Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W124: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dank jullie al voor de complimenten en het is een uitzonderlijke wagen, tenminste voor mij toch en dat is, denk ik toch het belangrijkste.
    Hoe hij rijdt ?

Gewoonweg zalig!!
    Alleen al de ontvangst en de service, stel je voor, zij doen zelf ( technisch ) niets aan de wagen. Er was een afspraak gemaakt bij de Benz Niederlassung, daar kreeg ik zelfs een kiel en mocht en moest mee in de werkplaats, daar werd alles doorgecheckt en alle vloeistoffen gewisseld, voor mij incl ontbijt, heel mooie lunch en werd de historiek nog eens doorgenomen, de 1e eigenaar was nogal een bekendheid blijkbaar in Duitsland. Dan met de wagen naar Porsche voor het extra boekje en verplichte stempel.
    Documenten en historiek van zo auto,s zijn werkelijk heel belangrijk. Zij bewegen de wagen zelf niet alles gaat via transport, risico,s beperken noemen ze dat, ook de wagens bewegen voor te korte afstanden is bij hun een marteling.

De wagen uit mijn collectie die ik overeen gekomen was over te laten ( w123 280 ce " Full Options " met 32000 kms ) werd door de werkstatt daar nog hoger gewaardeerd dan mijn waarderapport!!
    Ik heb ook niet zoveel moeten opleggen voor de 500, en echt alles lag klaar met het nog originele aktentasje die men er toen nog bij kreeg bij Benz.
    Ueberfuhrungskennzeichen eraan en op "t, gemakske naar huis ", tank niet leeg, hij stond volgetankt en onderweg me eens kort geamuseerd met een ietswat oudere toch knappe dame die wou spelen met haar s8. Jammer genoeg alleen met haar S8

Ik ben echt heel veel in Duitsland onderweg maar het valt me toch op dat er meer en meer autobahn stukken komen met beperkingen, maar goed toch paar keer de kans gehad eens door te duwen, de antrieb vanaf 160 naar 230 a 250 is niet te beschrijven en hij zuigt zich tegen de baan.

Nu wachten op de plaat, Mercedes hier was al van alles op de hoogte nog voor ik daar aankwam en zij regelden alles verder, ze vinden hem ook heel zeldzaam en werkelijk ook NIETS van roest of bedenkingen, op een zeker moment 8 man rond en onder de wagen. Man is toch maar een W124.
    Nog juist plaat afwachten, ik hoop vandaag.
    Enfin, deze 500 houd ik samen met de SEC en nog 2 auto,s geen Benzen maar ook toch rariteiten.

De rest is voor de bijna ex vrouw.
    Er zal nog wel wat gepost worden als er iets verkocht wordt en van de 500 met zijn Belgische " Zulassung ".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
      Ik vraag me af waarom deze zo goedkoop staat, of zie ik dat mis?

http://nl.autoscout24.be/Details.asp...598210&asrc=st
      Ik denk dat dat de prijs is tegenwoordig. Hier staat nog een mooie: http://www.kapaza.be/nl/mercedes-ben...--81167406.htm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door One life-live it Bekijk Berichten
        Thanks, hoe doe ik dat ? Of onder welke rubriek ?
        Als de wagen 20 jaar of ouder is kan je een topic openen in Mijn Oldtimer of Classic, anders in Mijn Duitse Auto.

Gewoon links bovenin op + Plaats Nieuw Onderwerp klikken en voor de rest is dat als een reactie plaatsen in een topic. Gewoon alles in plakken wat hier al staat over je auto, incl. de foto's!

Titel als volgt: Jaar + Merk + Type + Motorisatie

Hier het reglement.

Succes, zou zonde zijn dat zo'n zeldzame kar hier geen eigen topic krijgt!
        1984 BMW M635CSi F u n
        1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

• ok, thanks, ik zal van t,weekend hier eens proberen tijd voor te maken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
            Ik denk dat dat de prijs is tegenwoordig. Hier staat nog een mooie: http://www.kapaza.be/nl/mercedes-ben...--81167406.htm
            Die vind ik toch in bedenkelijke staat hoor ...

