Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes met record aantal kilometers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes met record aantal kilometers

Greek taxi driver donates 1976 Mercedes-Benz 240 D to the Mercedes-Benz Museum Collection

Greek taxi driver Gregorios Sachinidis from Thessalonica handed over his 1976 Mercedes Benz 240 D to the Mercedes-Benz Museum Collection. Mr. Sachinidis is a multi-kilometer millionaire. Having covered all of 4.6 million kilometers, this “Stroke Eight� now becomes the Mercedes-Benz with the highest recorded mileage known to date.
    The enormous distance covered by the world champion is testament to the proverbial longevity of Mercedes-Benz cars. In particular, Mercedes-Benz taxis have been permanent features of both German and international urban landscapes. In Germany, every second taxi is a Mercedes-Benz.
    Mr. Sachinidis bought his car in Germany in 1981 with around 220,000 km on the clock, before driving it back to Thessalonica. Here it was in service as a taxi 24 hours a day until July 2004. During this time the owner was able to call upon the original engine and two spare units, deploying them on a rotational basis 11 times in total.
    Mr. Sachinidis sent a letter to Prof. Jürgen Hubbert, Member of the Board of Management of DaimlerChrysler AG with responsibility for the Mercedes Car Group, thanking him for the excellent service Mercedes-Benz had afforded him over the years. Having received a visit from representatives of the Mercedes-Benz Museum Collection, Mr. Sachinidis decided to hand the car over to the Mercedes-Benz Museum. Highlighting the reception the president of DaimlerChrysler Hellas, Dr. Alexander Paufler, presented Mr. Sachinidis with a key for a new C 200 CDI to be picked up upon his return to Greece.

Ferm prestatie als je het mij vraagt...

4.6 miljoen kilometer?!?

Comment

Gierigaards.
      Krijgt hij maar een C200 terug. En waarschijnlijk zelfs maar een classic uitvoering.

Comment

Leve de /8.

En toch moet ik geen 240D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
          Gierigaards.
          Krijgt hij maar een C200 terug. En waarschijnlijk zelfs maar een classic uitvoering.
          ja hé dat vond ik ook wel wat poevry...

@ Carlito: Vorig jaar was er op school een student die met een donkerblauwe W123 240D reed (wss een 3de jaars toen). Eén van mijn absolute droomwagens. Niet van de snelste, maar k'vind het gewoon een brilliante auto. Ooit koop ik me er wel één (of meerdere ).
          In het artikel hebben ze het btw over een 240D, maar eigelijk is het een 200D. (zoals te zien op de MB museum plaque, en op de fahrzeugbrief). Dwz dat ie zelfs maar 54pk heeft ipv de 65 van een 240...

fahrzeugbrief:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
            Gierigaards.
            Dat vind ik er ook van.

Vuile moffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus
              @ Carlito: Vorig jaar was er op school een student die met een donkerblauwe W123 240D reed (wss een 3de jaars toen). Eén van mijn absolute droomwagens. Niet van de snelste, maar k'vind het gewoon een brilliante auto. Ooit koop ik me er wel één (of meerdere ).
              Oh, een W123 maakt hier ook veel kans, maar dan liefst een 280(C)E
              We hebben er vroeger zelf nog eentje gehad, maar dan een 300D. Zit nu ergens in afrika
              Die donkerblauwe zag er inderdaad nog zeer goed uit.

Comment

Schitterend!

Konden ze hem tenminste geen E 220CDI geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                  Konden ze hem tenminste geen E 220CDI geven
                  't is ook nooit goed genoeg hé
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER
                    't is ook nooit goed genoeg hé
                    Al Bundy kreeg een Viper als zijn Dodge 1.000.000 mijl had...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                      Al Bundy kreeg een Viper als zijn Dodge 1.000.000 mijl had...
                      maar die looi is maar 2 mijl ver geraakt zeker?
                      BMW E10 1600ti 1967
                      BMW E10 2002tii 1973
                      BMW E30 325i sedan 1986
                      BMW E36 318is cabrio 1995
                      BMW E36 320i cabrio 1994
                      BMW E91 318d touring 2006
                      MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

Volgens mij stond het record op naam van een Volvo met zo'n 7,5 miljoen kilometer.Maar ik kan me vergissen.

Het blijft natuurlijk wel een knappe prestatie !

Comment

Das 150.000km per jaar...
                          Deftig gereden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
                            Volgens mij stond het record op naam van een Volvo met zo'n 7,5 miljoen kilometer.Maar ik kan me vergissen.

Het blijft natuurlijk wel een knappe prestatie !
                            Kgeloof dat dat een Volvo Amazone was.

Comment

Ja,die modellen van Mercedes (en de twee generaties erna) waren gewoon de sterkste auto's uit hun tijd. Spijtig dat het in de jaren 90 wat mis gelopen is. Maar ik denk dat dat ondertussen ook al weer verleden tijd is en dat Mercedes opnieuw tot de top wat kwaliteit betreft hoort.

Comment

De motor werd 11 keer gereviseerd, dus gemiddeld 400.000 km/motor. Persoonlijk vind ik dit niet erg speciaal. Op die manier kan je bijna elke wagen laten rijden.
                                BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                                  De motor werd 11 keer gereviseerd, dus gemiddeld 400.000 km/motor. Persoonlijk vind ik dit niet erg speciaal. Op die manier kan je bijna elke wagen laten rijden.

inderdaad,dat makt het veel minder speciaal

Comment

de mercedes van mijn vriendin is juist uit rodage, het ding heeft de 200000km gepasseerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                                      Eigelijk is het zo:
                                      De man had steeds 3 motoren:
                                      1 in de auto
                                      1 die gereviseerd klaar lag
                                      1 die gereviseerd werd, of net gereviseerd was

Waarschijnlijk zodat hij snel een motor kon wisselen, indien de motor die in de auto zat, aan revisie toe was.
                                      De drie motoren samen zijn 11 maal gereviseerd (dus elke motor ongeveer 4 maal gereviseerd) geweest, inderdaad zo'n 420.000 km per motor per revisie.
                                      Dit maakt het inderdaad een stuk minder 'spectaculair'... maar vergeet niet dat er meer aan een auto verslijt dan de motor alleen hé. Versnellingsbak, achterdiff, ophanging, etc. (en zeker niet te vergeten bij de /8: carrosserie (desondanks het droge klimaat van griekenland)).

ja... ik wil het nog wel een aantal auto's zien doen hoor...

@ Erikje: Zalig, iemand die 600.000 km in een Smartje bolt... die is goe gek!

Comment

in griekenland onderhielden ze de motor als hobby, ze hadden geen tv of pc

Comment

Working...
                                        X