Ik zou dit liever in automaat hebben denk ik...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes W124: 25 jaar v.2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door General_Lee Bekijk BerichtenValt eigenlijk te zien wat je er mee van plan bent he. Ik persoonlijk zou de 300d niet ruilen omdat je die naar mijn mening al eens meer dagelijks gaat gebruiken en er daardoor meer plezier van hebt.
Ik weet bvb wat mijn 323i verbruikt :-) en dat is naar huidige normen en prijzen niet echt meer te doen om er dagelijks mee te rijden.
De 300TE is mijn dagelijkse auto. Zit rond 11-12 liter verbruik, en dat vind ik nog redelijk te doen. Oké, het is geen golf TDI, maar het rijdt dan ook 10x beter...
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik zat met de 260 onder de 10, wel rustig gereden
weet niet of ik zelf een 300d zou ruilen tegen 260 naft, de 260 is enorm stil en trillingvrij, maar traag als je niet graag toeren doet, een 300d rijdt volgens mij beter op koppel...maar das een keuze
260e is wel een erg edel machien
Mijn eerste (en énige?) ritje in jouw ex-260E in Kallo staat nog steeds vers in mijn geheugen gegrift. Zo stil en zacht. Mijn vader heeft lang met een 300E gereden, maar toen was ik nog klein en daar herinner ik mij helaas niet veel meer van. Jouw auto bevestigde toen mijn 'urge' om zelf een M103 te rijden, naar mijn vaders voorbeeld.
Moet wel zeggen, als ik vergelijk met mijn vorige 300TD, vind ik beide motoren eigenlijk even edel. Qua Laufkultur zitten de 103 en de 603 op dezelfde pas. Het énige dat verschilt imo is het geluid bij stationair draaien (en het verbruik ).
Ik mis wel nog vaak de 300 diesel. Vooral de ongecompliceerdheid gecombineerd met de verfijnde rij-ervaring en -genot vond ik fantastisch.
Ooit koop ik mij zeker nog eens een OM603 erbij!
Comment
-
Amai matteus, blij nog eens een post van je te lezen hier.
Valt er ergens een topic van je 300TE te vinden? Zou dat graag eens lezen dan.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Goh, heb er eentje op autominded.be, maar zelfs daar post niet niet erg vaak meer. Beetje weinig tijd momenteel! Bezig aan verschillende projectjes, zowel van mezelf als voor derden:
- op de 300TE komt binnenkort een biturbokit
- de 190E AMG heb ik ook nog steeds, maar komt nooit buiten wegens geen papieren/geen keuring (moet daar dringend voor kijken)
- bezig aan de G350TD van mijn pa
- bezig aan een 380SL van mijn schoonpa
- bezig aan een 500E van mijn schoonpa...
- en onze Clio RS gunt mij ook geen minuut rust (nooit meer zo'n Frans kot...).
Dat combineren met veel werk op't werk, veel werk aan de oude hoeve waarin we sinds kort wonen, veel werk om mijn werkplaatsje in te richten, en nog wat met de paarden en hond bezig zijn... De dagen zijn veel te snel om!
Comment
-
Wel leuk dat je nog eens komt posten op autoforum!Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Eens snel op m'n photobucket gesnuffeld naar wat pics!
Vorige zomer:
Toen had ik ook net de remmenupgrade gedaan. 320TE/400E schijven + klauwen vooraan.
oud vs nieuw:
Toen ik hem net had heb ik de cilinderkop gereviseerd omdat de koppakking lekte (wist ik toen ik hem kocht).
In het voorjaar van 2013 heb ik naar aanleiding van een lekkende niveauregelingleiding ook de hele achteras gereviseerd (ik stop niet wanneer ik aan iets begin)... Alles eruit en nieuw: subframe laten poederlakken, alle roestplekken op onderzijde en wielkasten aangepakt + nieuwe anti-steenslag + nieuwe laklaag op onderbodem, overal nieuw rubbers, draag- en ophangingsarmen, rem- en niveauregelingleidingen, veerbollen, handremmechaniek, E60 AMG 18mm anti-rollbar, etc. Enige dat ik toen heb gehouden zijn de veerpoten.
Nieuwe, zwaardere brandstofpompen gemonteerd ook...
Later zijn er ook originele sportline-veren onder de auto gekomen met de dunste veerrubbers.
Binnenkort is de vooras aan de beurt (nieuwe draagarmen, spoorstangen, stuurschokdemper, antirollbar), en hopelijk vind ik nog deze zomer tijd om de biturbokit te installeren.
Winterlook is momenteel 15" sportline gulli's (zijn de enige 15 duimers die over de 4-pots klauwen passen). Laatst een setje Brabus Monoblock I's aangeschaft om te dienen als zomerwielen (met SP sport 01):
Maar daar zit ik momenteel nog met een redelijk probleempje, namelijk dat de velgen die 4-pots klauwen niet clearen. Moet dus eigenlijk een spacer van min. 7mm monteren, wat wil zeggen dat ik de wielkasten nogal stevig moet verbreden (moet je volgens brabus sowieso doen bij deze velgen). Heb al nylon spacers gemaakt voor de spatborden, nu nog uitrollen en de correcte spacers aanschaffen/laten maken.
Comment
-
SjiekIhr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk BerichtenAls ik die post zie blijf ik het jammer vinden dat al die anciens weg zijn op dit forum.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Zalig, een 300TE als daily! Een man naar mijn hart! En wordt precies proper verzorgd!
Sent from my C5503 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenIk mis wel nog vaak de 300 diesel. Vooral de ongecompliceerdheid gecombineerd met de verfijnde rij-ervaring en -genot vond ik fantastisch.
Ooit koop ik mij zeker nog eens een OM603 erbij!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffie Bekijk BerichtenBrolfoto
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenHoe komt dat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffie Bekijk BerichtenBrolfotoOorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenNet wat ik dacht.
Comment
-
Kleur ziet er alvast goed uit. (zoals JN z'n coupé zeker?)
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
Comment