Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W124: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
    Ah ok ik dacht van wel. Dus die 3 duidt op 3bar? Deze blijft altijd constant bij mij. Dus 15w40, het merk is van belang?
    in de tijd van de 300d was dat gewone minerale olie die je kocht aan 5 euro voor 5 liter

    ik had een 81 123 230ce met 450000 km ergens rond 95 gekocht...dacht die eens goed te soigneren met top-olie...resultaat was dat de motor geen druk meer kon opbouwen en alle dichtingen begonnen te lekken...ik was rap met daar terug de goedkoopste standaardolie in te kappen
    wagen is in goede staat morisch verkocht op 550000

    Comment


    • ik vervangde ze wel alle 5k zelf met zo'n zuiger

      Comment


      • Ik heb toch ne 230 e gehad die de geest gegeven heeft op 150.000km. Plots dikke rookwolk, getik en geen vermogen meer. Nooit geweten wat er misgelopen is. Is weggegaan voor export. Heb er wel graag in gereden. Daarna een c-klasse gekocht maar dat was hetzelfde niet. Die weer weggedaan voor een 250D, waar ik heel veel plezier aan gehad heb. Voor mij is dit echt pure nostalgie. Mijn kinderen waren nog klein toen, de vele uitstapjes die we deden, het fier zijn op die auto,...

        Comment


        • Kom eens af naar een meeting hé, kan nog eens in zo'n bak zitten.

          Ik ben wel niet verantwoordelijk als je achteraf terug eentje wilt.
          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
          Current:
          1987 Mercedes-Benz W124 200D
          1979 Mercedes-Benz W123 280E
          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
          Ex:
          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
          1976 Mercedes-Benz W123 250
          1987 Mercedes-Benz W124 230E

          1979 Mercedes-Benz W123 300d
          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

          1990 Mercedes-Benz C124 300CE
          1980 Mercedes-Benz W123 280
          1989 Mercedes-Benz W124 230E

          Comment


          • Haha, da's nog eens een idee. Alleen al die specifieke geur van het interieur nog eens opsnuiven
            Ben jij tevreden van die 2003 c-klasse?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Haha, da's nog eens een idee. Alleen al die specifieke geur van het interieur nog eens opsnuiven
              Ben jij tevreden van die 2003 c-klasse?
              Ik heb hier een 230 staan die je dan mag gebruiken om heimwee te kweken.
              De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

              1976 Volkswagen Kever 1200L
              1990 Volvo 344
              1991 Mercedes W124 230CE
              2016 Skoda Octavia van 't werk

              Verkocht
              1980 Volkswagen Derby CLS
              1990 Mercedes W124 230CE
              2008 Renault Espace 2.0 dci 130

              Comment


              • En dan laat ik jou eens met mijn espace rijden Je vond je vermogen te laag he. Die Mercedes is wellicht sneller?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  En dan laat ik jou eens met mijn espace rijden Je vond je vermogen te laag he. Die Mercedes is wellicht sneller?
                  Deal!

                  Beide wagens zijn eigenlijk totaal niet te vergelijken.
                  De ene is een coupe, de andere is een veredelde camionet. Verder benzine vs turbodiesel, automaat vs handgeschakeld,...
                  Net even gekeken: de 124 doet in theorie 11.2 seconden naar de 100, de Espace 13,5.
                  PK is wel gelijkaardig: 132 tegenover 130, koppel is dan weer 198 tegenover 320.

                  Ook rij ik met de 124 in mijn vrije tijd en dan interesseert het me niet hoe snel of traag alles gaat, de Espace gebruik ik vooral voor het werk.
                  Als je daarmee een tunnel doorrijdt (Tijsmanstunnel is hier een mooi voorbeeld van) dan moet je al goed op de gas gaan om je snelheid te houden bij het naar boven rijden.
                  De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

                  1976 Volkswagen Kever 1200L
                  1990 Volvo 344
                  1991 Mercedes W124 230CE
                  2016 Skoda Octavia van 't werk

                  Verkocht
                  1980 Volkswagen Derby CLS
                  1990 Mercedes W124 230CE
                  2008 Renault Espace 2.0 dci 130

                  Comment


                  • Heey heey heey.... nu zijde verkeerd zulle

                    Espace is zeker geen veredelde camionet hoor. Da's echt een superluxe wagen. Heel stil, stabiel op hoge snelheden. Prijs is er ook naar he. Catalogus 50k...
                    Heb hem nu 4 maanden en heeft 6000 km. Is mijn tweede, vorige was 5 jaar en had 100k als ik hem wegdeed.

