Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop citroën DS als 2e wagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aankoop citroën DS als 2e wagen?

Aangezien ik al een tijdje aan het denken ben om een oldtimer aan te schaffen heb ik sedert enkele weken mijn oog laten vallen op een citroën DS. Door de vele verhalen van mijn grootvader ben ik benieuwd geworden naar de eigenschappen van deze wagen.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met deze wagens en mij kunnen vertellen op welke zaken ik zoal dien te letten als ik ga kijken naar een exemplaar? Ook persoonlijke rij-ervaringen met dit type van wagen mogen steeds gedeeld worden!
    Indien iemand ergens een leuk exemplaar te koop weet staan verneem ik dit graag
    Ik ben niet op zoek naar een perfect model, er mogen enkele carroseriewerkjes aan zijn, het belangrijkste is dat de auto mechanisch wat in orde staat.
    naar prijs toe: is €2000 realistisch?

Alvast bedankt voor de feed-back!

Alexander
    Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
    Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
    Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
    Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Versta me niet verkeer; Maar de ds heeft reeds de status van de godin van de weg....
    En goede exemplaren worden zelden verkocht. (2.3 als ik me niet vergis)

Als ik van u was, zou ik een 2de hands zoeken van een oldtimer in wording... knap hem op en zet hem bij wijze van spreken 10 jaar in de garage... De geïnvesteerde waarde blijft behouden en zal nog kunnen stijgen. Je hebt technisch gezien een nieuwere auto.
    Binnen 10 jaar zal de benzineprijs +- € 3 per liter zijn... en dan is een verbruik van 15l toch wel vrij duur....

Is slechts mijn mening....

Vergeet ook niet de jaarlijkse kosten die je hebt aan een ds om hem rijdende te houden.

Kijk als eens naar een c6... zijn er niet veel van verkocht, en heeft een groot potentieel...
    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
    Last edited by ; 11/02/2012, 12:24.

Comment

Met 2000€ ga je niet veel DS kopen vrees ik. Ze worden echt zeldzaam, dus ofwel heb je een volledig gerestoreerd exemplaar ($$$) ofwel een wrak. En pas op met een DS in bedenkelijke staat... er kan wel degelijk veel aan mis gaan en kan er bijgevolg financieel op leeglopen.

Ik zou wat bijsparen en eentje in goede staat kopen..

Zalige auto's trouwens. Ik heb er een paar jaar mijn woon-werk verkeer mee gedaan.

Comment

Voor 2000euro een mechanisch goede DS kopen kun je wel vergeten.

Wellicht een interesante site http://www.citroeniddsclub.nl/default.asp?steID=1&ID=48 en met google is nog wel meer te vinden.

Comment

de DS is idd een speciale wagen. Niet alleen zijn uiterlijk maar ook zijn rijeigenschappen waren zijn tijd jaren voorruit. Wat betreft de aankoop vrees ik dat je met 2000eur weinig ver ga springen. Voor een goede wagen moet je aan het tienvoudige bijna denken.
          wat betreft de zwakke punten zou ik me vooral zorgen maken om het veersysteem. Aandrijflijn is zeer betrouwbaar en eigenlijk vrij klassiek en makkelijk te herstellen. De roestduivel is er wel maar de koets is volgens mij vrij goed aan te pakken,zeker de buitenplaten kan je gewoon los vijzen. Zoals ik reeds zei: Focus je vooral op het hydropneumatische systeem

Veel succes
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Zo'n C6 vind ik eigenlijk ook nog knap.

Al zou hij veel knapper zijn als ze hem in een nieuw jasje steken (zoals de DS3, DS4 etc).

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Een DS is zo één van die wagens waar als ge best ver vandaan kunt blijven als je er niks van kent

Althans, zo'n gevoel heb ik toch bij die wagen

En wat heb je tegenwoordig nog voor 2000 euro? Zeker en vast geen fatsoenlijke DS

Comment

Ik hoef hier niets meer aan toe te voegen denk ik.

