Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering Fiat 500R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verzekering Fiat 500R

Hey Forum leden!

Ik heb zonet mijn Fiatje 500 laten keuren, en nu is de volgende stap om hem te laten verzekeren. Onlang heb ik te horen gekregen dat de verzekering 300 euro per jaar zal kosten, maar toen ik de wagen kocht zei de vorige eigenaar dat hij 150 euro per jaar aan verzekering en taksen moest betalen. Zit er zoveel verschil in verzekeringen? Zoja, welke raden jullie me aan?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Oldtimerverzekering?

300 euro???

Nuja, je bent ook nog maar 21. Toch heb ik het gevoel dat dit goedkoper moet kunnen. Ik betaal 56 euro bij Touring (voor een Fiat 126) Tweede contract na een daily (Opel Tigra) voor 197 euro / jaar.

Comment

197€/ jaar en ik zit hier met mijn 1300€/ jaar voor nen omnium plus (nooit accident gehad ) waar ik dan al 300€ extra heb afgepitst omdat ik dreigde naar een ander maatschappij over te stappen. Voor de Monza Betaal ik 101€ per jaar als oldtimer en voor classic car wast 200€. Dit alles bij den Ethias.
      Last edited by Volvo_Bjorn; 15/07/2012, 00:16.
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Ik heb voor mijn kevertje mijn pa op het werk (Dexia/Belfius) laten berekenen hoeveel de verzekering kostte voor dagelijks en oldtimer.
        Resultaat: 1200 voor dagelijks en ook 300 voor oldtimer.
        Vervolgens bij DVV gegaan en dat was respectievelijk 330 en 75 euro.
        De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
        1990 Volvo 344
        1991 Mercedes W124 230CE
        2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
        1980 Volkswagen Derby CLS
        1990 Mercedes W124 230CE
        2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Pfff wat is KBC toch pokkeduur

Astra: Full Omnium 1200 euro
          Dett : daily gewone verzekering: 340 euro
          Marcel : oldtimer verzekering met alle beperkingen: 177 euro
          Ranger : oldtimer verzekering met alle beperkingen: 177 euro
          www.opelklassiek.be

Comment

780 euro, saxo van 12j ben zelf 20 en heb al 2j men rijbewijs bonus malus zakt dit jaar naar 9 maar als dat bedrag niet zakt ga ik toch eens klappen met mijn verzekeringsmakelaar. De bedragen die ze bij jonge mensen aanrekenen zijn gewoonweg schandalig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten

Ga eens op een ander horen gast!

Daar kan met gemak een pak vanaf... toch zeker voor de hobbywagens.

Comment

Ik ben er zelf 22 en betaal 170 euro oldtimer verzekering. Op mijn daily betaal ik helaas een pak meer aangezien ik al 1 ongeval in fout heb gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten

Waarom op Dettje een gewone verzekering? Die kun je toch ook als oldtimer verzekeren, aangezien je Astra daily is?

Comment

Omdat hij daar waarschijnlijk alle dagen van wilt kunnen genieten...
                    Voor mij gaat het +- 1500 zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                      Omdat hij daar waarschijnlijk alle dagen van wilt kunnen genieten...
                      Dett maakt 800 km per jaar

Comment

Maar als hij zin heeft kan hij gewoon instappen en rijden Dat gaat niet altijd bij een "oldtimer".

Comment

Ik heb km verzekering voor men Lexus en ik mag max 10.000 km per jaar doen en betaal bij KBC 500 euro per jaar. Als je niet veel rijdt scheelt m dat een paar honderd euro
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            Oldtimerverzekering?

300 euro???

