Mededeling

Collapse
No announcement yet.

O plaat in beslag genomen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
    Morgen moet ik gaan. Ben eens curieus hoe het gaat verlopen. Eén ding kan ik al aanhalen: de beschuldiging op de dagvaarding komt niet overeen met die van het PV van de politie. Maar ik weet niet of dat zou pakken.
    Zal het in ieder geval morgen laten weten hoe het is afgelopen...
    Procedurefout = seponeren.
    Anders in beroep gaan. Als grote gangsters hetzelfde doen , waarom zou dit dan niet kunnen bij zo iets kleins (eigenlijk zever dat ze zich er mee bezig houden )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
      Anders in beroep gaan. Als grote gangsters hetzelfde doen , waarom zou dit dan niet kunnen bij zo iets kleins (eigenlijk zever dat ze zich er mee bezig houden )
      bij ons in het straat hebben ze eens een dief overdag opgepakt die aan het inbreken was. Had al meerdere inbraken gedaan, en was het politiebureau al uit nog voor de PV af was ... Bij wijze was spreken ...
      Benzine
      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
      Diesel
      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Voila. Er is geen overeenkomst tussen PV en effectieve aanklacht dus zie de reden ook niet waarom je zou "moeten" gaan. Je bent immers die dag voor andere "feiten" tegen gehouden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
          Ik had ooit ook zo een slimme agent hier in Hasselt. Kom met mijn Mercedes W123 van de parking van de Carrefour afgereden, en daar stonden de mannen met de combi langs de kant rond te snuiten. Ik rij erlangs door en ze volgen mij, effe verder wordt ik aan de kant gezet. "Awel meneer, gaan shoppen?" Ja zeg ik, moet af en toe als ne mens eten wilt hé. "Mag nie hè m'neer, met uw oldtimer" Ah ja zeg ik? Vertel eens? "Uw plaat begint met een O, gij moogt daarmee nie naar de winkel" Ik zeg: KIJK EENS GOED!!! Mijn plaat begint met een NUL!!!! En da's iets HELEMAAL anders!! (plaat is 091-XXX)

Vol schaamte rap terug hun bus in en weg .... pfffffff
          Vind t raar dat ze niets anders zochten om u te kloten, zalig verhaaltje
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
            Vind t raar dat ze niets anders zochten om u te kloten, zalig verhaaltje
            Er was niets, alles is in orde! Verzekering, keuring, inschrijving, gordel, .......

Comment

Morgen moet ik gaan. Ben eens curieus hoe het gaat verlopen. Eén ding kan ik al aanhalen: de beschuldiging op de dagvaarding komt niet overeen met die van het PV van de politie. Maar ik weet niet of dat zou pakken.
              Zal het in ieder geval morgen laten weten hoe het is afgelopen...
              sta je toch al veeeeeel sterker.

zoals ik ervoor al melde, zul je nu wel al de nodige documenten hebben om aan te tonen dat je die dag dus wel 'ingeschreven' waard (k hoop voor u dat de datum op het inschrijvingsbewijs dan ook de datum is wanneer ge de papieren hebt getekent, moet wel want anders zou die na 2maand herkeurd moeten worden).

waarvan beschuldigen ze u nu??? ze zijn de boel aan het verdraaien omdat ze gene poot hebben om op te staan.

ik werd zo ooit eens klemgereden en uit de auto gesleurd, toen ik de pv kreeg stonden daar andere feiten op en werd de bestuurder 'niet-geidentificeerd' ter plaatse. als extra was het nog eens een agent van op een bureau die het zogezegd 'gezien' had.
              jammer dat ze bij het klemrijden vergeten waren dat er een tram ook vastzat toen. en met een tramnr en een uur, stond ik vast in de schoenen. jammer genoeg werkt parket niet mee om mij de namen te bezorgen van beide inspecteurs die zonder identificatie zomaar weer wegreden toen.

resultaat, ik rijd nu met een zware dodge en rem ik niet meer als ze mij proberen klemrijden (k zal ze op het minste een deukje bezorgen zodat er bewijzen zijn van 'het klemrijden')

Comment

• Allee, t' was een gezellige voormiddag vandaag.
                Begon vanmorgen al goed met mijn GPS die ineens niet meer werkte (blijft hangen op het startscherm). Dan maar rap via routenet.be een beschrijving afgeprint, gelukkig nog op tijd er geraakt.
                Stap ik uit de auto, valt ineens mijn frank dat ik die dagvaarding vergeten was! Enfin, was uiteindelijk paniek om niks, want moest alleen mijn paspoort laten zien.
                Ik moest er om 9u zijn, iets na 12u (!) mocht ik dan eindelijk voorkomen. Die 3u heb ik nuttig opgevuld door het bewonderen van de milf-advocates die er aanwezig waren...

