Mededeling

Collapse
No announcement yet.

leeftijd voor oldtimer 25 of 30 jaar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• leeftijd voor oldtimer 25 of 30 jaar?

Hallo ik ben nieuw hier op het forum en ik heb een vraag omtrent de leeftijd van oldtimers in de huidige wetgeving.

Hoe oud moet een auto nu eigenlijk zijn om als oldtimer te worden ingeschreven? Ik heb hier al wat opzoekwerk over gedaan sommige zeggen 25 anderen 30 en sommige 25 maar het zou gaan veranderen naar 30?

Dus wat is het nu 25 of 30 zo ja 25 hoe groot is de kans dan dat het wordt opgetrokken naar 30?

alvast bedankt.

Ik meen dat de grens nu tot nader order op 25j ligt. Er zijn inderdaad al meermaals stemmen opgegaan om de grens op te trekken naar 30j, maar dat is nog bijlange niet in voege. Indien en wanneer het er komt, is koffiedikkijken.

Comment

Lichte vracht is heden ten dage wel al 30 jaar dacht ik.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
        Ik meen dat de grens nu tot nader order op 25j ligt. Er zijn inderdaad al meermaals stemmen opgegaan om de grens op te trekken naar 30j, maar dat is nog bijlange niet in voege. Indien en wanneer het er komt, is koffiedikkijken.
        klopt

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Lichte vracht is heden ten dage wel al 30 jaar dacht ik.
        klopt
        sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

Comment

voor oldtimer oldtimer te keuren dacht ik dat het ondertussen al 30 jaar aan het worden is.
            voor oldtimer BIV etc = 25 jaar.

Comment

Nee, oldie keuring is nog altijd vanaf 25 jaar, en hopelijk blijft het nog even zo.

E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                voor oldtimer oldtimer te keuren dacht ik dat het ondertussen al 30 jaar aan het worden is.
                voor oldtimer BIV etc = 25 jaar.
                Dit is de huidige tekst van het KB dat van toepassing is op de technische keuring:

7° De personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen die sedert meer dan vijfentwintig jaar en de [andere voertuigen] die sedert meer dan dertig jaar in gebruik zijn genomen en slechts bij uitzondering op de openbare weg worden gebezigd ofwel ter gelegenheid van behoorlijk toegelaten manifestaties, ofwel voor proefritten met het oog op die manifestaties, uitgevoerd tussen zonsopgang en zonsondergang en binnen een straal van 25 km, ofwel om zich naar die manifestaties te begeven en die ingeschreven zijn onder een kentekenplaat waarvan de groep letters begint met " O ". De verklaring die aangevuld werd door de titularis en waarvan het model vastgesteld wordt door de Minister bevoegd voor het vervoer of zijn gemachtigde blijft geldig tot 15 november 2011.

Het enige wat recent is gewijzigd, betreft de eigenaars van een "oldtimer" die een 'gewone' nummerplaat hadden van voor het bestaan van de "O"plaat: die hebben de keuze moeten maken om ofwel opnieuw in te schrijven als oldtimer met "O"plaat, ofwel te kiezen voor het regime van de jaarlijkse keuring.

Dus zowel keuring als BIV/verkeersbelasting : oldtimer = 25 jaar.

Comment

vanaf wanneer is nu weer iets een manifestatie?

Comment

MANIFESTATIE
                    1) Belichaming 2) Bijeenkomst 3) Betoging 4) Demonstratie 5) Handeling 6) Openbare vertoning 7) Publieke betoging Propaganda 9) Publieke vertoning 10) Protestbijeenkomst 11) Publieke vertoning 12) Samenkomst 13) Vergadering 14) Verschijning 15) Vertoning 16) Vertoon 17) Zitting

Is verder niet gedefinieerd, zodat een kookbijeenkomst van de plaatselijke vrouwengilde een behoorlijk georganiseerde manifestatie is als wettelijk excuus om met uw oldtimer naar buiten te komen (moet dus niets auto-gerelateerd zijn).

Comment

Working...
                    X