Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Wagen: Fiat 500R '74

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eerste Wagen: Fiat 500R '74

Deze wagen is reeds verkocht.
    Last edited by ; 12/05/2013, 20:57.

Dat heel warm zijn van de motor is vrij normaal zenne , is luchtgekoeld he ... voor de rest kan ik nie zo zeggen wat er mis kan zijn
    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Dankjewel voor je bericht kevin.
      Vandaag weer een testritje gemaakt, weer geen problemen ondervonden, wel hoorde ik iets aan de motor, ligt gerinkel ofzo als ik hem in 4de zette, maar ik kon gewoonweg blijven rijden.. Als ik hem in eerste zet heb ik ook altijd effe een raar geluid, is dat normaal?
      De motor is echt wel warm, als ik er mijn hand 1 meter bovenhoud, voel ik de warme lucht nog opstijgen, geen enkel probleem dus?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
        Dankjewel voor je bericht kevin.
        Vandaag weer een testritje gemaakt, weer geen problemen ondervonden, wel hoorde ik iets aan de motor, ligt gerinkel ofzo als ik hem in 4de zette, maar ik kon gewoonweg blijven rijden.. Als ik hem in eerste zet heb ik ook altijd effe een raar geluid, is dat normaal?
        De motor is echt wel warm, als ik er mijn hand 1 meter bovenhoud, voel ik de warme lucht nog opstijgen, geen enkel probleem dus?
        Zeker geen probleem, mijn 126 (mechanisch hetzelfde, maar iets grotere motor) wordt ook zo enorm warm, zeker met dit weer. Zolang de thermostaatklep opengaat zou er niets aan de hand mogen zijn.

Dat probleem met de vierde versnelling heb ik niet direct een idee van, wat is dat rare geluid als je hem in eerste zet? De eerste is niet gesynchroniseerd voor zover ik weet, dus je moet volledig stilstaan voor je hem in eerste zet.
        Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer
        Gij doet mij echt altijd peizen aan Sheldon van The Big Bang Theory hé

Comment

Zalig, eindelijk een 500 op het forum!
          Het topic staat wel fameus verkeerd maar dat wordt wel door een mod op de juiste plaats gezet?
          Over die warmte moet je je inderdaad geen zorgen maken. Zolang het metaal van de motor niet smelt blijft ie rijden.
          De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
          1990 Volvo 344
          1991 Mercedes W124 230CE
          2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
          1980 Volkswagen Derby CLS
          1990 Mercedes W124 230CE
          2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

I have a solution for all your problems.

Comment

kdenk gewoon dat de syncromeshen versleten zijn. Ziet er een heel mooi 500'tje van buiten, maar technisch gezien zo op foto helaas toch een pak minder denk ik.
              Gelukkig is dit zeer eenvoudige techniek dat gemakkelijk en goedkoop verholpen kan worden.
              1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
              2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
              2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
              -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Proficiat met deze originele keuze als eerste auto.
                Ik raad u aan om als bezitter van een oude 500 eens contact op te nemen met of zelfs lid te worden van de Fiat Club Belgio. Daar zitten heel wat 500-eigenaars die u zeker kunnen helpen.
                En ik zie dat ge van Loenhout zijt; spring anders eens binnen bij Fiat-garage Ribbens in Wuustwezel; die werkt nog aan zulke oude bakjes (mijn Beta Spider is daar ook al een paar keer geweest voor dingen die ik zelf niet kan)
                sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichten
                  Proficiat met deze originele keuze als eerste auto.
                  Ik raad u aan om als bezitter van een oude 500 eens contact op te nemen met of zelfs lid te worden van de Fiat Club Belgio. Daar zitten heel wat 500-eigenaars die u zeker kunnen helpen.
                  En ik zie dat ge van Loenhout zijt; spring anders eens binnen bij Fiat-garage Ribbens in Wuustwezel; die werkt nog aan zulke oude bakjes (mijn Beta Spider is daar ook al een paar keer geweest voor dingen die ik zelf niet kan)

Aan ne 500 kunde alles zelf doen Zelfs zonder kennis
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer
                  Gij doet mij echt altijd peizen aan Sheldon van The Big Bang Theory hé

Comment

Wat een koddig autootje.
                    Proficiat met uw eerste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                      kdenk gewoon dat de syncromeshen versleten zijn. Ziet er een heel mooi 500'tje van buiten, maar technisch gezien zo op foto helaas toch een pak minder denk ik.
                      Gelukkig is dit zeer eenvoudige techniek dat gemakkelijk en goedkoop verholpen kan worden.
                      Technisch gezien op de foto helaas een pak minder, wat bedoeld u daarmee aub? welke delen zijn minder?

Mvg,
                      Dries.

Comment

Ik moet deze wagen trouwens nog laten keuren als oldtimer.
                        Kan ik de nummerplaat van mijn dagelijks verkeer ( van mijn moeder ) op de 500 vijzen, en hiermee naar de keuring rijden?
                        Is dit legaal? Of moet ik een garageplaat gaan halen?

Comment

Leuke auto!
                          Waar gekocht? BVBA oldtsyle of particulier?

Comment

Particulier, iemand van in de buurt
                            Couldn't resist this one.

Comment

zalig eerste wagentje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
                                Ik moet deze wagen trouwens nog laten keuren als oldtimer.
                                Kan ik de nummerplaat van mijn dagelijks verkeer ( van mijn moeder ) op de 500 vijzen, en hiermee naar de keuring rijden?
                                Is dit legaal? Of moet ik een garageplaat gaan halen?
                                voor oldtimerkeuring kan je met de plaat van een andere auto gaan. Wel zeker ook het inschrijvingsbewijs van die andere auto meenemen! En zien dat je een gevarendriehoek, een fluovestje en een brandblusser bij hebt.
                                sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

Gewoon rijden met die 500, onderdelen kosten niet zo veel geld en je kan alles nog genoeg verkrijgen
                                  Wel je oliepeil in de gaten houden de eerste ritjes.
                                  Ook je vitessebakolie verversen kan geen kwaad.

Gegroet , een fiat 850 rijder en sleutelaar:p
                                  Last edited by Bairy; 31/05/2012, 20:54.

Comment

Ja ververs / vervang je versnellingsbak olie eens. Je krijgt die precies - als hij superheet staat - niet meer in z'n 4. Dan kan nieuwe olie al een eerste remedie zijn...

Gegroet, een Fiat 126 rijder
                                    (allez, af en toe nog )

Comment

Mooie wagen zeg! Proficiat dat je deze kiest!
                                      Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                                        Gewoon rijden met die 500, onderdelen kosten niet zo veel geld en je kan alles nog genoeg verkrijgen
                                        Wel je oliepeil in de gaten houden de eerste ritjes.
                                        Ook je vitessebakolie verversen kan geen kwaad.

Gegroet , een fiat 850 rijder en sleutelaar:p
                                        Ik was bij een kennis ( iemand die veel sleutelt ) en die vertelde me dat hij dacht dat het de vitessenbak was, deze moest best hersteld worden, anders rijd je alles kapot zei hij.
                                        Maar volgens jou kan ik dus gewoon verder blijven rijden ?
                                        Hoe ververs ik de vitessebakolie aub?

Comment

Working...
                                        X