Ik had kopieën gemaakt van inschrijvingsbewijs en keuring, en dan nog wat wettekstjes afgeprint.
                In het PV van de politie stond dus dat ik de regels van de O-plaat had overtreden. In de dagvaarding stond dat ik zonder geldig keuringsbewijs zou gereden hebben.

Dat kon ik al direct van tafel vegen door het kopie van mijn keuringsbewijs te laten zien. Want hij was namelijk gekeurd op 1-06-12, en die aanvaring met de politie was op 20-07-12.

Toen beweerde de rechter dat ik volgens hem niet meer met die O-plaat had mogen rijden nadat ik die had laten keuren voor dagelijks gebruik. Maar ook daarop had ik me voorbereid. Want om van O-plaat naar gewoon te gaan heb ik een Keuring voor Verkoop moeten doen, ook al werd die terug op mijn naam ingeschreven. En bij een keuring voor verkoop wordt het inschrijvingsbewijs geperforeerd met een datum van 2 maanden geldigheid. En ik zat dus nog binnen die termijn. Over de beperkingen van O-plaat heeft die rechter geen woord gerept.

Enfin, de rechter wist het zelf niet zo goed meer. Hij zei dat het de eerste keer in 15 jaar was dat hij zo'n geval had ivm O-platen. De uitspraak weet ik pas op 18-04.

Comment

• Lang leven België ! Niemand weet van iets, maar ze willen u de schuld geven ...
                  Benzine

Diesel

Comment

• Aangezien Schaevertje rondreed met een geldige keuring en een nog geldige plaat, denk ik dat ze hem niet veel schuld gaan kunnen geven.
                    'k Ben curieus
                    De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                    1990 Volvo 344
                    1991 Mercedes W124 230CE
                    2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                    1980 Volkswagen Derby CLS
                    1990 Mercedes W124 230CE
                    2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Als ik het zo hoor zal het wellicht de vrijspraak zijn, want normaal spreekt een politierechter zijn vonnis meestal 'op de banken' uit.

Comment

• Echt belachelijk, ze maken de regels zodanig ingewikkeld dat zelfs de rechters er niet meer wijs uit geraken Het wordt tijd dat er eens duidelijkheid wordt geschept ivm alle regels van auto inschrijven, keuren, oldtimers en dergelijke..
                        1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                        1984 BMW E28 520i
                        2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                          Omdat hier het sop de kolen niet gaat waard zijn, 'grote gangsters' hebben meestal een iets groter problemen dan een in beslag genomen O-plaat

Al denk ik wel dat de verduidelijking die voor de rechtbank is gegeven zal volstaan voor vrijspraak, het zou maar triest zijn anders ...
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Allee, t' was een gezellige voormiddag vandaag.
                            Begon vanmorgen al goed met mijn GPS die ineens niet meer werkte (blijft hangen op het startscherm). Dan maar rap via routenet.be een beschrijving afgeprint, gelukkig nog op tijd er geraakt.
                            Stap ik uit de auto, valt ineens mijn frank dat ik die dagvaarding vergeten was! Enfin, was uiteindelijk paniek om niks, want moest alleen mijn paspoort laten zien.
                            Ik moest er om 9u zijn, iets na 12u (!) mocht ik dan eindelijk voorkomen. Die 3u heb ik nuttig opgevuld door het bewonderen van de milf-advocates die er aanwezig waren...

Ik had kopieën gemaakt van inschrijvingsbewijs en keuring, en dan nog wat wettekstjes afgeprint.
                            In het PV van de politie stond dus dat ik de regels van de O-plaat had overtreden. In de dagvaarding stond dat ik zonder geldig keuringsbewijs zou gereden hebben.

Dat kon ik al direct van tafel vegen door het kopie van mijn keuringsbewijs te laten zien. Want hij was namelijk gekeurd op 1-06-12, en die aanvaring met de politie was op 20-07-12.

Toen beweerde de rechter dat ik volgens hem niet meer met die O-plaat had mogen rijden nadat ik die had laten keuren voor dagelijks gebruik. Maar ook daarop had ik me voorbereid. Want om van O-plaat naar gewoon te gaan heb ik een Keuring voor Verkoop moeten doen, ook al werd die terug op mijn naam ingeschreven. En bij een keuring voor verkoop wordt het inschrijvingsbewijs geperforeerd met een datum van 2 maanden geldigheid. En ik zat dus nog binnen die termijn. Over de beperkingen van O-plaat heeft die rechter geen woord gerept.