Prijzen voor een DS in deftige staat beginnen aan een 6000 dacht ik.
                De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                1990 Volvo 344
                1991 Mercedes W124 230CE
                2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                1980 Volkswagen Derby CLS
                1990 Mercedes W124 230CE
                2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

@all: thanks voor de reply's! nu weet ik ook dat ik met het vooropgestelde bedrag niet ver zal lopen
                  Dat de panelen los te vijzen zijn maakt het eigenlijk ook wel interessant naar restauratie toe. Als er mensen zijn die 1 of meerdere weten staan (voor een interessante prijs) mogen zij dit hier zeker melden.
                  onderstaande heb ik gevonden op 2dehands.be, lijken mij wel mooie wagens op het eerste gezicht...

Comment

Probeer er zeker een te vinden met een keuring voor verkoop.
                    Zoek ook op wat de zwakke plekken zijn en ga ze allemaal na.
                    De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1990 Volvo 344
                    1991 Mercedes W124 230CE

Verkocht
                    1990 Mercedes W124 230CE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                      Probeer er zeker een te vinden met een keuring voor verkoop.
                      Zoek ook op wat de zwakke plekken zijn en ga ze allemaal na.
                      Merci!
                      Heb ondertussen al vernomen dat de onderkanten van de deuren, de regengoten en de koffervloer de meest zwakke plekken zouden zijn (op gebied van carroserie)

Comment

Inspecteer dat maar en neem de tijd die je daarvoor nodig hebt. Ik heb eens vluchtig gekeken en zit achteraf met de gebakken peren.
                        Eventueel een magneetje meenemen om zo roest en plamuur te vinden. Uiteraard wel een doekje tussen lak en magneet steken.

1990 Volvo 344
                        1991 Mercedes W124 230CE

Verkocht
                        1990 Mercedes W124 230CE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                          Eventueel een magneetje meenemen om zo roest en plamuur te vinden. Uiteraard wel een doekje tussen lak en magneet steken.
                          Zalige truc!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alex60 Bekijk Berichten
                            Zalige truc!
                            Da's iets dat'k achteraf ook pas bedacht had zenne.

1990 Volvo 344
                            1991 Mercedes W124 230CE

Verkocht
                            1990 Mercedes W124 230CE

Comment

de C6 is nu spotgoedkoop en gaat binnen 20jaar ook superzeldzaam zijn. ik zou daar nu in willen inversteren als ik het geld kon missen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                de C6 is nu spotgoedkoop en gaat binnen 20jaar ook superzeldzaam zijn. ik zou daar nu in willen inversteren als ik het geld kon missen
                                Alleen jammer dat hij de looks niet meeheeft...

Comment

In zo'n C6 zit veel te veel elektronische brol die kapot kan gaan... dat gaat ook geen gemakkelijke en goedkope oldtimer worden

Los daarvan, zalige kar!

Comment

Alleen jammer dat hij de looks niet meeheeft...
                                    Dat dachten ze ook toen de ds pas uitkwam...

Comment

Merci!
                                      Heb ondertussen al vernomen dat de onderkanten van de deuren, de regengoten en de koffervloer de meest zwakke plekken zouden zijn (op gebied van carroserie)

waterbak onder de voorruit ook rekening mee houden. Welke motor heeft de bovenste link? Persoonlijk zou het meest uitkijken naar een 19 of 21. De 23 IE Pallas is verruit de luxueuste maar je moet daar nog extra rekenigen houden met Injection Electronic systeem
                                      terwijl de aandrijflijn van de klassieke varianten vrij eenvoudig en makkelijk zelf te onderhouden is. (ervan uitgaande dat er geen revisies moeten gebeuren).
                                      Mocht je iemand nodig hebben om eens mee te gaan zien,in de mate van het mogelijke zie ik het eventueel wel zitten
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

@MRJ: Thanks, ik stuur u een PM als er iets concreets zit aan te komen. Op dit moment nog even de kat uit de boom kijken en wat rondhoren en zien. En vooral veel bijleren

Comment

Working...
                                        X