Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W124: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffie Bekijk Berichten
    Na het schielijk overlijden van de A150 van vriendin in Namen (bobine cilinder 2 en 4), op de eerste dag van onze reis en nog een.feestdag ook, ding daar achtergelaten en mijn 260E gaan halen. In 1 trok naar Basel gereden na een eeuwenlange treinrit terug naar huis, om 2u30 's nachts toegekomen, dag er op verder naar Milaan. Garfagnana en nu al in Pisa beland.

The old gal does well, gemiddeld 9 à 9,5 liter. Toch wel leuk.om met een zoemende 6 cilinder door de bergen te zoeven ipv zo'n klein koekendooske :-)

W124
    Vandaag met de CE gaan tanken voor 10,1/100km. Ofwel rij ik te wild, ofwel jij heel rustig, ofwel heb jij geen automaat en/of airco.

Desalniettemin ook
    De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
    1990 Volvo 344
    1991 Mercedes W124 230CE
    2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
    1980 Volkswagen Derby CLS
    1990 Mercedes W124 230CE
    2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
      Vandaag met de CE gaan tanken voor 10,1/100km. Ofwel rij ik te wild, ofwel jij heel rustig, ofwel heb jij geen automaat en/of airco.

Desalniettemin ook
      Stampen met die kist zeg ik u.
      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
      Current:
      1987 Mercedes-Benz W124 200D
      1979 Mercedes-Benz W123 280E
      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
      Ex:
      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
      1976 Mercedes-Benz W123 250
      1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
      1980 Mercedes-Benz W123 280
      1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• ook met airco en autobak geraak je aan de 9.5, moest je die daily gebruiken en leren van niet te remmen

Comment

Desalniettemin ook
          Ik heb geen airco (gelukkig wel open dakje) maar wel automaat. Wel veel autostrade en lange secundaire wegen. Zat een stint van 7.8 liter tussen ook

In België als daily meestal rond de 11 liter wegens korte afstanden. Meer kan ook als er veel stadsverkeer tussen zit (max is 16 liter).

In elk geval ziet deze genoeg 6000 rpm, als de motor warm staat kijk ik daar niet zo naar

Als we terug zijn, krijgt ze een verzorgingskuur. Koffer vol onderdelen!

Sent from my C5503 using Tapatalk
          1984 BMW M635CSi F u n
          1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
            250TD? 8 liter zeker?
            ja haalde hij met gemak , motor was gewoon op.. had half miljoen km's ook..

heb antwoord gehad van de lpg installateur!
            het gaat wel lukken en wordt een der deze weken geïnstalleerd.
            het wordt de lpi , dan heb je dat probleem dus niet.. kost wel wat maar dan heb je ook wat..

10379233_10203769699223997_387361527_n.jpg10410034_10203812259847986_204044712_n.jpg

Comment

• Knappe kar, heerlijke kleur.

Is die groene op de achtergrond je 250TD?

Verder nog een vraagje. Heb mijn kofferdeksel van mijn T herspoten in uni-rood. Echter met vernis ipv met verhader en zonder vernis (zoals het origineel eigenlijk zou moeten zijn). Reden dat ik dit gedaan heb, is omdat er al eens een stuk herspoten is met vernis (en omdat ik 'schrik' had dat als ik het op de 'ori manier' zou doen, de lak weer gevoelig zou zijn aan mat/roze worden, maar dat maakt blijkbaar niet uit of het met vernis is of niet. Met vernis is het zelfs duurder en wordt eigenlijk nooit gedaan op uni-lakken.). Dak en een stuk van de andere zijkant moeten ook nog herspoten worden. Wat zouden jullie doen? Gewoon verder doen met vernis, zoals het kofferdeksel? Of 'origineel' met verharder en zonder vernis? Maar dan moet het kofferdeksel ook terug herspoten worden, om geen 'lappendeken' effect te krijgen, als de lak begint te verkleuren door de zon (niet echt zin in gezien het een eeuwigheid geduurd heeft eer het eindelijk gespoten raakte ).

Ter info, heeft 377k km op de kas (als de teller klopt en niet ooit is teruggedraaid), en moet m'n daily worden. Ik wil gewoon dat hij er netjes uitziet.

