Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W124: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Da is wel een (min)puntje, in de eerste 2 versnellingen heb ik moeite om de meeste andere auto's bij te houden

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door MercedesW124Fan Bekijk Berichten
      Da is wel een (min)puntje, in de eerste 2 versnellingen heb ik moeite om de meeste andere auto's bij te houden
      Idd, vooral hierop dat ik doel. Eenmaal op kruissnelheid is 't wel beter. Daarom dat ik liefst lange ritten aan constante snelheden doe ermee.

      E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

      Comment


      • Ik snap dat echt niet dat jullie er zo over klagen ik stoor mij daar amper aan? En de eerste 2 vitessen kan ik andere autos ook volgen ze.
        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
        Current:
        1987 Mercedes-Benz W124 200D
        1979 Mercedes-Benz W123 280E
        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
        Ex:
        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
        1976 Mercedes-Benz W123 250
        1987 Mercedes-Benz W124 230E

        1979 Mercedes-Benz W123 300d
        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

        1990 Mercedes-Benz C124 300CE
        1980 Mercedes-Benz W123 280
        1989 Mercedes-Benz W124 230E

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
          Ik snap dat echt niet dat jullie er zo over klagen ik stoor mij daar amper aan? En de eerste 2 vitessen kan ik andere autos ook volgen ze.
          Ik snap dat ook niet ...
          Benzine
          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

          '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

          '68 VW 411 1700 (2011-2014)
          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
          Diesel
          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

          Comment


          • Tja, de vermogens van moderne wagens blijven stijgen en stijgen maar ik heb de indruk dat iedereen langzamer begint te rijden. Lijkt me dan ook geen probleem om het verkeer te kunnen volgen, zelfs niet met een 200D.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Tja, de vermogens van moderne wagens blijven stijgen en stijgen maar ik heb de indruk dat iedereen langzamer begint te rijden. Lijkt me dan ook geen probleem om het verkeer te kunnen volgen, zelfs niet met een 200D.
              Op papier ja, maar eigenlijk is alles toch aan het downsizen. Het aandeel instapmotoren is groot en de pk's bij die koffiemolentjes zitten ergens waar ze weinig bruikbaar zijn.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                Ik snap dat echt niet dat jullie er zo over klagen ik stoor mij daar amper aan? En de eerste 2 vitessen kan ik andere autos ook volgen ze.
                Toen hoeveel rpm trek jij op? Ik altijd maar tot 2500 rpm meestal, dus zal wss daaraan ook wat liggen.

                E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.
                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                Comment


                • Een oude atmo diesel mag je gerust wat hoger in toeren trekken.

                  Comment


                  • ...of dat sneller gaat platten tuub ?
                    die motoren leveren net de hele klok rond dezelfde trekkracht (vergelijkbaar met moderne kleine tfsi'tjes)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                      Een oude atmo diesel mag je gerust wat hoger in toeren trekken.
                      Die mogen inderdaad in toeren getrokken worden, gaan niet kapot hoor. Persoonlijk vond ik een 250d (sedan) toch niet traag optrekken hoor!
                      Een 200d is wat opletten, inhalen zeker.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        ...of dat sneller gaat platten tuub ?
                        die motoren leveren net de hele klok rond dezelfde trekkracht (vergelijkbaar met moderne kleine tfsi'tjes)
                        Das waar, veel sneller gaat die in hogere toeren niet gaan. Maar altijd aan 2500 rpm schakelen is ook saai.

                        Comment


                        • Ik denk ... ( Heb geen toerenteller ) dat ik meestal tot 3 a3500 toeren ga met optrekken . Heb ook maar een 4 bak dus ik rij tegen 120kmh al tegen de 4000 toeren denk ik
                          Benzine
                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                          '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                          '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                          Diesel
                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                            Das waar, veel sneller gaat die in hogere toeren niet gaan. Maar altijd aan 2500 rpm schakelen is ook saai.
                            Nu, als hij nog koud staat, is het niet de bedoeling om tot 3500 à 4000 rpm te gaan zeker?

                            Meestal zit ik aan 70 al in 5de.

                            E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.
                            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                              Nu, als hij nog koud staat, is het niet de bedoeling om tot 3500 à 4000 rpm te gaan zeker?

                              Meestal zit ik aan 70 al in 5de.
                              Met koude motor natuurlijk niet, dat spreekt voor zich.
                              Die motoren stammen nog uit de tijd dat er nog niet aan eco-rijden werd gedaan. Wat hoger in toeren gaan kan echt geen kwaad. Ge moet de roet er af en toe eens uitblazen

                              Comment


                              • Een goede raad van mijn garagist is... motor rustig warm rijden, eens op temperatuur is het beter dat die motoren hoger in toeren zijn, dan dat je een eco-rijstijl aanhoud ...

                                Ik schakel meestal bij het optrekken naar 2de bij 20kmh
                                naar 3de bij 50kmh
                                naar 4de bij 80kmh

                                en dan kan mijn 200D goed het verkeer volgen en ben ik meestal nog het snelste uit de startblokken en mijn verbruik ligt rond de 6l gemiddeld
                                Benzine
                                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                Diesel
                                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                Comment


                                • mercedesw124fan ... kan het zijn dat ik uw 250D op de Merksemsebaan bijna in het dorp heb zien staan met een 1-Hxx-xxx plaat ?
                                  Benzine
                                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                  Diesel
                                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                    Toen hoeveel rpm trek jij op? Ik altijd maar tot 2500 rpm meestal, dus zal wss daaraan ook wat liggen.
                                    Rond de 2500 ook hoor, bij koude motor ga ik daar amper boven..
                                    Indien warm trek ik die al eens tot 4000, en eens 160 op de autostrade, zo blijft ie soepel
                                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                    Current:
                                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                    Ex:
                                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                    1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                      Een goede raad van mijn garagist is... motor rustig warm rijden, eens op temperatuur is het beter dat die motoren hoger in toeren zijn, dan dat je een eco-rijstijl aanhoud ...

                                      Ik schakel meestal bij het optrekken naar 2de bij 20kmh
                                      naar 3de bij 50kmh
                                      naar 4de bij 80kmh

                                      en dan kan mijn 200D goed het verkeer volgen en ben ik meestal nog het snelste uit de startblokken en mijn verbruik ligt rond de 6l gemiddeld
                                      De vraag is, wanneer is hij warm gereden? (na hoeveel km) Want dat de meter in 't midden staat, slaat op de temperatuur van het water, en niet op de olie, dacht ik?


                                      Daarnet nog een ritje gedaan, en eens meer gas gegeven. Dan gaat dat idd al iets vlotter (nog steeds traag tho ). Met m'n 318is blijf ik ook veel te laag in toeren.. (zelden boven de 3500 rpm ) Dat verbruiksmetertje in uw gezichtsveld is een spelbreker voor mij. Bij de Zeeland Classic heb ik goed doorgepeerd met de S124, en verbruik viel goed mee. Misschien wat vaker doen.

                                      Een 200D past mss toch beter bij mij.. goed gassen maar toch weinig verbruiken. Benieuwd wat m'n verbruik zou zijn met een 250D (sedan) ipv een 250TD (break).


                                      Also, tijd voor nog eens wat beeld ipv tekst.


                                      E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                      Comment


                                      • verbruik break vs berline gaat niet zoveel verschil geven, benz geeft 7.7 vs 7.1 op

                                        Comment


                                        • Valt nog mee idd.


                                          Zo'n dikke S124 lijkt me echt zalig.. Brabus 350TE.







                                          Of een 500E. Zo'n bazen bak.


                                          E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X