Comment

• Hoe komt het? Door de uitlaat en de aftermarket witte pinkers vooraan?

Comment

Hoe komt het? Door de uitlaat en de aftermarket witte pinkers vooraan?
                Klopt gelijk iets niet aan die wagen, zoals gezegd witte pinkers, uitlaat, verlaging?
                Een onderhoudsboekje zou al meer duidelijkheid brengen natuurlijk.
                Naar ik had gehoord stopte die verkoper ermee door die nieuwe taksregeling in NL en hij daarom uitverkoop houdt. De reden waarom hij ook zijn wagens op de Belgische 2dehandsmarkt aanbiedt.

Comment

• De prijs is ook navenant denk ik. Andere veren eronder, pinkers wisselen en een dure nieuwe achterdemper monteren en klaar.

Comment

De prijs is ook navenant denk ik. Andere veren eronder, pinkers wisselen en een dure nieuwe achterdemper monteren en klaar.
                    Voor hetzelfde geld heeft die ook een duur onderhoud nodig of allerhande reparaties op korte termijn. Daarom ook mijn vraag waarom zo een verschillen in prijs tussen die E500's ...
                    Nu ja als je veel zelf kunt doen is dat misschien geen obstakel hé !

Comment

• Hallo, ik heb diene vent al 3 mails gestuurd ivm die G klasse ( als trekpaardje ), tot op heden nog niet eens een antwoord. De rode w126 die hij aanbiedt heeft een beige interieur maar in de beschrijving spreekt hij van een zwart.

Ik wil werkelijk niet overdrijven, maar bij een 500 E, als er geen deftige documentatie of historiek erbij is, wees dan toch voorzichtig of laat hem bij Benz doorchecken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                        Die vind ik toch in bedenkelijke staat hoor ...
                        Lijkt een mopf 1 die omgebouwd is naar mopf 2?

E30SHOP.be
                        - Alles voor uw BMW E30.
                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Zo, de knoop is door :

wat ik houd is de, 500 E en de 560 SEC en
                          mijn AM Lagonda( Toestand 1 ), de Fiat 130 coupé ( toestand 1 )en de LR Disco 2 en momentele daily ( trekpaardje en toestand ergens diep onder - 10 ) en de dubbelasser remorque. ( ik wil hier wel eventueel ook wel mensen helpen hier als het moet, samen met de disco mag ik 3.5t trekken) De Disco houd ik in ieder geval maar wacht nog op de plaat van de 500 dus is dat nu mijn daily, de rest is te jammer om zomaar mee alle dagen rond te rijden. De SEC is naar Sindelfingen dus roeien met de riemen die men heeft.

Wat eventueel hier te koop zou komen in samenspraak met mijn nog vrouw :

BMW 3.0 CSI 74 68000 kms, toestand 2. Alles erop wat toen te krijgen was maar met 3 delige bbs velgen. VERKOCHT
                          Oldsmobile Cutlass Convertible 442 455cu 7.5liter 2e generatie 71er bouwjaar met Ram Air option ( luchthappers op de motorkap, blauw met witte strepen, factory delivered ) 3 prijzen mee gewonnen in Europa op concours. Toestand 1 VERKOCHT BACK to the USA
                          BMW E28 535i 1987 112000 km toestand 2. ( Delphin grau ) VERKOCHT gaat naar DEUTSCHLAND terug bij een sammler!
                          Alle 3 van bewijsbare 1e eigenaar, VOLLEDIGE documentatie en historiek en complete wagens, toestand 2 betekent de waarderapporten maar we zijn bereid over de prijzen te praten met echte liefhebbers!
                          We zijn privaat en het gaat hier om een verzameling die door echtscheiding opgelost wordt. Deze wagens zijn nog in originele toestand, ongevalsvrij en nooit ergens gespoten of herspoten geweest. Toestand 2 zijn werkelijk kleinigheden, kenners weten wat ik bedoel ( wel Duitse toestanden 1 betekend bv TOP ).

