Oorspronkelijk geplaatst door djenne00
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bentley in panne
Collapse
X
-
-
zo te horen zit je met een ontstekingsprobleem.
Ik zou eerst eens iemand zoeken die een goede algemene kennis heeft over motoren met het bijhorende setje basistools.
Bougies nakijken, kleur olie checken, etc etc;
kzou anders zelf wel eens durven komen kijken, maar mijn kennis en kunde is ook vrij basic. (vind ik toch van mezelf). Werk zelf in Halle, dus als je beetje aan de goede kant van Brussel is is het misschien helemaal niet zo ver. Wie niet waagt, niet wint.
Stuur maar even een pm als je denkt dat ik je kan helpen.1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ilektro Bekijk Berichten@donbrodka : je hebt gelijk maar heb iets met oude(re) wagens, zal zien of ik het uiteindelijk financieel aan kan (wil) maar hoop van wel want ben ook bereid bij te leren over de techniek. de auto is rijdend weggezet. heb er een 10tal keer mee gereden maar de auto verliest olie en startte steeds moeilijker.
@RRD : de batterij lijkt me ok, ze houdt het zelfs heel lang uit om te starten, ze doet haar best om de motor te doen draaien en heel even leek t zelf te lukken maar na een donker wolkje is er niets meer gelukt. na een tijd starten voelde ik de kracht van de batterij naar beneden gaan en ben ik dan maar gestopt. hij staat gelukkig hoog en droog maar zou het zonde vinden om dit beest niet meer in de zomer te doen rondrijden
Wat het olielek betreft : deze motoren zijn bijna niet lekvrij te krijgen. De meest voorkomende oorzaken :
- kurk pakking van de kleppendeksels : die sluit zeer slecht af en kan je best laten vervangen door een rubberen pakking (niet al te veel werk)
- aan de zijkant van het motorblok heb je per cylinder een klein gaatje. Vaak zal hier olie uit lekken. Je mag dit afdichten met oliebestendige siliconen (nooit dicht solderen of vloeibaar metaal gebruiken)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk BerichtenHeel wat startproblemen zijn toch aan de batterij te wijten, ook al lijkt ze op het eerste zicht OK. De 6750cc van jouw wagen vergt heel wat van de batterij. Probeer eens met startkabels : als de wagen dan toch start, is je probleem gevonden.
Wat het olielek betreft : deze motoren zijn bijna niet lekvrij te krijgen. De meest voorkomende oorzaken :
- kurk pakking van de kleppendeksels : die sluit zeer slecht af en kan je best laten vervangen door een rubberen pakking (niet al te veel werk)
- aan de zijkant van het motorblok heb je per cylinder een klein gaatje. Vaak zal hier olie uit lekken. Je mag dit afdichten met oliebestendige siliconen (nooit dicht solderen of vloeibaar metaal gebruiken)
Ik bekijk die punten ook met de garagist die ik vond (als die me ooit terugbelt ...)
Dank je!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ilektro Bekijk BerichtenAmai, een Bentley kenner. Geen zin om garagist te zijn?
Ik bekijk die punten ook met de garagist die ik vond (als die me ooit terugbelt ...)
Dank je!
Het is een heel erg leuke wagen waar je veel plezier aan kan beleven.
Comment
-
in de Bentley saga ... maanden later (auto stond stil)
het starten is opgelost maar ik liet de wagen nakijken door de garage om remmen na te zien en te zien of olie verlies een probleem is.
12000 euro kosten is de schatting
had het al moeilijk om een garagist te vinden ... een "tweede opinie" lijkt me niet direct evident
verkopen dan maar?
ben aan het onderhandelen met de garage waar ik hem kocht om in te wisselen maar vrees ervoor ... en dan nog : met een niet-auto-brain als ik riskeer ik om nog een groter wrak te kopen (die er wel vanbuiten goed uitziet )
ik heb alleszinds al duitse merken als favorites doorgegeven aan de garagist, BMW 635 of Mercedes SL omdat ik er nu van uitga dat er meer mensen daar aan zullen kunnen werken en misschien ook de kosten lager liggen.
benieuwd wat jullie van mijn newbie redeneringen denken ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ilektro Bekijk Berichtenin de Bentley saga ... maanden later (auto stond stil)
het starten is opgelost maar ik liet de wagen nakijken door de garage om remmen na te zien en te zien of olie verlies een probleem is.
