civic verloopt in augustus.

                                          Jammer dat een 190 niet in break bestaat.
                                          verschiet niet in het geval er ooit een 190 break voor je neus staat en je dan pas ziet hoe klein het ding nog steeds is. Een s124 eet dat gewoon op.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X