1 exoot gaat naar de UK voor een veiling ( Bentley Mulsanne LWB ) daar er maar 61 van gebouwd zijn. ( Opbrengst 50/50)

Mevrouw hier houdt haar R 107 500 sl en de W116 450er 6.9( 1 van de auto,s van haar overleden vader ).

Ik ben hier, en neem me het niet kwalijk gezien de situatie nog discreet, maar probeer hier toch voor de paar wagens die hier gaan verkocht worden echte liefhebbers te vinden en geen ( hoe noemen jullie dat : tjoeners ).
                          Ter plaatse kunnen de wagens bezocht worden en via een z-plaat van een officiële Mercedes dealer ( een vriend is daar verkoper ) getest ( op een vakkundige manier )worden.

Papieren en betalingen alleen in bijzijn van mij en mijn van madam hier en via bank, natuurlijk mag de koper mensen meebrengen en dit om misverstanden te vermijden, een glaasje zal ook bereid staan. Al de wagens staan in een beveiligde hal, en we hebben 4 grote doggies. Die worden ook gedeeld, jammer genoeg.
                          Opgelet : er moet hier niets verkocht worden, het doet al pijn genoeg na 22 jaar samen zoeken, bieden, kopen, gedeeltelijk de wereld afreizen maar goed, that,s life.
                          Er zijn er ondertussen al 8 verkocht ( alles US cars en een Benz 600) en als ik nu de prijzen zie bv op Kapaza dan bestaan er toch veel gangsters.
                          Hoe zeggen ze dat, ooit samen gekocht, samen verkocht.

Zo dat is de situatie en als eindelijk alles geregeld zou zijn dan denk ik la belgique te verlaten alleen al om de stress van inschrijven en uitschrijven van een auto en de belachelijke wetten en taksen.
                          Ik hoop dat de eerlijke beschrijving hier niet verkeerd overkomt maar ik mankeer de tijd om voor iedere wagen een thread te beginnen maar wie werkelijk interesse heeft aan een wagen mag me altijd contacteren via pb, en dan spreken en telefoneren verder af, mocht ik niet onmiddellijk antwoorden neem me het dan niet kwalijk ik ben heel veel onderweg maar doe dan mijn best U te contacteren.

En vandaag een Renault 16 TX + Peugeot 605 td weggegeven aan een technische school om " the good old french cars " te leren ontleden, waren beide nog top maar geen tijd om te verkopen of stress voor te hebben dus maar samen met madam hier besloten ze weg te geven voor een goed doel.
                          Last edited by ; 22/03/2014, 16:58. Reden: VB : http://www.kapaza.be/nl/mercury/1973-mercury-cougar-2dr-hardtop-xr-7-80901016.htm

Comment

• over welke g had je het een paar posts geleden ? ter vervanging van de disco

Comment

• Die zwarte bij diene Bladel, maar ondertussen besloten de Disco te behouden ( zo slecht is die niet hoor, staat nog goed daar is een 99er Td5 maar bijna 400.000 erop, tot nu toe eenmaal kapotte dieselpomp )

Comment

• Damn, gij zijt ene met meer benzine in uw aderen dan bloed. Mooie collectie.

Comment

• Ja man, wat een collectie...

Die E28 535i lijkt me interessant.. Maar past helaas niet in het budget (dat ik niet heb).

E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Aub, een paar foto's van de lagonda, das toch echt wel een van m'n all time favo's!!

Comment

• Hallo
                                      bedankt, als ik deze week terug ben plaats ik een paar foto,s.

Comment

• Wat een verhaal...moet pijn doen om dat bijna allemaal te laten gaan. Droomcollectie alleszins!

Sent from my C5503 using Tapatalk
                                        1984 BMW M635CSi F u n
                                        1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

• 23.000 km
                                          Nog niet gek duur.

Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands
                                          Die letzten Worte ...
                                          ... eines Diesel-Fahrers:
                                          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                          W201 BENZIN

Comment

Working...
                                          X