Deze wagen is reeds verkocht.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste Wagen: Fiat 500R '74
Collapse
X
-
Dankjewel voor je bericht kevin.
Vandaag weer een testritje gemaakt, weer geen problemen ondervonden, wel hoorde ik iets aan de motor, ligt gerinkel ofzo als ik hem in 4de zette, maar ik kon gewoonweg blijven rijden.. Als ik hem in eerste zet heb ik ook altijd effe een raar geluid, is dat normaal?
De motor is echt wel warm, als ik er mijn hand 1 meter bovenhoud, voel ik de warme lucht nog opstijgen, geen enkel probleem dus?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk BerichtenDankjewel voor je bericht kevin.
Vandaag weer een testritje gemaakt, weer geen problemen ondervonden, wel hoorde ik iets aan de motor, ligt gerinkel ofzo als ik hem in 4de zette, maar ik kon gewoonweg blijven rijden.. Als ik hem in eerste zet heb ik ook altijd effe een raar geluid, is dat normaal?
De motor is echt wel warm, als ik er mijn hand 1 meter bovenhoud, voel ik de warme lucht nog opstijgen, geen enkel probleem dus?
Dat probleem met de vierde versnelling heb ik niet direct een idee van, wat is dat rare geluid als je hem in eerste zet? De eerste is niet gesynchroniseerd voor zover ik weet, dus je moet volledig stilstaan voor je hem in eerste zet.Oorspronkelijk geplaatst door BimmerGij doet mij echt altijd peizen aan Sheldon van The Big Bang Theory hé
Comment
-
Zalig, eindelijk een 500 op het forum!
Het topic staat wel fameus verkeerd maar dat wordt wel door een mod op de juiste plaats gezet?
Over die warmte moet je je inderdaad geen zorgen maken. Zolang het metaal van de motor niet smelt blijft ie rijden.De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Verkocht
1980 Volkswagen Derby CLS
1990 Mercedes W124 230CE
2008 Renault Espace 2.0 dci 130
Comment
-
kdenk gewoon dat de syncromeshen versleten zijn. Ziet er een heel mooi 500'tje van buiten, maar technisch gezien zo op foto helaas toch een pak minder denk ik.
Gelukkig is dit zeer eenvoudige techniek dat gemakkelijk en goedkoop verholpen kan worden.1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Proficiat met deze originele keuze als eerste auto.
Ik raad u aan om als bezitter van een oude 500 eens contact op te nemen met of zelfs lid te worden van de Fiat Club Belgio. Daar zitten heel wat 500-eigenaars die u zeker kunnen helpen.
En ik zie dat ge van Loenhout zijt; spring anders eens binnen bij Fiat-garage Ribbens in Wuustwezel; die werkt nog aan zulke oude bakjes (mijn Beta Spider is daar ook al een paar keer geweest voor dingen die ik zelf niet kan)sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk BerichtenProficiat met deze originele keuze als eerste auto.
Ik raad u aan om als bezitter van een oude 500 eens contact op te nemen met of zelfs lid te worden van de Fiat Club Belgio. Daar zitten heel wat 500-eigenaars die u zeker kunnen helpen.
En ik zie dat ge van Loenhout zijt; spring anders eens binnen bij Fiat-garage Ribbens in Wuustwezel; die werkt nog aan zulke oude bakjes (mijn Beta Spider is daar ook al een paar keer geweest voor dingen die ik zelf niet kan)
Aan ne 500 kunde alles zelf doen Zelfs zonder kennisOorspronkelijk geplaatst door BimmerGij doet mij echt altijd peizen aan Sheldon van The Big Bang Theory hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichtenkdenk gewoon dat de syncromeshen versleten zijn. Ziet er een heel mooi 500'tje van buiten, maar technisch gezien zo op foto helaas toch een pak minder denk ik.
Gelukkig is dit zeer eenvoudige techniek dat gemakkelijk en goedkoop verholpen kan worden.
Mvg,
Dries.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk BerichtenIk moet deze wagen trouwens nog laten keuren als oldtimer.
Kan ik de nummerplaat van mijn dagelijks verkeer ( van mijn moeder ) op de 500 vijzen, en hiermee naar de keuring rijden?
Is dit legaal? Of moet ik een garageplaat gaan halen?sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino
Comment
-
Gewoon rijden met die 500, onderdelen kosten niet zo veel geld en je kan alles nog genoeg verkrijgen
Wel je oliepeil in de gaten houden de eerste ritjes.
Ook je vitessebakolie verversen kan geen kwaad.
Gegroet , een fiat 850 rijder en sleutelaar:p
Last edited by Bairy; 31/05/2012, 20:54.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk BerichtenGewoon rijden met die 500, onderdelen kosten niet zo veel geld en je kan alles nog genoeg verkrijgen
Wel je oliepeil in de gaten houden de eerste ritjes.
Ook je vitessebakolie verversen kan geen kwaad.
Gegroet , een fiat 850 rijder en sleutelaar:p
Maar volgens jou kan ik dus gewoon verder blijven rijden ?
Hoe ververs ik de vitessebakolie aub?
Comment
Comment