Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Classic BMW Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Waarom hebben we een zoekfunctie?

http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=15121
    Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
    Owla...

Foutje! My bad...

Waarom we een zoekfunctie hebben kan je lezen bij FAQ.
    Wagens van minder dan 25 jaar zijn geen oldtimers en dan kan dit toch gewoon in het BMW-lovers topic.
    Of mogen we nu voor elk merk een "classic"-topic openen hier?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
      Owla...

Foutje! My bad...

Waarom we een zoekfunctie hebben kan je lezen bij FAQ.
      Volgens mij is er ergens een foutje geslopen in je bovenste post.
      Het is niet waarom we die hebben, maar gewoon dat we die hebben

Can I search the forum? You can search for posts based on username, word(s) in the post or just in the subject, by date, and only in particular forums.
      To access the search feature, click on the "search" link at the top of most pages.
      You can search any forum that you have permission to search - you will not be allowed to search through private forums unless the administrator has given you the necessary security rights to do so.
      BTW: moet dit niet bij Algemeen? Oldtimers zijn ouder dan 25 jaar...

Comment

• Vorig jaar ben ik meegereden met de BMW Classic Voerrally. Deze rally werd georganiseerd door de club BMW Bavaria Benelux.

Ik ben bevriend met de voorzitter van deze club, nl Winand Walpot.
        Als er iemand geïnteresserd is om ook lid te worden van deze club, kan je mij steeds een pm sturen...

Ziehier het verslag van vorig jaar
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          daarom maakte benz de 500e
          Die zijn toch van andere tijden?

De E28 M5 is gemaakt van oktober 1984 tot eind 1987 (650 exemplaren voor Europa), en werd afgelost door de E34 M5 met 315pk 3,5-liter in september 1988 (MY89).

De Benz W124 500E kwam er pas eind 1990 (MY91), dus 2 jaar na het verschijnen van de E34 M5.

De 500E heeft m.i. weinig te maken met de eerste M5, de E28, dus.

Comment

dat kan en maakt ook niet uit
            de bmw was manueel en de benz automatisch

dus van de 4 keer op een rij won de benz er 3
            De Benz won meer dan je denkt.

Tegenover de E34 M5 (ik heb nooit vergelijkende tests gezien met de E28 M5) met 315pk won 'ie quasi altijd op punten, omdat 'ie comfortabeler was, en sneller. De M5 was enkel beter als 't er écht sportief aan toe moest gaan. Met andere woorden : op circuit was de 500E niet bij machte om een M5 bij te houden.

BMW kon 't niet verkroppen trager te zijn dan Benz, dus nog geen 2 jaar na de release van de Benz kwam BMW met een vergrote motor op de proppen, de 3,8-liter die 340 pk leverde, en daarmee was de BMW duidelijk sneller dan de Benz. Het weggedrag bleef uiteraard, maar om de kloof nog wat uit te diepen, bracht BMW een bijkomende optie "Nürburgring Fahrwerkpaket", wat inhield dat ''ie een strakkere, instelbare ophanging kreeg, en nog wat stuff. Daarmee was 'ie op circuit (voor die tijd) zonder enige twijfel dé referentie inzake (super)sportief rijgedrag bij luxeberlines.

Eigenlijk richten de 500E en de M5 zich tot 'n ander publiek. De 500E was geen sportauto, maar een érg snelle sportieve limousine. Nu nog zijn AMG's geen sportauto's, maar hyperhypersnelle sportieve limousines. Het karakter van de vroegere én de huidige BMW's M is anders : dat zijn in hun klasse altijd wel sportwagens.

Het is dus maar wat je wil in je wagen... Goed (wat zeg ik, stééngoed) zijn ze allebei.

Comment

• bmw startte de niche, benz volgde pas (veel) later

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                De Benz won meer dan je denkt.
                3 van de 4 keer, rustig met de vingers in de neus

't zijn idd geen concurrenten ik zie de koper van de ene ook ni direkt overstappen naar de andere

Comment

't zijn idd geen concurrenten ik zie de koper van de ene ook ni direkt overstappen naar de andere
                  Idd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                    Wagens van minder dan 25 jaar zijn geen oldtimers en dan kan dit toch gewoon in het BMW-lovers topic.
                    Of mogen we nu voor elk merk een "classic"-topic openen hier?
                    Idd... Zwier maar open! Het is de bedoeling om de vele 'Lover-topics' een beetje te ontlasten. En om de info die aanwezig is over wagens van 15jaar en ouder niet te snel verloren te laten gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Volgens mij is er ergens een foutje geslopen in je bovenste post.
                      Het is niet waarom we die hebben, maar gewoon dat we die hebben
                      I know! Ik was maar aant sollen met je...

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      BTW: moet dit niet bij Algemeen? Oldtimers zijn ouder dan 25 jaar...
                      Der is een titelwijziging onderweg. Zodanig past het beter bij het huidige 'oldtimers'

Comment

• Mijn favoriet.
                        de 2002 bauer van men buurvrouw

Comment

• Mijn favoriet
                          een 700 sport

En deze ook, een 1600 ti

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                            Mijn favoriet.
                            de 2002 bauer van men buurvrouw
                            Heb je hier meer foto's van?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                              Heb je hier meer foto's van?
                              nog niet.
                              Hij komt nu niet meer buiten (winter)
                              maar van als ik hem zie zal ik eens deftige foto's nemen

Echt een pracht exemplaartje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                                Meendet?

Die blauwe, hoeveel, en specs?
                                Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                                More info?

Price?

Thanks!
                                http://www.kapaza.be/detail/3745833/..._e12_1980.html

Comment

• mèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèrci

Comment

• Die staan al heel lang te koop. Een half jaar, als het al geen jaar is...
                                    Zo'n 518 zou ik enkel nemen als ik van plan was hem als dagelijks vervoermiddel te gebruiken.
                                    Anders neem je toch een lekkere 6 in lijn?

Comment

• klopt, aloewel het over oldies gaat en kwa taxen geen verschil is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                                        We spreken van een 'classic' over wagens die een leeftijd behaald hebben van 15jaar en ouder. Oldtimers hebben een leeftijd van 25jaar en ouder.
                                        gelieve dan het topic over mijn Jaguar XJ40 terug bij "mijn oldtimer" te plaatsen. of geldt het statuut "classic" (als dat officieel al bestaat) enkel voor beejemwee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                          gelieve dan het topic over mijn Jaguar XJ40 terug bij "mijn oldtimer" te plaatsen. of geldt het statuut "classic" (als dat officieel al bestaat) enkel voor beejemwee?
                                          Ziezo.

Officieël zal die term niet zijn. Maar hopelijk zal dit meer onderscheid maken... Time will tell. Het lijkt ons in elk geval een verbetering...

Neen... Het is helemaal niet enkel voor beejemwees. Ik moet nog aan de 'verhuis' starten.

Comment

Working...
                                          X