12000 euro kosten is de schatting
had het al moeilijk om een garagist te vinden ... een "tweede opinie" lijkt me niet direct evident
verkopen dan maar?
ben aan het onderhandelen met de garage waar ik hem kocht om in te wisselen maar vrees ervoor ... en dan nog : met een niet-auto-brain als ik riskeer ik om nog een groter wrak te kopen (die er wel vanbuiten goed uitziet )
ik heb alleszinds al duitse merken als favorites doorgegeven aan de garagist, BMW 635 of Mercedes SL omdat ik er nu van uitga dat er meer mensen daar aan zullen kunnen werken en misschien ook de kosten lager liggen.
benieuwd wat jullie van mijn newbie redeneringen denken ...
Hoeveel olieverlies is er?
Welke problemen zijn er dan wel dat er €12.000 kosten zouden kunnen zijn?
Een auto met €12.000 kosten raak je toch niet meer kwijt?
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenZoek u een goede Mercedes W126. 300se is voldoende vlot, wegenbelasting is nog te doen en voor zo'n oude wagen redelijk zuinig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtencollega van me heeft ook een rolls silver shadow en liet een revisie van de motor uitvoeren bij RR
was in bef toen 675000
een 300se is een andere klasse akkoord, maar de prijzen van garages ook
Comment
-
Veel details heb ik niet over de 12000 euo maar een garagist die zelf zegt dat het de moeite niet is, vertrouw ik (hij geeft zich immers géén werk...). Misschien vergis ik me.
Het gaat om het vernieuwen van schokdempers, nakijken lek remolie, motorolie lek voor zover ik het weet.
De problemen van het starten lagen bij mij : ik trapte niet op de gaspedaal tot beneden Ja, zo auto/Bentley-kenner ben ik dat ik dat niet wist. Ik ging door de grond van schaamte toen de garagist de auto in één keer in gang kreeg. Wat niet wil zeggen dat hij hem makkelijk vooruit kreeg maar dat bleek een probleem van toerental.
De garagist waar ik hem kocht stelt andere wagens voor maar heb nu schrik dat dit van kwaad naar erger zal gaan. Hij stelt een Boxter van 1997 voor bv.... De reden waarom ik het via hem zou doen is om te vermijden de Bentley zelf aan iemand te moeten verkopen.
SE is een oplossing maar niet het type wagen die die garagist verkoopt.
Ik zie nu mijn opties als:
- zelf de Bentley verkopen aan lage prijs en de bittere pil slikken
- de Bentley inruilen bij de garagist die hem verkochtte
- een andere, goedkopere garagist vinden (maar hoe dat weten aangezien hij misschien eerst 1000 euro kosten doet om een maand nadien terug met kosten te staan zoals de andere garagist voorspelt)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenZoek u een goede Mercedes W126. 300se is voldoende vlot, wegenbelasting is nog te doen en voor zo'n oude wagen redelijk zuinig.
Comment
-
met alle respect , je koopt een complexe 84er Mulsanne turbo en dan ben je verwonderd dat er bijhorende onderhoudsfacturen bijhoren !?
Wat had je dan verwacht , dat je er gewoon benzine kon ingooien en er goedkoop mee rondrijden ...TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichtenmet alle respect , je koopt een complexe 84er Mulsanne turbo en dan ben je verwonderd dat er bijhorende onderhoudsfacturen bijhoren !?
Wat had je dan verwacht , dat je er gewoon benzine kon ingooien en er goedkoop mee rondrijden ...
en
NEE, ben niet verwonderd maar 12000 euro lijkt me niet bepaald "onderhoud", voor een wagen van die waarde
in alle geval ; dit helpt niet verder
Comment
-
Probleem is dat de meeste garagisten niks kennen van oude Bentleys en Rolls Royces.
Motor : waar lekt het precies ?
