Hallo iedereen,
Ik zit met een probleem en hoop hier de juiste hulp te kunnen vinden.
Mijn probleem is als volgt; Na een jarenlange full body restoratie en tevens een volledige motorombouw van mijn TR7 ('7 is de wagen nu eindelijk klaar om terug op de weg te komen.
De wagen is door mezelf volledig volgens de regels van de kunst en met originele onderdelen omgebouwd van een 2 liter viercilinder naar een 3.5 liter V8 zoals deze wagens op de Amerikaanse markt en ook (enkele) op de Engelse markt zijn gebracht.
Ik had de wagen eventueel als dagelijks voertuig willen inschrijven maar uit verschillende forums blijkt dat dit praktisch onmogelijk is.
Dus dan maar als oldtimer, maar bij navraag op de keuringsdienst blijkt dat ik het voertuig dien aan te bieden met de originele motor wat voor mij geen optie is wegens het vele ombouwwerk dat zich met zich meebrengt.
Hoe kan ik dit probleem nu het beste aanpakken, weliswaar op een legale manier?
Ik had gehoord dat men de wagen eventueel in Engeland kan invoeren en daar kan laten keuren, om dan terug in te voeren in België met het juiste motornummer op het inschrijvingsbewijs. Is dit mogelijk en zo ja kan er mij iemand de nodige contacten bezorgen om dit in werking te stellen.
Vriendelijke groeten, J.
Ik zit met een probleem en hoop hier de juiste hulp te kunnen vinden.
Mijn probleem is als volgt; Na een jarenlange full body restoratie en tevens een volledige motorombouw van mijn TR7 ('7 is de wagen nu eindelijk klaar om terug op de weg te komen.
De wagen is door mezelf volledig volgens de regels van de kunst en met originele onderdelen omgebouwd van een 2 liter viercilinder naar een 3.5 liter V8 zoals deze wagens op de Amerikaanse markt en ook (enkele) op de Engelse markt zijn gebracht.
Ik had de wagen eventueel als dagelijks voertuig willen inschrijven maar uit verschillende forums blijkt dat dit praktisch onmogelijk is.
Dus dan maar als oldtimer, maar bij navraag op de keuringsdienst blijkt dat ik het voertuig dien aan te bieden met de originele motor wat voor mij geen optie is wegens het vele ombouwwerk dat zich met zich meebrengt.
Hoe kan ik dit probleem nu het beste aanpakken, weliswaar op een legale manier?
Ik had gehoord dat men de wagen eventueel in Engeland kan invoeren en daar kan laten keuren, om dan terug in te voeren in België met het juiste motornummer op het inschrijvingsbewijs. Is dit mogelijk en zo ja kan er mij iemand de nodige contacten bezorgen om dit in werking te stellen.
Vriendelijke groeten, J.
Comment