Mededeling

Collapse
No announcement yet.

O plaat in beslag genomen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #22
    Die laatste link vindt ik een zeer interessante.
    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
    Current:
    1987 Mercedes-Benz W124 200D
    1979 Mercedes-Benz W123 280E
    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
    Ex:
    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
    1976 Mercedes-Benz W123 250
    1987 Mercedes-Benz W124 230E

    1979 Mercedes-Benz W123 300d
    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
    1980 Mercedes-Benz W123 280
    1989 Mercedes-Benz W124 230E

    Comment


    • #23
      Het is gewoon puur toeval dat je dan eens een flikken controle tegenkomt. Een oldtimer doet normaal niet veel meer dan 2000 km op een jaar veronderstel ik?

      En ini principe, elke zondag is er wel ergens een meeting dus als je vrijdag of zaterdag een toerke gaat maken kan dat perfect onder proefrit vallen. Door de week kunnen ze wel eens moeilijk gaan doen maar zelfs dat zou ook toegelaten zijn als ik die documenten lees. Wie bepaald wat en wanneer je die proefrit mag houden etc..

      Comment


      • #24
        Ja lap, das wel even slikken dan Schaevertje!

        Nu de zon erdoor is gekomen heb ik ook zin om de 924 eens van stal te halen. Dacht even met Bairy af te spreken maar kheb geen contactgegevens van hem (*hint*)
        Gelukkig doen ze hier nog niet zoals in de UK. Auto in de pres en gedaan ermee :s

        Het zal goed zijn als die vernieuwde oldtimerregeling erdoor komt. Met jaarlijkse of 3-jaarlijkse keuring zit ik niet mee in. Auto moet technisch veilig in orde zijn. Punt a/d lijn. Is enkel voor de taxen en verzekering te beperken. Maar ik wil er wel eens op een zonnige dag zonder zorgen eens een vrij toertje mee kunnen doen.
        Of eens een eigen uitstapje naar zee of de ardennen.
        Last edited by BlueSkyraider; 21/07/2012, 16:44.
        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

        www.carfac.be "Driving on experience"

        Comment


        • #25
          Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
          Die laatste link vindt ik een zeer interessante.
          Inderdaad vooral dit vind ik interessant. :
          Wat is een behoorlijk toegelaten manifestatie?De wet heeft geen enkele definitie gegeven betreffende een behoorlijk toegelaten manifestatie. Er wordt nergens melding gemaakt dat het moet gaan om een oldtimermanifestatie. Er wordt ook niet bepaald dat de manifestatie moet georganiseerd worden door een club of erkende vereniging

          kzou die pagina afprinten en in u handschoenkastje steken Benzfreak!

          Comment


          • #26
            • ofwel bij toegelaten manifestaties;
            • ofwel bij proefritten voor die manifestaties (tussen zonsopgang en zonsondergang en binnen een straal van 25 km); niemand zegt vanwaar die 25km gemeten is, kerktoren, gemeentehuis,garage, provincie, belgie,......
            • ofwel om naar die manifestaties te rijden. je mag ook snachts rijden als je terugkomt van een manifestatie. ( als je vorig jaar naar een meeting bent geweest en je komt, nu pas terug naar huis ( de weg vergeten te vragen ).
            verder voor die testritten, ik wou zien dat mijn koffer wel degelijk een bak bier kon vervoeren over een afstand van x km. daarom ben ik in de carrefour gestopt voor nen bak

            Comment


            • #27
              Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
              Dat hangt er vanaf HOE je verzekering alles op papier zet hé.
              Mijn verzekeringsmakelaar heeft meerdere wagens op O platen, maar deze zijn toch volledig verzekerd. Geen zever met wel/niet te mogen rijden. Hij zet zelfs op papier dat je ALTIJD mag rijden met een O plaat (althans voor de verzekering).