Nuja, je bent ook nog maar 21. Toch heb ik het gevoel dat dit goedkoper moet kunnen. Ik betaal 56 euro bij Touring (voor een Fiat 126) Tweede contract na een daily (Opel Tigra) voor 197 euro / jaar.
                            De wagen wordt op mijn moeder haar naam verzekerd ( aldus ook de keuring was op haar naam ). Omdat dit goedkoper is normaalgezien ? Ze heeft nog nooit een accident gehad. De 300 euro was bij de AXA bank, dus eens bij touring gaan horen hé?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
                              De wagen wordt op mijn moeder haar naam verzekerd ( aldus ook de keuring was op haar naam ). Omdat dit goedkoper is normaalgezien ? Ze heeft nog nooit een accident gehad. De 300 euro was bij de AXA bank, dus eens bij touring gaan horen hé?
                              Schandalig duur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                                Ik heb voor mijn kevertje mijn pa op het werk (Dexia/Belfius) laten berekenen hoeveel de verzekering kostte voor dagelijks en oldtimer.
                                Resultaat: 1200 voor dagelijks en ook 300 voor oldtimer.
                                Vervolgens bij DVV gegaan en dat was respectievelijk 330 en 75 euro.
                                Raar want DVV is al enkele jaren een deel van de Dexia groep

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                  Schandalig duur!

Vandaag terug gaan horen en blijkbaar was er toch een fout gemaakt, en kwam het nu op 157 euro.

Ik heb ook gekeken op http://www.touring-verzekeringen.be en heb alles ingevuld en zie dat het daar maar +/- 90 euro is ( inclusief takelkosten indien je iets meemaakt ) of zelfs +/- 50 euro exclusief takelkosten als je iets meemaakt.

Is zo een online verzekering evengoed als een gewone verzekering op papier?

Ze vragen mij hoeveel km ik per jaar afleg, en wat de waarde van mijn auto is, wat ik niet zo goed begrijp, want dit maakt toch niets uit?

Als ik de waarde van mijn wagen aangeef als 7.000 euro, of ik geef hem aan als 1.000 euro moet ik evenveel betalen aan verzekering..

Comment

Vandaag terug gaan horen en blijkbaar was er toch een fout gemaakt, en kwam het nu op 157 euro.

Ik heb ook gekeken op http://www.touring-verzekeringen.be en heb alles ingevuld en zie dat het daar maar +/- 90 euro is ( inclusief takelkosten indien je iets meemaakt ) of zelfs +/- 50 euro exclusief takelkosten als je iets meemaakt.

Ze vragen mij hoeveel km ik per jaar afleg, en wat de waarde van mijn auto is, wat ik niet zo goed begrijp, want dit maakt toch niets uit?

Als ik de waarde van mijn wagen aangeef als 7.000 euro, of ik geef hem aan als 1.000 euro moet ik evenveel betalen aan verzekering..
                                    waarschijnlijk gaat u verzekering in schijven omhoog naargelang de waarde van de auto ook. natuurlijk als zij rekenen met.
                                    voor een auto van 0 tot 10000 euro is schijf 1, van 10000 tot 20000 euro is schijf 2 , enz.
                                    dan val je met die 1000 en 7000 euro 2x in dezelfde schijf en verandert er zowiezo niks aan de rest.

Comment

Dat van die waarde van de auto is vooral voor nieuwe of jonge tweedehands wagens, dus niet echt van toepassing voor uw Fiat.
                                      Hoeveelheid km's moet ook niet op de duizend km nauwkeurig, dat is gewoon voor te weten of je onder de 10.000 km/j gaat blijven, wat hier wel het geval zal zijn denk ik.

Ik moet wel zeggen dat ik voor dergelijke verzekering bij het kantoor zelf langs ga. Deze wagen moet nog ingeschreven geraken ook en dan heb je eerst je verzekeraar nodig. De Touring bureau's zijn echter niet zo dik gezaaid, daar zou nog verbetering in mogen komen (wat meer regionalere kantoren) maar voor 100-150 euro per jaar minder is het toch wel eens de moeite om eenmalig wat verder te rijden. Voor u zou dat Antwerpen zijn. Ik weet nu wel niet, of je voor een oldtimerverzekering, niet eerst nog een andere gewone autoverzekering bij hun moet hebben. Bij vele verzekeraars is dat wel verplicht.

Comment

Ik ben verzekerd bij een makelaar: Van Luyten, en voor mijn CE betaal ik zonder beperkingen qua kilometers of woon/werkverkeer (ik mag dus alles doen) €404 voor een heel jaar.
                                        Oldtimerverzekering zou €80-€100 zijn, maar de wagen is nog geen 25

Comment

Working...
                                        X