Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Classic BMW Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het is eigenlijk een schande dat oude bmw's zo verwaarloosd worden.
    Mijn droom is om ooit geld genoeg te hebben dat ik gewoon een bedrijfje opstart die al die wagens opkoopt en restaureert.

    Comment


    • Wat is die raceversie van die 3.0csl machtig zeg in die BMW driekleurtjes
      Wat kost zoiets???
      Ik zou zoiets bijna evenveel koesteren dan mijn eigen kinderen
      Had ik maar het geld, een ganse collectie zou ik aanleggen ergens ver in de ardennen, en diecht bij het circuit van Spa Francorchamps

      Comment


      • Heerlijk

        wel nog 15K *slik*

        Comment


        • is dit nu een BMW Baur 323 cabrio of een Alpina C1 2.3 Baur?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
            Nee Tomski dat is geen driftbak


            mooie wagen wel


            Antwerpen is't Stad
            en al de rest is parking!!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
              Nee Tomski dat is geen driftbak


              mooie wagen wel
              daar zou ik zelfs ni mee durven buitenkomen uit schrik dat er éne zou tegenrijden

              heerlijke oldtimer

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                is dit nu een BMW Baur 323 cabrio of een Alpina C1 2.3 Baur?

                In de E21 is van fabriek uit nooit een cabrio uitgekomen. Nadien waren er ombouwers zoals Peeters de meest gekende is. Andreas heeft momenteel 2 stuks in zijn werkplaats staan. Ofwel is dit dus een E21 323i BAUR ofwel een Alpina C1 2.3 Baur.

                De garage die deze wagen verkoopt, doet uitsluitend in speciallekes. Andreas heeft zijn Alpina B3 daar ook gekocht. Ik denk dat je 99,9% zeker mag zijn dat dit een originele Alpina C1 2.3 Baur is.
                The shark is BACK! BMW 635csi

                BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017


                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                  In de E21 is van fabriek uit nooit een cabrio uitgekomen. Nadien waren er ombouwers zoals Peeters de meest gekende is. Andreas heeft momenteel 2 stuks in zijn werkplaats staan. Ofwel is dit dus een E21 323i BAUR ofwel een Alpina C1 2.3 Baur.

                  De garage die deze wagen verkoopt, doet uitsluitend in speciallekes. Andreas heeft zijn Alpina B3 daar ook gekocht. Ik denk dat je 99,9% zeker mag zijn dat dit een originele Alpina C1 2.3 Baur is.
                  in that case: lekker

                  da's een kanshebber tov de C2 2.7

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                    In de E21 is van fabriek uit nooit een cabrio uitgekomen. Nadien waren er ombouwers zoals Peeters de meest gekende is. Andreas heeft momenteel 2 stuks in zijn werkplaats staan. Ofwel is dit dus een E21 323i BAUR ofwel een Alpina C1 2.3 Baur.

                    De garage die deze wagen verkoopt, doet uitsluitend in speciallekes. Andreas heeft zijn Alpina B3 daar ook gekocht. Ik denk dat je 99,9% zeker mag zijn dat dit een originele Alpina C1 2.3 Baur is.

                    Beemer, ...welke garage is dit dan aub?

                    Gr

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door CSL&GTA Bekijk Berichten
                      Beemer, ...welke garage is dit dan aub?

                      Gr
                      Händler
                      Reinhard Kleißler
                      Habsburger Strasse 34
                      79104 Freiburg
                      Deutschland
                      1. Tel.-Nr.: +49 (0)761 703400
                      2. Tel.-Nr.: +49 (0)172 7684600

                      Verwacht er geen superkoopjes te vinden maar uitsluitend auto's die perfect in orde zijn.

                      The shark is BACK! BMW 635csi

                      BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017


                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                      Comment


                      • Hier is zo en voorbeeldje...
                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment


                        • Deze staat aan het Donkmeer. Gisteren gepasseerd tijdens mijn ritje met de 90. Ziet er in zeer goede staat uit...

                          De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                            Deze staat aan het Donkmeer. Gisteren gepasseerd tijdens mijn ritje met de 90. Ziet er in zeer goede staat uit...

                            http://www.kapaza.be/Autos/Oldtimers..._1602s_73.html
                            Is mooi maar pokkeduur.
                            De mijne is ook origineel, 1e lak, luxepakket.
                            Niet in perfecte staat maar ik zou er maar 1/3 van de prijs voor vragen.

                            Comment




                            • Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten


                                overdreven vet

                                Comment


                                • absolute mint 6 die ik geregeld zie staan... echt nieuwstaat voor zo ver ik al kunnen zien heb.

                                  hopelijk staat hij er deze middag terug, eens deftige pics nemen. Hij heeft een M logo in de grill.

                                  Last edited by ; 22/11/2009, 18:03.

                                  Comment


                                  • HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                      Heerlijk

                                      wel nog 15K *slik*

                                      Dit is vet!

                                      Comment


                                      • BMW M1 is 30 jaar: "Beste sportwagen die ik ooit had"

                                        Pierre Moesen uit Hasselt met z'n BMW M1

                                        De M1 is tot nog toe de eerste én enige supersportwagen van BMW. "Van het ogenblik dat ik van de M1 hoorde, moest ik er één hebben", vertelt BMW M1-rijder Pierre Moesen uit Hasselt. "De BMW M1 is de beste sportwagen die ik ooit had".

                                        Zijn leven lang is Pierre door sportwagens gefascineerd en het dus weten. Na enkele Amerikaanse wagens in de jaren vijftig, volgen verschillende sportwagens: MGA Twin Cam, Lancia Flaminia, Jaguar E-Type, Ferrari Dino,... Ondertussen raakt Pierre begeesterd door BMW. Wanneer hij als 7-Reeks rijder van het eerste uur van de lancering van de BMW M1 hoort, wil hij er absoluut een hebben.

                                        1,7 miljoen frank

                                        De BMW M1 wordt in België op 7 mei 1979 in de Villa Lorraine in Ukkel aan een select gezelschap voorgesteld. De BMW M1 moet de toen astronomische som van 1.700.000 frank kosten. "Ik heb ter plaatse getekend en maar moest tot 27 december 1979 wachten eer ik mijn BMW M1 mocht afhalen. Het werd een wit exemplaar met chassisnummer 133", herinnert Pierre zich alsof het gisteren was.

                                        Tussen 1979 en 1981 verkoopt BMW Belgium zes exemplaren van de mythische BMW M1 in België en dat op een totale productie van 455 exemplaren.

                                        Veel heeft het niet gescheeld of de BMW M1 was er helemaal niet geweest. Het begint allemaal veelbelovend wanneer Jochen Neerpasch, de grote baas van BMW Motorsport, in 1976 een concept voor een toekomstige BMW-racewagen bedenkt. Neerpasch droomt hardop van een 'Silhouette' racewagen waarvan er 400 exemplaren dienen gebouwd. Daarom moet de racewagen zonder problemen aan dagelijks gebruik kunnen aangepast.

                                        Liefst met V10
                                        Als motor wil Neerpasch kost wat kost een V10 motor. Ontwerpbureau Ital Design van de Italiaanse ontwerper Giorgetto Giugiaro, krijgt de opdracht de BMW TURBO concept-car van Paul Bracq uit 1972 voor straatgebruik aan te passen. Het resultaat, de BMW M1, wordt in 1978 op het Salon van Parijs voorgesteld en ziet er fantastisch uit.

                                        Tot zover het goede nieuws. BMW Motorsport noch BMW zelf zijn uitgerust om zo'n gespecialiseerde wagen te bouwen. Giugiaro gaat met Lamborghini in zee. Om het project tot een goed einde te brengen pompt de Italiaanse extra geld in Lamborghini. Maar na amper vier half afgewerkte M1-prototypes is Lamborghini failliet. Tot overmaat van ramp verlaat Neerpasch BMW en krijgt een gloednieuw team o.l.v. Paul Rosche het M1-project in de schoot geworpen.

                                        Giugiaro neemt de bouw van de BMW M1 dan maar op zich. De bouw van het koetswerk uit kunststof en de constructie van het chassis worden aan Italiaanse onderaannemers uitbesteed. Koetswerken en chassis worden bij Ital Design verenigd. Vervolgens wordt de motor met aandrijflijn bij de Duitse koetswerkbouwer Baur in Stuttgart geïnstalleerd.

                                        Zescilinder van 277 pk
                                        De geplande V10-motor is (nog) te hoog gegrepen. Men monteert een racebeproefde zes cilinder in lijn motor met een cilinderkop met vier kleppen per cilinder van 277 pk. Daarmee hoort de BMW M1 in 1979 met zijn top van 262 km/u en spurt van 0-100 km/u in 5,6 s moet niet onderdoen voor de Lamborghini Countach, Ferrari 512 BB en Aston Martin Vantage.

                                        Jammer genoeg is het werk van de Italianen zo erbarmelijk dat iedere BMW M1 in Duitsland zo goed als volledig opnieuw dient opgebouwd te worden. Tot overmaat van ramp is het racereglement aangepast zodat er voor de BMW M1 geen plaats meer is.

                                        Bij BMW bedenkt men dan maar zelf de BMW Procar-merkenrace met identieke BMW's M1. Tijdens GP-weekends stelt BMW Motorsport vijf M1's ter beschikking voor de vijf snelste Formule 1 piloten. De rest van het veld wordt door private teams aangevuld. Het concept kent veel succes maar in 1981 trekt BMW definitief een streep onder het BMW M1 avontuur.

                                        Ondertussen is Pierre zo in de ban van het racen met BMW's M1 dat hij zijn persoonlijke BMW M1 in de BMW Motorsport-kleuren laat schilderen.
                                        Van bij zijn voorstelling is de BMW M1 een begeerd verzamelobject. Momenteel schommelen de prijzen in de buurt van 120.000 euro. Maar dat heeft Pierre nooit geïnteresseerd. Hij is zijn BMW M1 al die tijd blijven koesteren en is vast besloten de wagen nooit weg te doen. Geef hem maar eens ongelijk. (jb)

                                        Antwerp Classic Salon: BMW in de kijker
                                        Dit weekend van 1 en 2 maart wordt BMW en dus ook de M1 uitgebreid voorgesteld tijdens het Antwerp Classic Salon in Antwerp Expo (Bouwcentrum) aan de Jan Van Rijswijcklaan 19 te 2020 Antwerpen. Antwerp Classic Salon is de belangrijkste oldtimerbeurs van de Benelux.

                                        Traditioneel brengen de toonaangevende Belgische en buitenlandse oldtimerhandelaars en restauratiebedrijven hun mooiste stukken mee naar Antwerpen. Naast de oldtimers kan de bezoeker zich vergapen aan stands met onderdelen, boeken, miniaturen en demonstraties. De aanwezige oldtimerclubs zetten hun beste beentje voor om hun clubstands zo stemmig mogelijk aan te kleden.

                                        Zaterdag en zondag doorlopend open van 9.00 uur tot 18.00 uur.

                                        TECHNISCHE FICHE

                                        BMW M1(1979-1981)

                                        Lengte:4.361 mm
                                        Breedte:1.824 mm
                                        Hoogte:1.140 mm
                                        Wielbasis:2.560 mm
                                        Rijklaar gewicht:1.300kg
                                        Brandstoftank:116 liter (2 X 5

                                        MOTOR

                                        Motor:3.453cc benzine (277 pk)
                                        Versnellingsbak:5manueel
                                        Prestaties:top 262 km/u,0-100km/u.:5,6 s,verbruik:15-20 l/100km

                                        Aantal exemplaren1979-1981): 455
                                        http://www.hln.be/hln/nl/941/Reporta...ooit-had.dhtml

                                        Comment

                                        Working...
                                        X