              Zelfs zijn eigen oldtimers staan op O platen, en hij rijd er mee rond met dagelijks verkeer en alles. Zelfs op vakantie naar buitenland e.d.
              Op mijn verzekeringspapieren van de CE staat zelfs dat ik woon/werk verkeer mag doen, nochtans was dat niet nodig, en ik betaal er niet voor bij.
              Verzekering en DIV zijn 2 aparte zaken, als de verzekering alsnog je altijd dekt, ben je nog niet in orde met de inschrijving met betrekking tot de O platen.
              wat maakt dat je wagen niet correct is ingeschreven = beslag nummerplaat = onmiddellijk uit het verkeer, indien alleen niet correct verzekerd = voertuig wordt onmiddellijk uit het verkeer genomen.
              Je bent hoe dan ook niet in regel, en het is pas wanneer je iets ERNSTIG aan de hand hebt dat de poppen aan het dansen gaan, dan tellen alle komma's en punten.
              Je mag dan op papier hebben wat je wilt voor de rechter telt maar 1 ding en dat is de wet ter zake.

              Comment


              • #28
                Ik ben nu op testrit as we speak...
                1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                www.carfac.be "Driving on experience"

                Comment


                • #29
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
                  Dat hangt er vanaf HOE je verzekering alles op papier zet hé.
                  Mijn verzekeringsmakelaar heeft meerdere wagens op O platen, maar deze zijn toch volledig verzekerd. Geen zever met wel/niet te mogen rijden. Hij zet zelfs op papier dat je ALTIJD mag rijden met een O plaat (althans voor de verzekering).

                  Zelfs zijn eigen oldtimers staan op O platen, en hij rijd er mee rond met dagelijks verkeer en alles. Zelfs op vakantie naar buitenland e.d.
                  Op mijn verzekeringspapieren van de CE staat zelfs dat ik woon/werk verkeer mag doen, nochtans was dat niet nodig, en ik betaal er niet voor bij.
                  gert1, je oldtimer is altijd gedekt.
                  dat klopt. maar dat betekent niet dat je daarom mag rijden met je oldtimer.
                  wat wil dit concreet zeggen. je bent verzekerd snachts....
                  je auto mag snacht geparkeerd staan langs de openbare weg. indien er iemand tegen rijd, dan ben je zowiezo gedekt door de verzekering.
                  de politie heeft op dat moemnt ook niet het recht om uw auto weg te slepen. zolang die niet in iemand zijn weg staat en correct geparkeerd staat is de wagen verzekerd. het moment dat je de auto snachts verplaats dat is een ander verhaal.


                  je mag NIET snachts rijden. want hoewel je verzekerd bent verbiet de WET je om snachts te rijden met je oldtimer. en de verzekering gaat nog altijd NIET boven de wet. MAW, indien je snachts een ongeluk voorhebt, al dan niet met een dronken bestuurder in de wagen. dan nog ga je in fout worden gesteld. sinds je op dat moment niet op die plaats kon zijn, sinds je niet met de auto mocht rijden snachts. op dit moment trekt de verzekering zich terug en ben je gezien.

                  dus awt u verzekeringsmakelaar ook doet of op papier zit, dont care. Hij kan ook geen papier schrijven dat je toelating geeft om door rode lichten te rijden.....
                  indien u verzekeringsmakelaar dit hier ontkent zou ik als ik u was DRINGEND van makelaar veranderen want het moment dat je iets voorhebt gaat je hem toch niet mee zien.
                  Last edited by Timmie; 21/07/2012, 18:39.

                  Comment


                  • #30
                    Hmz,

                    Dus je was volledig in orde met alles ?

                    Moet toch ergens aan liggen dat ze je zo zwaar aanpakken. Ligt dat aan je auto ?

                    Ik heb wat moeite met het verhaal, rij tenslotte zelf vaak genoeg in Hoogstraten rond en omgeving, heb nooit last.

                    Zeker dat je voor de rest met alles in orde was ?

