Omdat ik toch wel wat vragen heb en niet iedereen in mijn topic of het e30 topic leest zou ik via dit topic graag enkele antwoorden verkrijgen . Ook voor de andere classic rijders is het interessant als hun vragen hier in dit topic meteen door iedereen met kennis worden gelezen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote carburator topic
Collapse
X
-
Ik heb volgende vraag:
Als ik mijn Solex'en zou monteren dan stroomt het mengsel tegen de cilinderkop aan de randen. Dit is natuurlijk goed zo gunstig voor het vermogen. De inlaatpoorten zijn kleiner dan het inlaatspruitstuk. Ik zou ze dus moeten uitfrezen zodat ze mooi overeen komen met het inlaatspruitstuk en het mengsel goed binnen kan stromen.
Allemaal goed en wel in theorie maar in praktijk moet ik de kop eraf nemen wat de nodige kosten met zich meebrengt. Opnieuw vlakken, een pakking en nieuwe cilinderkopbouten (het zijn rekbouten). Dat kost ook allemaal extra tijd en ik wil liefst zo snel mogelijk weer de baan op. Ook heb ik nog nooit gefrezen (dat zou te doen zijn met een dremel). De vraag is eigenlijk of dit allemaal noodzakelijk is? Draait mijn blok ook goed als die 'blokkade' er nog is? Ik zou dan in het najaar die kop nog kunnen bijwerken. Dat is veel handiger dan net voor het oldieseizoen begint.
-
Je blok zal zeker draaien, maar zoals je zelf al zegt is dit een blokkade.
Hij zal niet zijn volledige vermogen halen. Het zal ook moeilijker zijn om alles af te regelen zodat de motor mooier zou draaien. Maar rijden zal hij zeker.
Het is idd wel wat werk om een cilinderkop te demonteren, maar dit is ook intressant want dan heb je je join de culasse vervangen.
Comment
-
en vlakken hoeft in principe toch alleen maar als de kop warm geweest is, niet?sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino
Comment
-
dacht ik ook, zou je ook geen problemen krijgen als de benzinenevel tegen de te kleine poorten botst?
druppelvorming ofzo?
Ik zou t wel inneens goed doen, laten frezen, de rest blijk je wel zelf te kunnenToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichtenen vlakken hoeft in principe toch alleen maar als de kop warm geweest is, niet?
ik zou me niet al te druk erom maken jo, je gaat idd wat verlies hebben maar het mengsel gaat zowiezo in je cilinders geraken dus geen problemen, de 'flow' is in alle cilinders hetzelfde dus ik zie niet meteen problemen met de afregeling
is je probleem met je gaskabels al opgelost? post anders eens een foto dan kunnen we meedenken, kan toch niet zo moeilijk zijn om zelfs iets te fabriceren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenEen koppelingsflens?Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
De motor van m'n 316 draait in neutraal ook de hele tijd op en neer, bij warme motor.. Is dat door de carburator? Hij is al 2 keer binnengeweest nochtans, maar nog steeds niet gefixt (wel al minder erg dan toen ik hem kocht).
Gisteravond is er iemand komen kijken naar de 316 maar zodra hij die motor hoorde, haakte hij af.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Taunus 12M Bekijk Berichtenjep idd
ik zou me niet al te druk erom maken jo, je gaat idd wat verlies hebben maar het mengsel gaat zowiezo in je cilinders geraken dus geen problemen, de 'flow' is in alle cilinders hetzelfde dus ik zie niet meteen problemen met de afregeling
is je probleem met je gaskabels al opgelost? post anders eens een foto dan kunnen we meedenken, kan toch niet zo moeilijk zijn om zelfs iets te fabriceren
Ik zal dit weekend close up foto's nemen van de carbu's. Ze zijn nog niet gemonteerd, zal nog wel een tijdje duren. Eerst dat ander blok halen en dan wachten op de krokusvakantie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten't zou zo zalig zijn om 3 carb's op mijn m20 te steken éh Maar dat word veel te duur?
Ik kan precies ook geen inlaatspruitstukken vinden :/ of ik kan niet goed zoeken...
Comment
Comment