Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij koude motor, ook na 2 weken stil te staan, perfecte start !
Na een rit van 30 min of langer en de wagen na 30 minuten starten is een probleem.
Slaat niet gelijk aan (5 sec doorstarten)
Nadat hij aanslaat 2 seconde slecht lopen en daarna draait hij weer perfect....
Misschien kan Toontje (jij kent hem dacht ik nogal goed) mij hiermee helpen ?
Graag had ik hem ook willen laten afstellen want hij loopt warm iets te veel toeren (950 t/m)
Brandstofaccumulator lijkt mij wel een mogelijkheid, slecht afgestelde of versleten potentiometer van de luchtweger ook.
Zoals gezegd is het vaak ook een combinatie van factoren. Voor je met de KE-jetronic begint te prullen, eerst zorgen dat de ontsteking top is, brandstofdruk in orde, geen injectorlekkengeen vacuumlekken, O2 sensor goed, en dan het nodige elektrisch doormeten.
Hoeveel geeft de temperatuurmeter aan op het instrumentenpaneel?
Als dit met warme motor slechts rond de 60°c draait dan is je koelvloeistofsensor naar de vaantjes. Deze geeft immers een signaal door naar een module die de brandstofinspuiting regelt bij koude/warme motor.
Als de sensor een te koude temp doorgeeft dan zal de module meer benzine-inspuiting blijven vragen --> hoger toerental en slechter starten bij warme motor. (Gelezen op Benzworld)
Althans dat is de piste die ik bewandel. Mijn 500 SEC heeft het ook.
Halverwege mei ben ik terug van reis en ga ik de nieuwe sensor steken, zal het hier laten weten.
Sensor voor ecu en voor instrumentenpaneel zijn twee aparte maar je hebt wel gelijk dat een slechte sensor voor de ecu ook allerhande rare fenomenen kan teweegbrengen.
KE-Jetronic is best wel moeilijk om goed te troubleshooten, er zijn veel zaken om rekening mee te houden. Ik worstel er ook nog mee maar beetje bij beetje kom je wel wat meer te weten.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Ik ben aan het rondkijken naar een w126 300sdl, maar ik heb toch een paar vragen:
- beter 1 in belgie kopen of is importeren uit NL of duitsland ook een optie? Of is dit te moeilijk omdat het een USA wagen is.
- wat is momenteel de vraagprijs voor een goed exemplaar? Zie zeer uiteenlopende bedragen, van 4000€ tot 15000€.
SD(L) heb ik nog niet veel te koop zien staan in Belgie, meestal in Nederland, vorige week is er eentje gegaan voor 3000 EUR. W126 in USA uitvoering vind ik anders wel best cool met de koplampen en bumpers. Voor mij persoonlijk zal de SD waarschijnlijk ook te loom zijn, straks ga ik kijken voor een 500SEC, heb al eens een 500SEL gehad, gaat goed vooruit.
verbruik en prestaties zijn niet belangrijk voor mij, en ik lees op verschillende plaatsen dat w126 diesel de meest degelijk zijn en minder onderhouds gevoelig zijn dan de benzine versies.
daarom een w126 300sdl, en deze vraag:
- beter 1 in belgie kopen of is importeren uit NL of duitsland ook een optie? Of is dit te moeilijk omdat het een USA wagen is.
NL of D of B maakt bijna geen verschil, met NL of D wagen moet men alleen nog even naar de douane, stelt niets voor. In Belgie worden ze verder ook zelden aangeboden, voor een Nederlander is deze auto intussen niet interessant meer, dus de prijs is er dikwijls ook een beetje naar. Verder komt die waarschijnlijk toch gewoon op O-plaat op dagelijkse plaat wordt dit een lastige, MB gaat hier volgens mij geen gelijkvormigheidsattest voor afgeven. Gewoon de beste zoeken binnen het beschikbare budget.
Die had ik idd al gezien, echt een mooi exemplaar, int zwart of donkerblauw zou perfect zijn
Deze zou als dagelijkse wagen moeten dienen, dus niet op oldtimer platen.
Best een belgische zoeken die al ingevoerd is lijkt me dan de beste oplossing?
Comment