                    Verder zonde van je auto, hoop da je ze rap terughebt.

                    Cheers

                    Buck

                    Comment


                    • #31
                      Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                      Hmz,

                      Dus je was volledig in orde met alles ?

                      Moet toch ergens aan liggen dat ze je zo zwaar aanpakken. Ligt dat aan je auto ?

                      Ik heb wat moeite met het verhaal, rij tenslotte zelf vaak genoeg in Hoogstraten rond en omgeving, heb nooit last.

                      Zeker dat je voor de rest met alles in orde was ?

                      Verder zonde van je auto, hoop da je ze rap terughebt.

                      Cheers

                      Buck
                      Buck, ik blijk niet de enige te zijn die in Hoogstraten prijs had, als ik deze link mag geloven: http://users.telenet.be/plattinnekes/oldtimer.html

                      Ik was zeker met alle papieren in orde. Ik zie niet in hoe dat met de auto kan te maken hebben? Ok, hij heeft wel zijn gebruikssporen hier en daar, maar ziet er niet uit als een wrak dat alle momenten in twee kan breken.

                      Ik kwam gewoon een rotonde opgereden, en van de andere kant kwamen die flikken erop, dus ze reden achter mij. Ik pakte mijn afslag, ze bleven achter mij en ik gok een 50m verder gingen hun blauw lichten aan. Dus ik aan de kant, papieren laten zien en uitgelegd dat ik hem had laten keuren voor gewoon gebruik en nog geen andere plaat had aangekregen. Ik had verwacht dat ik gewoon mocht doorrijden, maar helaas

                      Comment


                      • #32
                        Ik vind het triestig dat ze zich daar mee bezig houden. Ze zouden beter de echte misdadigers oppakken ... Schandalig.

                        Comment


                        • #33
                          Van de "echte misdadigers" gaan ze lopen.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #34
                            concrete vraag: als ik woensdagavond naar de classic summer meet in Genk gaat. Dan staat het vast dat ik niet voor donker terug thuis geraak. Kunnen ze mij dan van de baan halen louter omdat ik in het donker rij met een O-plaat? Ook al is mijn verlichting perfect in orde?
                            1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                            2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                            2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                            -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                            www.carfac.be "Driving on experience"

                            Comment


                            • #35
                              Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                              concrete vraag: als ik woensdagavond naar de classic summer meet in Genk gaat. Dan staat het vast dat ik niet voor donker terug thuis geraak. Kunnen ze mij dan van de baan halen louter omdat ik in het donker rij met een O-plaat? Ook al is mijn verlichting perfect in orde?
                              Tuurlijk, het feit dat je snachts niet mag rijden heeft niets met de werking van je lichten te maken...

                              ( ook niet als uwen verzekeringsagent op papier zet dat je het wel mag, of als een gebuur die flik is het ook doet.....
                              de wet zegt tussen zonsondergang en zonsopgang niet....)
                              Last edited by ; 22/07/2012, 12:55.

                              Comment


                              • #36
                                Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                Tuurlijk, het feit dat je snachts niet mag rijden heeft niets met de werking van je lichten te maken...

                                ( ook niet als uwen verzekeringsagent op papier zet dat je het wel mag, of als een gebuur die flik is het ook doet.....
                                de wet zegt tussen zonsondergang en zonsopgang niet....)
                                Peuuutt
                                fout antwoord.

                                je mag enkel overdag in een straal van 25km testritjes uitvoeren. maar je mag wel degelijk snachts terugkomen van een evenement.

                                MAW, indien ze u snachts tegenhouden en u kan aantonen dat u van een evenement komt ( ADHV een flyer ofzo ( en die ga je er ook krijgen ) ) dan mogen ze u niet tegenhouden.

                                als je met je oldtimer naar de drive in movies gaat begint de film ook pas om 22u en eindigt pas na 12u.
                                daartegen is het ook donker, en al die oldtimers mogen zonder problemen naar huis rijden hoor.
                                Last edited by Timmie; 22/07/2012, 13:04.

