Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bentley in panne

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

dank je voor de reacties !

mijn uitleg was blijkbaar niet duidelijk : de auto staat in Brussel, ik meldde Oostende omdat ik hem daar kocht en ik het niet zie zitten die auto naar Oostende te slepen, ook omdat ik in alle geval iemand moet vinden om hem nadien ook te onderhouden waar ik woon : in Brussel.

@David67 : wat je opnoemt lijkt basic maar ik ben het type dat niet eens wist of de motor voor of achter zat

@Pdh : heb schrik van de rekening bij officiële garages, vooral iets dat "Bentley" heet

@grandscenicman : ik zit op de verkeerde computer maar zal zeker foto's posten

@Blueskyraider : Wat doet ie wel nog? Alle lampen gaan aan, batterij is ok maar start niet
    // Hoe lang staat die al stil? Een maand // Die staat defect bij de vorige eigenaar in Oostende als ik het goed begrijp? Nee, ik kocht hem in Oostende maar die staat nu in Brussel waar ik woon, de enige die ik ken om eraan te werken is dus de garage aan de kust maar zou liever een - betrouwbaar - adres in Brussel hebben (of omstreken)

@dirkbruijns : ik googlede "Wheeler Dealers" maar zie niet direct wie dat is. heb je een site of een nr ?

Comment

Waarom bij een officiële dealer? Omdat die duurder is en die mechaniekers een mooiere overall aan hebben?

Je hebt een mechanisch probleem, dus zal iedere garagist hier wel aan kunnen werken.

Gewoon bij een onafhankelijk garage in de buurt binnen brengen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

wheeler dealer is een programma op TV: ze kopen vaak een oude auto op, speciaal modelleke, herstellen er een beetje aan in hun loods en proberen deze dan met winst te verkopen

Comment

ik wil je niet ontmoedigen maar als je echt niets technische kennis hebt en voor alles naar de garage moet gaan was het niet echt een goeie zet om een auto van 84 te kopen, en dan zeker een auto die zo complex is als een bentley.

naar een officiële bentley garage zou ik al zeker niet gaan want die vragen het 10voud van een gewone garagist.

is de auto rijdend weggezet? indien ja is het waarschijnlijk iets kleins.

veel succes alleszinds, ik zou zo'n bentley ook nog wel willen

Comment

Heb je eigenlijk al geprobeerd om te starten met kabels? De accu kan onvoldoende spanning hebben he, ook al gaan de lampen aan.

Comment

@donbrodka : je hebt gelijk maar heb iets met oude(re) wagens, zal zien of ik het uiteindelijk financieel aan kan (wil) maar hoop van wel want ben ook bereid bij te leren over de techniek. de auto is rijdend weggezet. heb er een 10tal keer mee gereden maar de auto verliest olie en startte steeds moeilijker.

@RRD : de batterij lijkt me ok, ze houdt het zelfs heel lang uit om te starten, ze doet haar best om de motor te doen draaien en heel even leek t zelf te lukken maar na een donker wolkje is er niets meer gelukt. na een tijd starten voelde ik de kracht van de batterij naar beneden gaan en ben ik dan maar gestopt. hij staat gelukkig hoog en droog maar zou het zonde vinden om dit beest niet meer in de zomer te doen rondrijden

Comment

Ik ben ook een technische malloot, maar hier zijn toch al de filmkes van Wheeler Dealers.

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Misschien heb je er nu niets aan maar voor als je Bentley weer rijdt, hier nog een adres voor onderhoud en restauratie. Is vanaf Brussel gezien zo'n 35km voorbij Antwerpen, een stukje NL in.
                  Het bedrijfje zit in de polder in een klein gehuchtje maar klanten van heinde en verre weten hem te vinden.

Garage Oosterhuis in Axel biedt restauratie, onderhoud en motorrevisie voor Rolls-Royce en Bentley oldtimers. Ruim 40 jaar ervaring.

De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden
                  Last edited by ; 28/12/2011, 23:34.

Comment

super tips ! dank je !

hieronder de foto's (uit de garage toen k m kocht)

Last edited by Atenza; 29/12/2011, 12:35. Reden: Zie reglement punt 10.

Comment

Ziet er zeer goed uit.

Comment

Sjieke wagen, vooral het interieur vind ik mooi.

Hopelijk krijg je er geen al te hoge kosten aan, zelf zou ik zoiets niet durven kopen tenzij dat ik een groot bedrag opzij kan zetten voor onderhoud.

Maar als je rijdt dan voel je jezelf een vorst vermoed ik. En uiteraard rijdt je zelf en laat je jezelf niet rijden, een Bentley rijdt je zelf en in een Rolls laat je je rijden.

Comment

Mooie wagen inderdaad maar zoiets kan evengoed een financiële aderlating betekenen wanneer het ene defect na het andere optreedt. Ik weet nu niet direct veel over de betrouwbaarheid van zo'n wagens maar het lijkt me dat stukken voor zoiets wel meer zullen kosten dan stukken van een Peugeot 206.

Comment

Dat is tenminste een auto! Congratz!

Comment

Dank je voor de complimenten ! (en ik die dacht dat dat niemand nog graag zag )
                              Nu nog proper en draaiende houden aan een aanvaardbare kost
                              Deze verkoper heeft me ook een naam doorgegeven van een Brussels garagist die Britse wagens repareert : www.british-sportscars.com , vingers gekruist ! (Op de site staan een paar schoon parelkes)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                                Ik ben ook een technische malloot, maar hier zijn toch al de filmkes van Wheeler Dealers.
                                Ben niet zo'n fan van wat ze ermee deden, al is het perfect werk en het eindresultaat niet lelijk maar hou net van de typische 80s look: de rechte lampen, de typische kleuren (in mijn geval "Balmoral Green" , de rechte lijnen van de gril. Hoop wel dat ik ook die leer verf en repair vind, want dat zou een super resultaat geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ilektro Bekijk Berichten
                                  Ben niet zo'n fan van wat ze ermee deden, al is het perfect werk en het eindresultaat niet lelijk maar hou net van de typische 80s look: de rechte lampen, de typische kleuren (in mijn geval "Balmoral Green" , de rechte lijnen van de gril. Hoop wel dat ik ook die leer verf en repair vind, want dat zou een super resultaat geven.

Ik heb het nu ook eens rap bekeken, ze hadden inderdaad van die lichten moeten blijven.

Comment

Voor lederverzorging/kleuren http://www.colourlock.nl/

Comment

Voor onderhoud en herstelling kan je ook terecht bij Rob Hindriks van Historic Car Services in Antwerpen. Hij doet ook alle mechanische werk voor Beerens Classic.

Onderdelen kan je voordeliger vinden bij :

Flying Spares supply new, reconditioned & used parts for all post-War models of Rolls-Royce and Bentley motor car. We offer secure Online UK & Worldwide mail order.

http://www.everythingrollsroyce.com/ (vaak de goedkoopste en heel gul met technisch advies)

Technische info en heel veel hulp vind je op de forums van :

http://www.rrbew.co.uk/ (message board aanklikken)

De werkplaatshandboeken en onderdelenhandboeken :

http://www.rrbew.co.uk/ (technical library aanklikken)

Succes !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
                                        Voor lederverzorging/kleuren http://www.colourlock.nl/
                                        amai ... de lederbijbel het gaat blinken !

Comment

(en ik die dacht dat dat niemand nog graag zag )

Enkel mensen zonder smaak, toeval wil dat zo'n mulsanne ook op mijn verlanglijstje staat.

Comment

Working...
                                          X