Mededeling

Collapse
No announcement yet.

O plaat in beslag genomen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• O plaat in beslag genomen

Ik wil de oldie liefhebbers (zoals ik) even meedelen dat je moet oppassen indien je met een oldtimer op O plaat in Hoogstraten rijdt. Want daar hebben ze mij vandaag zitten gehad .

Ik was vandaag met mijn Granada die op O plaat staat naar NL gereden om onderdelen te gaan halen. Uiteraard weet ik dat dat buiten de straal van 25km valt, MAAR op 1-06 heb ik een gewone keuring ondergaan, en diezelfde dag het aanvraagformulier ingediend bij de verzekeraar, zodat ik op een gewone plaat kan rijden.
    Echter dankzij de vertragingen bij de DIV tot op heden nog steeds geen plaat ontvangen. Mijn verzekeraar had me dat al gezegd toen ik het formulier bij hem binnenbracht, en had er een kopie van gemaakt om in de auto te leggen. Echter volgens de agenten in kwestie is dat niet geldig, en is die volgens hun nu nog steeds als oldtimer ingeschreven.

Met als resultaat: Zowel nummerplaat als wagen zijn in beslag genomen. Ik mag de wagen terug gaan afhalen als ik mijn andere nummerplaat heb. Dus ik krijg gelukkig geen boete, maar plezant is anders...

Auto in beslag genomen enkel voor die plaat.

Comment

@schaevertje: leuke informatie,ben een opel manta gsi aan het opmaken en twijfelde aan ,,gekeurd voor dagelijks gebruik,, of O plaat.
      Denk toch dat ik hem binnen 1,5 jaar ga laten keuren voor dagelijks gebruik gezien het minimale gebruik met O platen

Comment

Wtf. Oke ik moet zo snel mogenlijk een dagelijkse keuring hebben.
        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
        Current:
        1987 Mercedes-Benz W124 200D
        1979 Mercedes-Benz W123 280E
        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
        Ex:
        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
        1976 Mercedes-Benz W123 250
        1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
        1980 Mercedes-Benz W123 280
        1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Da's iets wat niemand met een o-plaat gelooft dat dat kan gebeuren.
          Als je tijdens een proefritje stopt bij bijvoorbeeld een bakker dan riskeer je hetzelfde.
          Ik hoop voor jou dat je snel je dagelijkse plaat hebt en je terug kunt gaan rijden met de Granada.

Post je trouwens nog eens updates in de topics van de Taunus en Granada?
          De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
          1990 Volvo 344
          1991 Mercedes W124 230CE
          2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
          1980 Volkswagen Derby CLS
          1990 Mercedes W124 230CE
          2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
            Da's iets wat niemand met een o-plaat gelooft dat dat kan gebeuren.
            Als je tijdens een proefritje stopt bij bijvoorbeeld een bakker dan riskeer je hetzelfde.
            Ik hoop voor jou dat je snel je dagelijkse plaat hebt en je terug kunt gaan rijden met de Granada.

Post je trouwens nog eens updates in de topics van de Taunus en Granada?
            Dit was dan ook de reden dat ik een gewone plaat heb aangevraagd, om van die zever met de O platen af te zijn. Moest die vertraging bij de DIV er niet geweest zijn, had ik mijn plaat al lang gehad, en had er niks aan de hand geweest.

En ik zal volgende week ofzo nog is wat foto's posten van mijn 2 karren

Comment

Goed dat ge geen boete krijgt, maar controleer vooraf of ze u geen stallingskosten gaan aanrekenen voor de wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Goed dat ge geen boete krijgt, maar controleer vooraf of ze u geen stallingskosten gaan aanrekenen voor de wagen.
                Bedankt voor de tip. Ik heb hen gewoon moeten volgen tot aan het bureau, en daar hebben ze de plaat eraf gevezen, op hun parkeerplaats.

Comment

WTF... Wat een zever..

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Ik snap niet dat een gewone inschrijving - wat dat is het uiteindelijk toch - anderhalve maand duurt normaal zou dat toch niet mogen - zelfs met al die problemen bij de DIV.

Comment

ik deed laatst een testrit met een Z plaat (ik had er zelfs geen flauw benul van, totaal niet op gelet)
                      Na 2 kilometer grote flikkencontrole. Mag dus kennelijk ook niet. Daar spraken ze ook al van die plaat in beslag te nemen.
                      Ze zijn van de garage kunnen afkomen om dat te regelen.