Enfin, de rechter wist het zelf niet zo goed meer. Hij zei dat het de eerste keer in 15 jaar was dat hij zo'n geval had ivm O-platen. De uitspraak weet ik pas op 18-04.
                            bezigheidstherapie !!!

en ja jij moet wachten tot 12 uur, dat is in alle rechbanken zo, eerst komen alle dossiers aan bod waar een advocaat wordt voor ingeschakeld, die met de meeste jaren "ervaring" mag eerst komen, de jonge advocaatjes op het einde, ik weet dat omdat mijn verzekering er eens ene had gestuurd van goed 20 jaar en wij dus aan beurt gekomen zijn ver na 11 uur !

en de juge zijn uitleg was, ga maar, ik ben hiervoo niet voor bevoegd (in Brussel, voor feiten gebeurt in Oost-Vlaanderen) agent was zo slim om verkeerd in te dienen, ... lang verhaal
                            dit was 2 jaar na de feiten
                            en nog eens 2 jaar later heeft mijn verzekering laten weten dat alles geseponeerd was !!!

maar dat bewijst ook dat ze op de rechtbanken in B nog geen enkel besef hebben over planning, ...

en succes trouwens

Comment

• waarschijnlijk 50€ administratieve boete. heb ik al veel gehoord en zelf ervaren.

vriend van mij tegengehouden op terugkomst van meeting, auto in beslag, nr plaat kwijt, immers in de wet staat dat ge NAAR een manifestatie mocht, maar niet terug. al terugrijdend naar huis geld dus de 25km straal en overdag...

kerel naar rechtbank, daar alles geseponeerd, kreeg auto terug, kon nr plaat ook terugkrijgen, en had 50€ administratieve boete aan zijn been.
                              wel straf, gij zijt uwe auto kwijt, dus moet zien dat ge die avond dus thuis geraakt, da dan verlof voor de rechtbank, dan uwe auto terug gaan halen (met eventuele schades erbij), nr plaat aanvragen, maanden uwe auto kwijt... en dan nog betaald ge een boete...

ik heb zo ook 50€ mogen dokken omdat mijn auto gekeurd werd op Oplaat als benzine (vorige eigenaar reed op GAS), mijn inschrijvingsbewijs zei benzine, men roze kaart zei benzine, met keuringsbewijs zei benzine, maar toch stond die in brussel op LPG ineens. heb die boete gekregen omdat ik dus 4jaar lang geweigerd heb LPG belasting te betalen. (en keuringstation kreeg ook aanmaningen van DIV omdat ze mij niet uitgenodigd hadden voor de jaarlijkse LPG keuring).
                              keuringstation heeft verscheidene keren ook kwaad naar DIV gebeld terwijl ik er naast stond, maar die weigeren dus iets aan te passen in het belgisch wagenpark. die stond als LPG en die moest omgekeurd worden naar benzine, terwijl die bij de keuring als benzine stond en dus NIET omgekeurd kon worden.

ik moest die lpgtax betalen, en dan elk jaar terugvordering indienen in gent om het teveel betaalde elk jaar terug te krijgen. ik heb belastingskantoor in ninove letterlijk bedreigd, ben er zelf langs geweest om papieren te tonen, zij gingen deurwaarder sturen om het bedrag te komen innen, ik heb die vriendelijk uitgenodigd om dan direct eens bewijs van mijn 'misdrijf' mee te brengen (immers kunnen zijn GEEN papieren voorleggen dat ik LPG zou hebben aangezien ik benzine op ALLE officiele papieren had staan).

na 3dagen verlof nemen om naar de keuring te gaan, verscheidene keren bedreigingen gehad van belastingsdienst, uren aan telefoon gehangen met brussel heb ik na 4jaar toch nog een boete van 50€ kunnen betalen (administratief) omdat ze dus de gegevens in brussel moesten omzetten naar benzine.

ge kunt daar allemaal dus niks tegen beginnen, ook al krijgt ge gelijk, benadeeld zijt ge toch weer.
                              ge kunt beter nen buitenlandse verroeste auto kopen, buitenlandse of valse platen erop, haar zwart verfen, onder de zonnebank gaan en uwe naam veranderen naar mohammed, en nooit verzekering of keuring betalen. maar o wee als ge als witte belg met uwe deftig gekeurd en ingeschreven auto op de baan zijt...

Comment

• Vrijgesproken!

Comment

• Zalig, en ook wel terecht natuurlijk!
                                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Proficiat,
                                    Altijd aangenaam om een happy end te zien.

Comment

• het zou pas erg zijn van niet !

proficiat !
                                      Benzine

Diesel

Comment

• Volledig terecht !

Comment

• super man

Comment

Working...
                                          X