Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Wagen: Fiat 500R '74

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door PieterV Bekijk Berichten
    Mjah, in wat voor staat is de olie die je dan uit het Spook haalt?
    Vuil.

    Ben terug overgeschakeld op minerale olie vanaf nu, lijkt mij beter.

    Comment


    • #42
      De mijne was na 8000 kilometer nog echt proper. Daarom dak het zot vind om het vaker te doen. Ik rijd op minerale olie, 15W40.e Met m'n nieuw blok begint ze trouwens vuil te worden nu, 7500km ver.

      Maar ontopic, het lijkt me afhankelijk van hoe vaak je ermee rijdt, en hoe vuil de olie wordt. Ik zou eigenlijk als prioriteit eens naar die vierde versnelling kijken...
      Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer
      Gij doet mij echt altijd peizen aan Sheldon van The Big Bang Theory hé

      Comment


      • #43
        Intussen ( vorige Zomer ) is de wagen gekeurd als oldtimer.
        Alles werkt fijn, alle versnellingen werken. Deze winter kon ik de wagen niet meer starten, de carburateur eruitgehaald en "gereviseerd" : opgeschuurd, en eens door de filtertjes geblazen, terug eringezet, en starte terug van de eerste keer. Raar maar waar
        Nu wil ik deze zomer de auto misschien tegen roest behandelen, is dit aangeraden of maakt dat niet zoveel uit? ( Ik rijd enkel als het niet regent, en niet door de sneeuw )
        Op de eerste foto's kunnen jullie duidelijk zien dat er aan de onderkant van de wagen roest te bespeuren is.
        Ofwel blijf ik er gewoon zo me rijden, dat is ook een mogelijkheid, maar ik weet niet of dat kwaad kan.
        Ik zou toch graag de wagen nog minstens 10 jaar in mijn bezit willen houden. Ik dacht er misschien aan , als het zo ver is ( over 10 jaar ofzo om deze wagen helemaal te restaureren, zodat deze terug "nieuw" is ).

        Comment


        • #44
          Een bescherming tegen roest kan nooit kwaad bij een oldtimer.
          BTW, morgen 14 april is er een oldtimermeeting in Kallo. Tijd en zin om te komen?
          De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

          1976 Volkswagen Kever 1200L
          1990 Volvo 344
          1991 Mercedes W124 230CE
          2016 Skoda Octavia van 't werk

          Verkocht
          1980 Volkswagen Derby CLS
          1990 Mercedes W124 230CE
          2008 Renault Espace 2.0 dci 130

          Comment


          • #45
            Een fiat 500restoreren zal niet veel kosten is maar 1/4de auto.
            Als je hem lang gaat bijhouden zou ik dat zeker doen.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Een fiat 500restoreren zal niet veel kosten is maar 1/4de auto.
              Als je hem lang gaat bijhouden zou ik dat zeker doen.
              Tot je er aan begint, op het einde van de rit zal het altijd meer gekost hebben dan verwacht/gewild. Ook al is het ''maar'' een 500.

              Zalige 500 zou ik ook wel nog willen hebben ooit, ook in dat kleurtje

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                Een bescherming tegen roest kan nooit kwaad bij een oldtimer.
                BTW, morgen 14 april is er een oldtimermeeting in Kallo. Tijd en zin om te komen?
                Ja lap te laat gelezen !
                Toch nog een ritje gedaan hier in de antwerpse kempen Zalig weer !

                Iemand een handleiding hoe ik de roest kan behandelen ( liefst een volledige tutorial ofzo? ) Ik heb dit nog nooit gedaan..
                Is dat alles afschuren, of gewoon overschilderen zonder iets af te schuren? Kan dit met zwarte hammerite ofzo?

                Comment


                • #48
                  roest MOET volledig weg. ofwel volledig vlak schuren als u plaat nog dik genoeg is, ofwel uitslijpen en nieuwe plaat inlassen.

                  als je de auto nog 10jaar wilt houden, zoek dan maar ne goeie carossier. de meeste bakken er maar een plaat tegen zodat het een jaar of 2-3 goedgaat. de problemen erna zijn dan 10x zo erg als oorspronkelijk.
                  onderkant regelmatig inspecteren. bij roest moet ge der snel bij zijn.

                  de blazen die ik op voorgaande fotos zie, zijn NIET goed. dit is lak die barst door de roest die eronder zit. toen ik die fotos van vorig jaar zag, denk ik direct al aan gaten als je dit gaat afschuren/openkloppen. een roestplek is minstens 3x zo groot als de vlek die je ziet.

                  als jij dus al eens kijkt hoe groot die lak al aan het zwellen is (das overal al roest). en tel daar een 2-3x zo grote oppervlakte bij, dan is het center zeker al doorgeroest. ge moet nu gene schrik hebben, das maar plaat en das vlot vervangen hoor. de meeste zien een gaatje en peizen dat den auto rot is.
                  als ge der niet mee in regen rijd, en de auto wordt droog en warm gestalt, dan rijd je hier 2-3jaar mee voor het nog maar verergerd. staat diene elke dag buiten, dan is die lak weg na 2-3maand. t gaat echt snel soms

                  Comment


                  • #49
                    Mijn fiat 850 heeft hier en daar ook een blaasje en wat roest.
                    Ik rij hier al 5/6 jaar vrolijk mee rond en ben van plan er nog 2 tot 3 jaar mee rond te rijden.
                    Daarna zal ik hem volledig restaureren met het plaatwerk dat ik al bijeen gespaard heb.

                    Indien ik jouw was zou ik dit proper behandelen, en nog eventjes zo verder rijden. Ondertussen kan je dan info verzamelen over hoe en waar aan te beginnen.

                    Comment

                    Working...
                    X