- kleppendeksel : kurk pakkingen vervangen door rubberen. Hooguit enkele uurtjes werk
en onderdelen zijn goedkoop.
- controlegaatjes in zijkant motorblok : afdichten met siliconen. 0,5 uur werk
- pakking tussen motorblok en versnellingsbak : zoalng het lek niet dramatisch is, mee
leren leven. Vele Bentleys/RR hebben dit. Als je dit echt wil laten herstellen, gaat dat
inderdaad wat kosten, want hier kruipt veel tijd in.
Er wordt vaak gezegd dat wanneer een Bentley/RR geen olie lekt, er geen olie in zit. Ze helemaal lekvrij krijgen is bijna onbegonnen werk.
Remmen : ook daar, waar lekt het precies ?
- remslangen : indien ze nog het oude visgraat motief hebben, moeten ze vervangen
worden, want ze kunnen oa. poreus worden. Niet veel werkuren, al zijn sommige
slangen wel duur (hoge druk slangen)
- de hydraulische sferen kunnen lekken : laat de motor 10 sec. draaien, zet af, laat contact
opstaan en druk het rempedaal keer op keer in. Tel na na hoeveel keer pompen de
controlelampjes (rechts bovenaan dashboard) beginnen te branden. Je zou minstens
30 keer moeten kunnen pompen. Indien minder hebben ze waarschijnlijk geen druk
genoeg meer. Dit wil niet zeggen dat ze lekken.
- remklauwen : hier bestaat een revisiekitje voor (max. €50/remklauw)
- de niveauregeling gebruikt hetzelfde hydraulische circuit als de remmen. Boven elk
achterwiel heb je een niveauregelaarpompje. deze durven wel eens lekken.
Schokdempers : wees eerst zeker dat ze echt vervangen moeten worden, want dit is
inderdaad geen éénvoudige klus. In tegenstelling tot een gewone wagen, kan je de voorste veren niet met een veercompressor samendrukken om de schokdempers te verwijderen (potentiëel levensgevaarlijk). Hiervoor heb je een speciaal gereedschap nodig, dat je garagist waarschijnlijk niet heeft. Nu zijn er verschillende Bentley/RR specialisten in Nederland die dit wel kunen, indien het echt nodig zou zijn.
Het lijkt me dat je garagist niet veel zin heeft om aan de wagen te beginnen (wegens geen kennis ervan) en er daarom zo'n hoog bedrag op heeft geplakt. Ook NOOIT onderdelen bestellen bij Bentley Belgium, want je betaalt een veelvoud van de prijzen bij specialisten in de UK.
Als je wil, mag je steeds eens langskomen met je wagen. Ik wil gerust wel eens kijken wat er eventueel aan scheelt, zodat je kan inschatten of je garagist niet heeft overdreven met z'n kosten. Tevens heb ik in het Antwerpse nog een goed adres van een kleine garage die hier wel aan kan werken (je moet wel heel veel geduld hebben, want hij werkt niet snel).
Comment
-
@ecurie : ik ga graag in op jouw uitnodiging want het testen is niet voor mij weggelegd. op dit moment brand bv het remlicht niet meer want er is olie bijgedaan. dat wil niet zeggen dat hij goed remt. weet niet of dat normaal is maar ik zou er niet snel durven mee rijden want de remafstand is echt groot. voor de olie heb ik geen idee waar het lekt, het ligt onder de motor op de grond en ik heb de indruk dat er ook uit de uitlaat achteraan komt. en de schokdempers : geen idee hoe dit te testen.
ik geloof je graag dat ik misschien toch een tweede mening moet hebben, hoewel de garagist op zijn visite kaartje toch enkel "Rolls Royce, Jaguar" staan heeft. wil hier niemand slecht maken dus vermeld zijn naam niet tot ik zou zekerheid hebben dat zijn offerte niet klopte.
misschien stuur je best jouw adres info privé en contacteer ik je voor meer info, ook over de Antwerpse garagist? ben niet gehaast, hij stond al een tijd stil maar het had wel leuk geweest hem nu in de zomer te gebruiken (durfde er niet mee te rijden in de winter).
Comment
Comment