Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Ik twijfel soms om zo'n oudere BMW (20+jr) te kopen, 5 reeks met een redelijke motor als daily voor mijn vrouw.
Ik vraag mij dan altijd af:
Gaan de onderhoudskosten mij ruïneren? (bij een niet officiële dealer). Op hoeveel kosten moet je rekenen bij 25000 km per jaar?
Brandstofkosten: x2 ivm recente wagen? Hoe zit het bij de diesels, en gaan die nog vooruit?
niemand die een indicatie kan geven van de onderhoudskos? Maakt het zin dat ik hierover een nieuw topic aanmaak waarin iedereen model wagen + bouwjaar + jaarlijkse onderhoudskost opgeeft?
niemand die een indicatie kan geven van de onderhoudskos? Maakt het zin dat ik hierover een nieuw topic aanmaak waarin iedereen model wagen + bouwjaar + jaarlijkse onderhoudskost opgeeft?
veel hangt af van hoe goed de wagen is die je koopt, hoe zot je het onderhoud wil doordrijven, hoeveel je zelf doet en hoeveel kilomters je gaat rijden.
Is de basis goed, dan kan het onderhoud goedkoop blijven, heb je er pech mee (slecht of gebrekkig onderhoud, ...) dan kan het een moneypit worden.
Ververs je zelf je olie en filters en nog kleine prul (lichten bijvoorbeeld) of laat je echt alles doen.
Rij je veel kilometers, dan zal je sneller aan de onderhoudsintervallen komen en dus ook zo meer onderhoud moeten plegen. Vergeet niet dat onderhoud vaak op 10 000kms staat en niet op 20 + k kilometers.
Onderhoud moet je je volgens mij niet meteen zorgen om maken.
Over het algemeen kan je dat zelf, en zelfs als je het laat doen door een erkende BMW concessie, zou dat niet meer mogen kosten dan bij een hedendaagse wagen, integendeel.
Als er stukken aan komen, kan het al snel een andere zaak zijn uiteraard, het lijkt me dat je in dat geval best kiest voor een courante modellijn met courante motor. Op die manier zullen de wisselstukken vlot verkrijgbaar en betaalbaar blijven.
Comment