Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer Apollinaris reclamewagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oldtimer Apollinaris reclamewagen

Tijdens de jaren 1955-1970 organiseerden de firma's Apollinaris en Torck, aan de Belgische kust, de toen zeer beroemde strandspelen "De Koningen der Baan/Les Rois du Volant". Een van de grote attracties van die strandspelen was een STUDEBAKER : de prachtige reclamewagen
    van Apollinaris. Volgens mijn bronnen werd die reclamewagen gemonteerd door D'Ieteren in de
    fabrieken van Vorst. Ik probeer nu al jaren foto's te bemachtigen van die Apollinaris reclamewagen. Ik dank iedereen die mij daarbij zou kunnen helpen. duvimain@hotmail.com

Dit is het enige beeld waarover ik beschik. In het midden van deze postkaart ziet men
    van ver een deel van de Apollinaris-reclamewagen. Het beeld is van 1956 of 1957.
    Het werd genomen in Koksijde.
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 24/02/2012, 15:23. Reden: taalfout gemaakt

Comment

Ik hoop dat je het vindt, want ik ben ondertussen erg benieuwd naar deze wagen! Zelf al eens gegoogled, maar zonder resultaat...
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Duvimain, heb je al eens geprobeerd van de de Heemkundige kringen van bepaalde badsteden te contacteren? Of eventueel de stadsdiensten zelf. Me dunkt dat er toch ergens foto's van die evenmenten moeten zijn, en dus ook van die Studebaker...
        www.opelklassiek.be

Comment

Er is hier trouwens ook ergens een topic waarin erg oude foto's gepost worden, met de vraag of iemand weet welke auto er op de foto's staan. Daar komen steeds veel antwoorden op van mensen die hier anders niet zo aktief antwoorden, maar duidelijk wel kennis van zaken hebben. Ook daar zijn veel mensen bezig met oude auto foto's. Mss kan iemand daar helpen. Maar succes om met de niet zo goed werkende zoekfunctie dat topic te vinden...
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Apollinaris Studebaker

Vriendelijk bedankt voor jullie reactie, Tjeu en Opelfreak ! Ik bezit dus wel de originele postkaart, die ik heel toevallig heb ontdekt op de website van Delcampe.

Ik heb die zeer populaire strandspelen van Apollinaris-Torck gekend als kind, en ik kan
            alleen maar zeggen dat die Apollinaris-reclamewagen gewoon prachtig was ! Voor mij
            was die Studebaker waarschijnlijk de mooiste reclamewagen aller tijden !!! Gewoon mythisch... !

Ik heb natuurlijk Apollinaris Belgium gecontacteerd, maar ze hebben mij niet geholpen,
            ondanks enkele beloften in het begin. Het interesseert hen gewoon niet meer !

Torck is al lang failliet, maar ik ben in contact met verzamelaars van hun producten :
            www.torck-trapauto.com , die geregeld tentoonstellingen organiseren. Ook zij hebben
            geen foto's van die Studebaker.

We hebben tientallen brieven en mails geschreven, o a naar de andere sponsors van die
            strandspelen en naar verschillende badsteden, en ook naar Studebaker : no way, behalve die ene postkaart (al een mirakel op zich !) kan ik niets vinden...

Comment

Idd zéér spijtig dat de mensen van Apollinaris je niet verder helpen... Ik ben ook best nieuwsgierig nu! En nog nieuwsgieriger over wat er met de wagen gebeurd is in de loop der jaren. Voor hetzelfde geld staat die ergens flink stoffig in een schuurtje!

Ik heb hier een boek met de geschiedenis van D'ieteren, daar staat helaas ook niets in. Heb je D'Ieteren zelf al gecontacteerd?
              www.opelklassiek.be

Comment

Ik kan je helaas niet helpen, maar ik vindt het wel fantastisch hoe iemand zo bezig kan zijn met het vinden van informatie over een reclamewagen waar je
                dan maar 1 fototje van hebt.