Comment

Ik was deze middag bij men verzekeringsagent en die vertelde gelijkaardige taferelen. Dus nieuwe auto af gaan halen bij de garage, 50 meter verder flikflikcontrol, reed hij met nr platen van zijn vorige auto, auto ook in beslag genomen. De verzekeringsagent zij dat ze plots veel strenger zijn geworden, verzekering verwitigen telt niet meer als alibi
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Ik kan alleen zeggen dat de flik die je dit gelapt heeft een dikke zeikerd is... Tjonge jonge toch... Met zulke futiliteiten houden ze zich bezig pffff... Ik heb er 2 op O staan (bijna 3) en die blijven op O....
                          www.opelklassiek.be

Comment

ok ik zal afgeschilderd worden als een zage vent, maar denk ook eens aan het volgende.....

Als jullie morgen betrokken raken in een ongeval met ernstig of nog erger een dodelijk slachtoffer,
                            zal de verzekering elk detail onderzoeken om hun handen er vanaf te kunnen trekken.
                            Indien jullie dan buiten de 25km zitten zal de verzekering niet tussenkomen en zullen alle kosten
                            met bijhorende boetes op de bestuurder afgewent worden.
                            In geval van een ongeval met dodelijke of levenslang handicap zullen jullie de rest van jullie leven hiervoor kunnen gaan werken.

De reden van de verhoogde controles is er omdat er teveel misbruiken zijn.......en eigenlijk ook om jullie te beschermen....
                            Je moet je oor maar is te luisteren leggen bij mensen die in een dergelijke situatie zitten,
                            hun gans leven is vanaf die fatale dag gewoon voorbij....en waarom?....voor een eenvoudigere technische keuring en een paar honderd euro per jaar aan verzekering.....

Comment

Niks te zagevent, gewoon een vent die overschot van gelijk heeft.
                              De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                              1990 Volvo 344
                              1991 Mercedes W124 230CE
                              2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                              1980 Volkswagen Derby CLS
                              1990 Mercedes W124 230CE
                              2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

wetgeving oldtimer en straal van 25km ken ik... maar jullie mogen toch ook verder dan 25 km rijden bv buitenlandse oldtimermeeting... niet?
                                2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

ik dacht zelf voor naar een garage te rijden ook

Comment

Als ik het goed begrijp heb je een compromis gesloten door de nummerplaat in beslag te laten nemen omdat je toch een andere plaat en inschrijving verwacht?
                                    Normaalgezien zou je toch gewoon een boete gekregen hebben?
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                      ok ik zal afgeschilderd worden als een zage vent, maar denk ook eens aan het volgende.....

Als jullie morgen betrokken raken in een ongeval met ernstig of nog erger een dodelijk slachtoffer,
                                      zal de verzekering elk detail onderzoeken om hun handen er vanaf te kunnen trekken.
                                      Indien jullie dan buiten de 25km zitten zal de verzekering niet tussenkomen en zullen alle kosten
                                      met bijhorende boetes op de bestuurder afgewent worden.
                                      In geval van een ongeval met dodelijke of levenslang handicap zullen jullie de rest van jullie leven hiervoor kunnen gaan werken.

De reden van de verhoogde controles is er omdat er teveel misbruiken zijn.......en eigenlijk ook om jullie te beschermen....
                                      Je moet je oor maar is te luisteren leggen bij mensen die in een dergelijke situatie zitten,
                                      hun gans leven is vanaf die fatale dag gewoon voorbij....en waarom?....voor een eenvoudigere technische keuring en een paar honderd euro per jaar aan verzekering.....
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                                      Niks te zagevent, gewoon een vent die overschot van gelijk heeft.
                                      Dat hangt er vanaf HOE je verzekering alles op papier zet hé.
                                      Mijn verzekeringsmakelaar heeft meerdere wagens op O platen, maar deze zijn toch volledig verzekerd. Geen zever met wel/niet te mogen rijden. Hij zet zelfs op papier dat je ALTIJD mag rijden met een O plaat (althans voor de verzekering).

Zelfs zijn eigen oldtimers staan op O platen, en hij rijd er mee rond met dagelijks verkeer en alles. Zelfs op vakantie naar buitenland e.d.
                                      Op mijn verzekeringspapieren van de CE staat zelfs dat ik woon/werk verkeer mag doen, nochtans was dat niet nodig, en ik betaal er niet voor bij.

Comment

Verzekering kan op die papieren zetten wa ze wil. T mag nie van de wetgever. Daar heeft de verzekering niks aan te zeggen.

Comment

Working...
                                        X