Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
GG zal ongeveer kloppen, mijn pa had in 82: FEB en ik had in 88: HJR
in dienen tijd gingen de nr platen nog nie rap: leasing bestond nog niet(of stond in de kinderschoenen) en iedereen hield zijn plak als 'm een andere auto kocht
Ik snap die volgorde van vroeger niet goed.
Mijn stiefvader had begin jaren 80 DEH
Ons moeder had midden jaren 90 PTJ
Een kennis van ons heeft sinds eind jaren 90 dan weer GTD
En ons ma na 2000 nog BEQ, HIH en NTM gehad.
Onze buurman had op zijn vorige wagen DJF, ook uit jaren 80.
Net eens nagevraagd en die plaat was inderdaad van '84.
Dus: als iemand zo eentje tegenkomt, diesel of benzine (liefst diesel natuurlijk), let me know!
De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Ik snap die volgorde van vroeger niet goed.
Mijn stiefvader had begin jaren 80 DEH
Ons moeder had midden jaren 90 PTJ
Een kennis van ons heeft sinds eind jaren 90 dan weer GTD
En ons ma na 2000 nog BEQ, HIH en NTM gehad.
Onze buurman had op zijn vorige wagen DJF, ook uit jaren 80.
tussendoor werden ook wel eens geschrapte platen opnieuw in gebruik genomen. Ik kreeg in 1995 als eerste plaat ASX- terwijl een overbuurjongen ongeveer op hetzelfde moment NTN- kreeg.
en ons vader kreeg eind jaren zeventig DCZ- en tien jaar later BPD-
tussendoor werden ook wel eens geschrapte platen opnieuw in gebruik genomen. Ik kreeg in 1995 als eerste plaat ASX- terwijl een overbuurjongen ongeveer op hetzelfde moment NTN- kreeg.
en ons vader kreeg eind jaren zeventig DHR- en tien jaar later BPD-
IDD? vroeger werd een geschrapte nrplaat na 6 maanden terug in roulatie gebracht, hoe het nu zit,weet ik niet
IDD? vroeger werd een geschrapte nrplaat na 6 maanden terug in roulatie gebracht, hoe het nu zit,weet ik niet
Ik denk terug hetzelfde systeem. Nu gaat men de platen houden & moeten ze niet meer omgewisseld worden. Dat hoop ik toch, anders moet je elke keer van plaat veranderen.
Mijn ma heeft in 2001 zelfs CIY gekregen
Ik vrees dat die bij de eerstvolgende keuring (in 2014 :p ) ook geschrapt zal worden...
waarom? nrplaat kan maar worden geschrapt bij aankoop andere wagen, of bij verhuis indien geen plaats meer om adres aan te passen
op de keuring gaan ze je niet verplichten om een nieuwe nrplaat aan te vragen(of 't moet zijn dat ze onleesbaar is)
zolang je met hetzelfde voertuig rijdt, kan je je oude nrplaat houden
waarom? nrplaat kan maar worden geschrapt bij aankoop andere wagen, of bij verhuis indien geen plaats meer om adres aan te passen
op de keuring gaan ze je niet verplichten om een nieuwe nrplaat aan te vragen(of 't moet zijn dat ze onleesbaar is)
zolang je met hetzelfde voertuig rijdt, kan je je oude nrplaat houden
Als er meer dan 4 gaatjes in zitten mag je ze ook vernieuwen
De nummerplaten rond 2000 die met een 'vroege' letter beginnen, bevatten allemaal een Q, M of I.
Ik had BIU-nnn rond 2000 en PWM-nnn rond 2004. Ze zijn dus herbegonnen bij de A met alle combinaties waarin een I, M of Q voorkwam, dan de B, enz...
Voor 2000 was het allemaal redelijk straight, al deden ze soms al eens een inhaalbeweging door het periodiek herinvoeren van oude teruggegeven nummerplaten. Zo had ik in 1996 BAH-533, terwijl m'n NCH-nnn van 1993 is.
Comment