Ik weet het, aan deze reactie heb je niets, maar ik wou het gewoon even zeggen.
                Veel succes nog met je zoektocht!
                Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                Current:
                1987 Mercedes-Benz W124 200D
                1979 Mercedes-Benz W123 280E
                1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                Ex:
                1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                1976 Mercedes-Benz W123 250
                1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                1980 Mercedes-Benz W123 280
                1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Ik heb zonet verscheidene beeldbanken van de kust bekeken, en ook daar vind ik niets terug... Het fascineert me wel!
                  www.opelklassiek.be

Comment

Dank u wel, Benzfreak en Opelfreak ! D'Ieteren heb ik natuurlijk wel gecontacteerd, maar die hebben ook niets meer in hun archief.

Tijdens mijn enig telefonisch contact met de directeur van Apollinaris Belgium heb ik vernomen dat die reclamewagen naar de afbraak is gegaan na de allerlaatste strandspelen in 1970. D'Ieteren was net te laat om hem over te nemen voor zijn automuseum ! In die tijd, zei de directeur van Apollinaris, "had men weinig compassie
                    voor oude voorwerpen" !!!

Ja, Benzfreak, ik bezit maar één foto (waar men maar een gedeelte ziet van die Studebaker), maar ik heb hem wel live gezien toen ik kind was, in de jaren 1960 !

Comment

Ik vrees dat dit wel eens een zeer zware zoektocht zal kunnen worden...
                      www.opelklassiek.be

Comment

Mythische Apollinaris-reclamewagen

Ik weet het, Opelfreak, maar, geloof me, mocht men vandaag duidelijke foto's zien van
                        die Studebaker, zou niemand vandaag nog kunnen geloven dat men zoiets niet
                        bewaard heeft !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duvimain Bekijk Berichten
                          Ik weet het, Opelfreak, maar, geloof me, mocht men vandaag duidelijke foto's zien van
                          die Studebaker, zou niemand vandaag nog kunnen geloven dat men zoiets niet
                          bewaard heeft !
                          Ja, ondanks dat ik hem nog niet gezien heb, kan ik me voorstellen dat het zonde is.... Zeker omdat het een éénmalig exemplaar betreft...
                          www.opelklassiek.be

Comment

Apo-Torck in kleuren.jpgIk heb nu een "kleurenversie" gevonden van dezelfde postkaart. Blijkbaar werden de kleuren achteraf toegevoegd, zoals men dat vroeger wel eens deed. De kleuren van de Apollinaris-reclamewagen lijken mij wel goed gerespecteerd

Comment

Nog enig nieuws hierover? Wel een erg mooi tijdsbeeld!
                              www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                                Nog enig nieuws hierover? Wel een erg mooi tijdsbeeld!
                                Ja, dank je wel, nee, spijtig genoeg, behalve nu die tweede, gekleurde maar identieke postkaart lijkt het onmogelijk om foto's van die Studebaker terug te vinden, terwijl die strandspelen toch zo'n 15 jaar lang aan onze kust werden georganiseerd, in zo goed als elke badplaats ! Onvoorstelbaar !

Comment

Heb je al contact opgenomen met Oldtimer Klassieker Magazine?

Die hebben regelmatig van die vragen van lezers, en daar komen soms mooie resultaten uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Heb je al contact opgenomen met Oldtimer Klassieker Magazine?

Die hebben regelmatig van die vragen van lezers, en daar komen soms mooie resultaten uit
                                    Dank je wel voor de tip, Carlito, maar ik zocht op de web hoe ik "Oldtimer Klassieker Magazine" kan contacteren,
                                    maar heb spijtig genoeg niets gevonden...

Comment

De Apollinaris-reclamewagen steeds niet gevonden, maar hier heb ik toch een foto van de jaren 1960 die genomen werd in
                                      het Apollinaris depot van Anderlecht (Brussel), dat zich vandaag nog steeds in de Hoofdrioolstraat 15 bevindt :
                                      de bestelwagensFuhrpark_Apo_Belgien300.jpg die men erop ziet dragen dezelfde kleuren en logo als die fameuze Studebaker. En ik weet met zekerheid
                                      dat de zo gezochte reclamewagen daar ook stond, maar spijtig genoeg hier niet in beeld...

Comment

Koningen der Baan, grote foto.jpgEen uiterst zeldzame foto van de fameuze strandspelen "De Koningen der Baan" waarop de zo gezochte reclamewagen van Apollinaris altijd aanwezig was... Hier is die Studebaker van Apollinaris spijtig genoeg buiten beeld ! Jammer ! De zoektocht gaat door...

Comment

Working...
                                        X