Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben alvast fan, en jaloers op dat interieur en bruin dash.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Vorige week een projectje bijgekocht: 1990 300TE
Een topic komt er voorlopig nog niet, eerst zeker zijn dat ik deze nog op de baan krijg, foto's en filmpjes neem ik sowieso van alles wat er gedaan wordt. Zo kan ik achteraf of tijdens de werken nog een thread beginnen.
Bon … de auto … 't is een NL auto met de volgende opties:
leder
elektrische zetels met memory
airco
trekhaak
4 elektrische ramen
tempomat
elektrisch schuifdak
Bedoeling is om mij in het weekend en op vrije momenten hier wat mee bezig te houden, auto is van augustus 1990, dus dat geeft mij ongeveer anderhalf jaar om de auto in orde te zetten en daarna in te schrijven op O platen.
Gebreken tot hiertoe zijn:
automatische bak schakelt heel stroef
uitlaat is lek
roest op scherm rechtsvoor
remmen zijn compleet op
...
Tot hiertoe heb ik er nog niet zo veel aan gewerkt, het enigste wat ik gedaan heb is de motor eens afgestoomd, interieur ontdaan van de schimmel (kar stond al enige tijd stil) en het luchtfilter huis eraf genomen.
Sowieso gaat de motor eruit (heeft +/- 350.000km achter de rug) en wordt alles uit elkaar gehaald en bekeken. Behoudens echt grote problemen wordt ie dan mooi terug in elkaar gestoken en pas daarna zoek ik (normaal) pas echt actief naar een versnellingsbak (wel al een paar contacten doorgekregen en dus ook al een paar opties op dit moment). Bedoeling is dan ook om er een budgetvriendelijke auto compleet naar mijn zin van te maken … hieruit kan je dan ook meteen afleiden dat de auto niet 100% standaard zal blijven, een subtiele verlaging en een mooie velg kan ik best wel smaken. Het wordt dus zeker geen tjoeningkrel! Of toch alvast in mijn ogen niet.
Wat fotootjes:
Bij levering:
even later:
(velgen blijven niet, deze worden normaal nog verkocht)
wat gft:
Oh ja, momenteel zit er ook gas in, een installatie van 2006 geplaatst door een erkende NL plaatser waar ik veel goeds over kan vinden. Kar heeft zo'n 30.000km met gas gereden. Installatie is heel verzorgd gedaan en ik twijfel dus momenteel nog of ik deze zou behouden of niet.
Waarschijnlijk weet iemand hier wel een antwoord op een paar vraagjes:
speelt LPG een rol als ik deze inschrijf op O platen?
een LPG installatie geplaatst door een NL plaatser, geraakt dit door de controle hier of moet er nog een BE LPG man in tussenkomen?
Ik heb dit jaar ook mijn G op LPG laten keuren als oldtimer, had net dezelfde vragen als jou.
Ik heb mijn LPG eerst op punt laten stellen door specialist en dan gewoon oldtimerkeuring: ze hebben den LPG tank lang zitten checken en uiteindelijk gekeurd voor 5 jaar aangezien hij in NL nog geldig gekeurd was.. Moet wel elk jaar opnieuw gaan denkik, dus jaarlijk iets van 35 euro. Maar geen LPG herkeuring dus voorlopig ( wat 500-600euro kost denkik.)
Over LPG op een oldtimer; is geen probleem, maar je moet elk jaar terug naar de keuring om die installatie te laten checken. Dus mss beter om die op gewone platen te zetten dan.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Btw, weet iemand waar de sticker (met chassis nr en kleurcode en zo op) bij een S124 zit? Ik hoop niet onder de kofferbodem, want gans m'n koffer zit vol..
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Daar denk ik inderdaad ook aan, alhoewel die er niet zo oud uit ziet, ik zou eens moeten kijken of er nergens documentatie is van wanneer deze geplaatst is.
Misschien is het slecht gebruik of ontijdig onderhoud?
Het is trouwens jammer genoeg een niet OEM trekhaak ... wel jammer aangezien ik een OEM aan een vriend gegeven heb.
Het leuke is wel dat deze gekeurd is voor 2100kg, de 260E is maar tot 1900kg.
Btw, weet iemand waar de sticker (met chassis nr en kleurcode en zo op) bij een S124 zit? Ik hoop niet onder de kofferbodem, want gans m'n koffer zit vol..
nergens. Zit onder u motorkap en is geen sticker. Is een plaatje met nummers op.
w124 is toch erg lelijk dat er mense daar nog in durve rondrijden. betrouwbaar mss wel maar dat houd op een moment ook op he. oud ijzer en sloperij hebben ze niet voor niets uitgevonden.
w124 is toch erg lelijk dat er mense daar nog in durve rondrijden. betrouwbaar mss wel maar dat houd op een moment ook op he. oud ijzer en sloperij hebben ze niet voor niets uitgevonden.
Ik veronderstel dat jij met het meest geavanceerde voertuig rijdt?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment