Heb jij een Fuego, Fuego?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Classic BMW Lovers
Collapse
X
-
Ik sta de laatste weken zot van een E28.
Zou ideaal zijn als weekendkar, relatief goedkoop in aankoop en niet zo risicovol als een 'echte' oldtimer.
In eerste instantie wil ik het liefst een zescilinder natuurlijk, maar weet niet of dat verstandig is.
Situatie : ik ben student die geen auto nodig heeft en altijd de auto's van m'n ouders mag en kan gebruiken. Kar zou gebruikt worden om bij mooi weer wat te gaan cruisen, naar feestjes mee te rijden maar ook niet veel meer. Ik schat 5000 km per jaar.
Iemand een gedacht van de kosten van zo'n auto ? Weet wel dat dit meestal aan het exemplaar ligt, maar zijn het over het algemeen sterke auto's ? Kan je voor 1000-1500 € iets deftig vinden ? Zijn er speciale dingen waar men moet op letten ?
Alvast bedankt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door *BMW*power Bekijk BerichtenIk sta de laatste weken zot van een E28.
Zou ideaal zijn als weekendkar, relatief goedkoop in aankoop en niet zo risicovol als een 'echte' oldtimer.
In eerste instantie wil ik het liefst een zescilinder natuurlijk, maar weet niet of dat verstandig is.
Situatie : ik ben student die geen auto nodig heeft en altijd de auto's van m'n ouders mag en kan gebruiken. Kar zou gebruikt worden om bij mooi weer wat te gaan cruisen, naar feestjes mee te rijden maar ook niet veel meer. Ik schat 5000 km per jaar.
Iemand een gedacht van de kosten van zo'n auto ? Weet wel dat dit meestal aan het exemplaar ligt, maar zijn het over het algemeen sterke auto's ? Kan je voor 1000-1500 € iets deftig vinden ? Zijn er speciale dingen waar men moet op letten ?
Alvast bedankt
Je kan deze dan verzekeren als extra auto bij de polis van je moeder/vader. Kost circa 150€ op jaarbasis, ongeacht het vermogen.
Ik hoop dat mijn info nog actueel is.Last edited by Löwe; 09/10/2010, 19:21.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenIk heb een tijdje gekeken naar M535i 's, maar op aanraden van enkele mensen heb ik dat idee laten vallen. Naar het schijnt roesten ze waar je bij staat.2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door *BMW*power Bekijk BerichtenIk sta de laatste weken zot van een E28.
Alvast bedankt
Met de 6cyl zit je altijd met een hoog verbruik maar dat maakt voor u mss niet veel uit... Langs de andere kant ga je wellicht meer dan 5000 kms rijden éénmaal je de auto hebt... De 6cyl hebben erg vaak last van koppakkingen die het laten afweten. Dat is duur om te vervangen. Als je een goedkope en degelijke BMW zoekt, zou ik eerder voor een E30 of E36 (een origineel exemplaar begint wel zeldzaam te worden...) gaan. Mede omdat je die kan krijgen met 4cyl motoren die zuiniger en betrouwbaarder zijn.
Roest is op elke oude BMW een boosdoener maar de E28 was een massa product. Dus op zich zou ik daar niet te veel van wakker liggen. Onderdelen zijn betaalbaarder dan bij de oude 6 series bijvoorbeeld. Een E28 roest gelukkig minder fel dan een E12 5 serie.
Hou er alleen rekening mee dat auto rijden véél geld kostThe shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Dank u voor de replies
Ik kijk al een heel tijdje rond voor een hobbykar, gaande van een Fiat 500 over een Merc W109 tot zelfs een BMW 850i en de zoektocht gaat nog eventjes door
Als ik even resumeer is de E28 dus een ideale wagen voor mijn eisen die (voor een goeie - die op termijn veel goedkoper zal uitkomen) voorlopig nog boven budget ligt (zeker omdat je bij zo'n oude auto's meer kans hebt op kosten). Rijden met een O-plaat zie ik niet zitten, teveel beperkingen.
Autorijden kost een pak geld inderdaad, maar je krijgt er ook iets voor terug. Het is natuurlijk maar de vraag of ik nu al die kosten wil dragen, zeker voor iets dat ik eigenlijk niet nodig heb.
Bedankt voor de info, zal er nog even over denken en hopen dat er een goeie binnen budget komt/sparen
Comment
-
Vergewis er u van dat als er met de electronica of de old-school injectiesystemen iets misgaat, het ook rap geld begint te kosten (om te vervangen, of om het probleem te zoeken). Verder lijkt zo'n E28 mij een zalige kar...
Succes met de zoektoch!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door *BMW*power Bekijk BerichtenDank u voor de replies
Ik kijk al een heel tijdje rond voor een hobbykar, gaande van een Fiat 500 over een Merc W109 tot zelfs een BMW 850i en de zoektocht gaat nog eventjes door Bedankt voor de info, zal er nog even over denken en hopen dat er een goeie binnen budget komt/sparenThe shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenVergeet een BMW 8 serie maar. Die auto's zijn onbetaalbaar qua taksen, verzekering, verbruik, kosten qua onderdelen... Een 8 staat ook erg hoog op mijn verlanglijstje maar hij zal er nog even mogen blijven staan. Prijzen van 8 series lopen gigantisch ver uit elkaar maar "what you see is what you get".
Achja, de zoektocht op zich is ook al leuk natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fuego Bekijk Berichten
BMW 850
Heb er nog een 1/24 schaalmodel van waar ik vroeger altijd mee speelde.
Oorspronkelijk geplaatst door vjete Bekijk BerichtenBMW 2002 Tii met BMW E30 M3 S14 motor
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vjete Bekijk BerichtenBMW 2002 Tii met BMW E30 M3 S14 motor
OMFG, perfectie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vjete Bekijk BerichtenDat in het nachtblauw en zonder Turbo body kit en met recaro's...
Metallic gaat fout zijn!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vjete Bekijk BerichtenMetalic is nochtans geleverd op 02's al zou Pastel blauw ook wel mooi zijn!
Pastelkleurkes roeleren gewoonweg zwaar op zo'n oldie.
Wat vind je van Evergreen? Z3M kleurtje, de meeste vinden het ikke .
Of Laguna Seca
Al zijn die wel niet meer zo pastel.
Comment
Comment