E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Als je spreekt over herspuiten, zou ik het volgens de originele methode doen. Als de vorige lak het zo lang uitgehouden heeft, maakt dat toch niet uit. Die auto geen 25 jaar meer rijden natuurlijk. Gewoon goed verzorgen daarna.

Zelf zou ik zo'n auto nooit herspuiten maar gewoon goede lakverzorging geven. Maar ik vrees dat dat een beetje te laat is in jouw geval

Comment

• die bruin ruiten zijn gewoon mottig op allebei

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
                    Als je spreekt over herspuiten, zou ik het volgens de originele methode doen. Als de vorige lak het zo lang uitgehouden heeft, maakt dat toch niet uit. Die auto geen 25 jaar meer rijden natuurlijk. Gewoon goed verzorgen daarna.

Zelf zou ik zo'n auto nooit herspuiten maar gewoon goede lakverzorging geven. Maar ik vrees dat dat een beetje te laat is in jouw geval
                    'Probleem' was dat hij overal al een beetje steenslag had (dat hier en daar begon te roesten), dus ben er dan maar meteen ingevlogen. Achteraf gezien idd beter niet gedaan, maar is moeilijk om er niets aan te doen als ie nog een jaartje stil moest staan + ik avondles carrosserie volg. Eerst ging ik dan maar een full respray doen, als ik overal toch ging moeten schuren. Maar zie dat nu niet echt meer zitten aangezien ik evengoed nog een hoop technische kosten kan hebben als ik er mee begin te rijden. Denk van gewoon nog dak + stuk van andere flank te doen. Maar moet ook nog een andere bestuurdersdeur hebben, dus zal wss ook moeten herspoten worden. Momenteel is reeds het linkerspatbord vooraan en linker achterkant tot aan de achterdeur al eens herspoten door vorige eigenaar(s) (maar niet perfect). Had ik maar een bobo-mentaliteit, dan moest ik het me niet zo aantrekken.

E30SHOP.be
                    - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Een oude Merc moet gebruikerssporen hebben, anders is het precies ene dien weinig km heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                        Een oude Merc moet gebruikerssporen hebben, anders is het precies ene dien weinig km heeft.
                        De mijne begint er zo uit te zien het laatste jaar
                        Benzine
                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                        Diesel
                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                          Een oude Merc moet gebruikerssporen hebben, anders is het precies ene dien weinig km heeft.
                          Heb toch liever dat hij eruit ziet als een auto van een liefhebber, en niet van een stel nieuwe Belgen.

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1990 Volvo 344
                              1991 Mercedes W124 230CE

Verkocht
                              1990 Mercedes W124 230CE

Comment

• E200 Diesel
                                http://suchen.mobile.de/auto-inserat...rt=ALSO_EXPORT
                                De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1990 Volvo 344
                                1991 Mercedes W124 230CE

Verkocht
                                1990 Mercedes W124 230CE

Comment

• 250td

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                                    Zalige foto! Met die Jetta 2 Polizei er nog eens bij. Fak, zo'n S124 service mobiel is dik. 300TE of 300TDT met service livery.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    250td

Ik wil ook nog zo'n windabweisers. Is dat eentje in dat prachtige groen? (stond die niet eens te koop?)

E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Hoeveel is een set originele set (5 stuks) gulli's waard? 4x Michelin Alpine winterbanden A4 van deze winter met 2000km + een met zomerband als reservewiel.
                                      En heeft hier iemand interesse?

1990 Volvo 344
                                      1991 Mercedes W124 230CE

Verkocht
                                      1990 Mercedes W124 230CE

Comment

Hoeveel is een set originele set (5 stuks) gulli's waard? 4x Michelin Alpine winterbanden A4 van deze winter met 2000km + een met zomerband als reservewiel.
                                        En heeft hier iemand interesse?
                                        Interesse indien van een PFL en in uitstekende staat. PM me een prijsvoorstel merci .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                          Interesse indien van een PFL en in uitstekende staat. PM me een prijsvoorstel merci .
                                          Geen PFL en niet in uitstekende staat.
                                          Foto's komen binnenkort.
                                          Reden van verkoop: Gulli's in de zomer, 8-lochs in de winter. Of andersom.

1990 Volvo 344
                                          1991 Mercedes W124 230CE

Verkocht
                                          1990 Mercedes W124 230CE

Comment

Working...
                                          X