Dank jullie al voor de complimenten en het is een uitzonderlijke wagen, tenminste voor mij toch en dat is, denk ik toch het belangrijkste.
Hoe hij rijdt ?
Gewoonweg zalig!!
Alleen al de ontvangst en de service, stel je voor, zij doen zelf ( technisch ) niets aan de wagen. Er was een afspraak gemaakt bij de Benz Niederlassung, daar kreeg ik zelfs een kiel en mocht en moest mee in de werkplaats, daar werd alles doorgecheckt en alle vloeistoffen gewisseld, voor mij incl ontbijt, heel mooie lunch en werd de historiek nog eens doorgenomen, de 1e eigenaar was nogal een bekendheid blijkbaar in Duitsland. Dan met de wagen naar Porsche voor het extra boekje en verplichte stempel.
Documenten en historiek van zo auto,s zijn werkelijk heel belangrijk. Zij bewegen de wagen zelf niet alles gaat via transport, risico,s beperken noemen ze dat, ook de wagens bewegen voor te korte afstanden is bij hun een marteling.
De wagen uit mijn collectie die ik overeen gekomen was over te laten ( w123 280 ce " Full Options " met 32000 kms ) werd door de werkstatt daar nog hoger gewaardeerd dan mijn waarderapport!!
Ik heb ook niet zoveel moeten opleggen voor de 500, en echt alles lag klaar met het nog originele aktentasje die men er toen nog bij kreeg bij Benz.
Ueberfuhrungskennzeichen eraan en op "t, gemakske naar huis ", tank niet leeg, hij stond volgetankt en onderweg me eens kort geamuseerd met een ietswat oudere toch knappe dame die wou spelen met haar s8. Jammer genoeg alleen met haar S8
Ik ben echt heel veel in Duitsland onderweg maar het valt me toch op dat er meer en meer autobahn stukken komen met beperkingen, maar goed toch paar keer de kans gehad eens door te duwen, de antrieb vanaf 160 naar 230 a 250 is niet te beschrijven en hij zuigt zich tegen de baan.
Nu wachten op de plaat, Mercedes hier was al van alles op de hoogte nog voor ik daar aankwam en zij regelden alles verder, ze vinden hem ook heel zeldzaam en werkelijk ook NIETS van roest of bedenkingen, op een zeker moment 8 man rond en onder de wagen. Man is toch maar een W124.
Nog juist plaat afwachten, ik hoop vandaag.
Enfin, deze 500 houd ik samen met de SEC en nog 2 auto,s geen Benzen maar ook toch rariteiten.
De rest is voor de bijna ex vrouw.
Er zal nog wel wat gepost worden als er iets verkocht wordt en van de 500 met zijn Belgische " Zulassung ".
Hoe hij rijdt ?
Gewoonweg zalig!!
Alleen al de ontvangst en de service, stel je voor, zij doen zelf ( technisch ) niets aan de wagen. Er was een afspraak gemaakt bij de Benz Niederlassung, daar kreeg ik zelfs een kiel en mocht en moest mee in de werkplaats, daar werd alles doorgecheckt en alle vloeistoffen gewisseld, voor mij incl ontbijt, heel mooie lunch en werd de historiek nog eens doorgenomen, de 1e eigenaar was nogal een bekendheid blijkbaar in Duitsland. Dan met de wagen naar Porsche voor het extra boekje en verplichte stempel.
Documenten en historiek van zo auto,s zijn werkelijk heel belangrijk. Zij bewegen de wagen zelf niet alles gaat via transport, risico,s beperken noemen ze dat, ook de wagens bewegen voor te korte afstanden is bij hun een marteling.
De wagen uit mijn collectie die ik overeen gekomen was over te laten ( w123 280 ce " Full Options " met 32000 kms ) werd door de werkstatt daar nog hoger gewaardeerd dan mijn waarderapport!!
Ik heb ook niet zoveel moeten opleggen voor de 500, en echt alles lag klaar met het nog originele aktentasje die men er toen nog bij kreeg bij Benz.
Ueberfuhrungskennzeichen eraan en op "t, gemakske naar huis ", tank niet leeg, hij stond volgetankt en onderweg me eens kort geamuseerd met een ietswat oudere toch knappe dame die wou spelen met haar s8. Jammer genoeg alleen met haar S8
Ik ben echt heel veel in Duitsland onderweg maar het valt me toch op dat er meer en meer autobahn stukken komen met beperkingen, maar goed toch paar keer de kans gehad eens door te duwen, de antrieb vanaf 160 naar 230 a 250 is niet te beschrijven en hij zuigt zich tegen de baan.
Nu wachten op de plaat, Mercedes hier was al van alles op de hoogte nog voor ik daar aankwam en zij regelden alles verder, ze vinden hem ook heel zeldzaam en werkelijk ook NIETS van roest of bedenkingen, op een zeker moment 8 man rond en onder de wagen. Man is toch maar een W124.
Nog juist plaat afwachten, ik hoop vandaag.
Enfin, deze 500 houd ik samen met de SEC en nog 2 auto,s geen Benzen maar ook toch rariteiten.
De rest is voor de bijna ex vrouw.
Er zal nog wel wat gepost worden als er iets verkocht wordt en van de 500 met zijn Belgische " Zulassung ".
Comment