                    En dan... Is ook een automaat, 6 versnellingen met mogelijkheid zelf te schakelen. 175 PK en 360 Nm koppel. 2000 kg. Initiale met open dak...
                    Top 198, onlangs ging ik boven de 200 op de teller, maar 't was te druk om vol te houden. Had graag geweten hoe snel hij zou gaan.
                    Optrekken 11 sec tot 100, maar uit ervaring ga je sneller dan wagens die het op papier in 10 seconden doen. Onlangs nog een Honda coupe hybride op zijn doos gegeven.

                    Tja... en na al die tekst zie ik dat je spreekt over jouw 130pk versie. Shame on me, maar je zal ook wel weten welk een uitzonderlijk comfort deze auto biedt. Ik ben er zo verzot op dat het dus mijn tweede is. Seffens weg naar Maastricht, weer lekker de snelweg op, want daar doet hij het beste? derde band, geweldige hernemingen...

                    Comment


                    • Ja die Espacen zijn heel goed, krijd er gewoon niet zo graag mee, kdenk dat k liever met Sharan of zoiets zou rijden, voelt nog meer aan als gewone auto

                      Comment


                      • Tja, je moet ervan begeesterd zijn he. tussen mijn eerste espace en deze heb ik een jaar met een latitude gereden. Is gewoon model met alles erop en eraan. Ook 175 pk motor automaat. Ik kan het niet gewoon meer worden om zo laag te zitten. Nu heb ik een mooi overzicht als ik achter iemand rijd, je hebt minder last van spray als het regent, je hebt heel veel licht in de auto en heel veel ruimte. Maar 'k ben dan ook 45 jaar, het echt sportieve is ervan af. Nu rijd ik graag snel in alle comfort. Zonder sportief te doen...

                        Sorry gasten voor de off topic hoor.

                        Als ik dus moet kiezen is de beste auto die ik ooit had deze Espace. Direct gevolgd door mijn Mercedes 250D. Dat was ook echt ne plezante auto en beresterk. Supercomfortabel in die periode. En hij was mooi, heel mooi. Originele Sportline met spoiler, lederen stuur, dubbele achterzetels, mooie velgen, zwart metallic, lagere vering... En allemaal origineel Mercedes. dat was echt een auto waar ik fier op was en waar ik graag naar keek als die ergens geparkeerd stond.

                        Mocht ik toen niet bij Renault beginnen werken zijn, zou ik wellicht nog altijd met Mercedes rijden. Dan zou ik een monovolume niet gekend hebben en zou ik nu bvb met een cla kunnen rijden. Die vind ik ook mooi. Of, iets gans anders, een ML. Maar ik ben nu zo gewoon aan de garage en heb gemerkt dat ieder merk zijn sterke kanten heeft. Zo is de vering van Renault subliem, maar moet je kunnen leven met soms kleine mankementjes waarvoor je naar de garage moet. Een Mercedes rijdt veel zakelijker. Mocht ik een garage over hebben dan zou een mooie 124 er wel een plaatsje krijgen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                          Iemand ervaring met herspuiten/restaureren van bvb de dakrails, 'handvat' kofferklep (boven nr-plaat), onderste rand kofferklep? Bij een S124 dus.

                          Gezien dat bij een mopf 0 niet in kleur is maar donkergrijs:

                          Nog eens quoten.

                          E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                          Comment


                          • Soort bumperspray?
                            Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                            Current:
                            1987 Mercedes-Benz W124 200D
                            1979 Mercedes-Benz W123 280E
                            1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                            Ex:
                            1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                            1976 Mercedes-Benz W123 250
                            1987 Mercedes-Benz W124 230E

                            1979 Mercedes-Benz W123 300d
                            1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                            1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                            1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                            2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                            1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                            1980 Mercedes-Benz W123 280
                            1989 Mercedes-Benz W124 230E

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                              Iemand ervaring met herspuiten/restaureren van bvb de dakrails, 'handvat' kofferklep (boven nr-plaat), onderste rand kofferklep?
                              Ik denk dat je daarvoor bij zowat elk carrosseriebedrijf terecht kan ... de kleurcodes, die kan je hier bekijken (zou ook bestaan bij Motip).

                              Comment


                              • De bumpers zijn plastiek, en die dakrails e.d. zijn uit metaal. Maar mss dat ze dezelfde kleurcode hebben als de bumpers?

                                E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                Comment


                                • Normaal gezien kan een carrossier dat opzoeken: zo ben ik x-aantal jaar geleden de kleurcode van de zijlijsten van mijn W124 break te weten gekomen, hij had boeken en database die hij kon raadplegen.

                                  Comment


                                  • Vind de originele niet-gespoten W124 bumpers eigenlijk wel passend bij de auto en de jaren 80...

                                    Comment


                                    • W124 280E met vijfletterplaat én wieldoppen
                                      Wolf + schapenkleren


                                      Comment


                                      • Zeg wel! Zalige kist, wat voor interieur ?
                                        1984 BMW M635CSi F u n
                                        1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

                                        Comment


                                        • Cool!

                                          E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X