                                Comment


                                • #37
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                  Peuuutt
                                  fout antwoord.

                                  je mag enkel overdag in een straal van 25km testritjes uitvoeren. maar je mag wel degelijk snachts terugkomen van een evenement.

                                  MAW, indien ze u snachts tegenhouden en u kan aantonen dat u van een evenement komt ( ADHV een flyer ofzo ( en die ga je er ook krijgen ) ) dan mogen ze u niet tegenhouden.

                                  als je met je oldtimer naar de drive in movies gaat begint de film ook pas om 22u en eindigt pas na 12u.
                                  daartegen is het ook donker, en al die oldtimers mogen zonder problemen naar huis rijden hoor.
                                  Bron: autogids.be / wetgeving oldtimer

                                  Om uw oude auto als oldtimer te kunnen inschrijven (met een O-nummerplaat) moet hij wettelijk aan één voorwaarde voldoen: hij moet al 25 jaar of langer ingeschreven zijn. Dat betekent dat u enkel bij de technische controle moet langsgaan op het moment dat u hem wilt inschrijven en dat hij daarbij slechts oppervlakkig wordt nagekeken (op vijf punten). Een nadeel is dat uw auto slechts uitzonderlijk de openbare weg op mag: in een straal van 25 kilometer rond uw woning of verder om deel te nemen aan oldtimermanifestaties, maar altijd tussen zonsopgang en zonsondergang.

                                  Niemand verplicht u om tijdens zonsondergang met uw oldtimer naar de drive-in whatever te gaan.
                                  ALs je 's nachts ervan terug komt en er staat controle hebt ge het vlaggen.

                                  Comment


                                  • #38
                                    Toch is het fout. Je mag wel van een evenement afkomen in het donker.

                                    Kom maar af BlueSky

                                    Comment


                                    • #39
                                      daar durf ik nu geld voor inzetten dat je wel degelijk snachts mag naar huis rijden van een evenement. ( je moet wel kunnen aantonen dat je van een event komt )
                                      u testritten zelf moet je tussen zonsopgang en zonsondergang uitvoeren binnen de straal van 25 km....




                                      Mag men zonder beperkingen rijden met een oldtimer?
                                      De voertuigen die jaarlijks naar de technische keuring gaan kunnen zonder enige beperking rijden.
                                      Maar, de auto’s, auto’s voor dubbel gebruik en minibussen van meer dan 25 jaar en alle andere voertuigen van meer dan 30 jaar, waarvoor een vrijstelling van technische keuring gekozen werd, zijn gebonden aan belangrijke beperkingen.
                                      Deze voertuigen mogen enkel op de openbare weg gebruikt worden:
                                      • ofwel ter gelegenheid van behoorlijk toegelaten manifestaties;
                                      • ofwel voor proefritten met het oog op deze manifestaties, uitgevoerd tussen zonsopgang en zonsondergang en binnen een straal van 25 km;
                                      • ofwel om zich naar die manifestaties te begeven.

                                      btw, ik verkies een site van de overheid ( welke de regels maken ) boven de autogids die hier en daar hun woorden zelfs verdraaien of fout uitleggen.

                                      Bron: autogids.be / wetgeving oldtimer

                                      Om uw oude auto als oldtimer te kunnen inschrijven (met een O-nummerplaat) moet hij wettelijk aan één voorwaarde voldoen: hij moet al 25 jaar of langer ingeschreven zijn. Dat betekent dat u enkel bij de technische controle moet langsgaan op het moment dat u hem wilt inschrijven en dat hij daarbij slechts oppervlakkig wordt nagekeken (op vijf punten). Een nadeel is dat uw auto slechts uitzonderlijk de openbare weg op mag: in een straal van 25 kilometer rond uw woning of verder om deel te nemen aan oldtimermanifestaties, maar altijd tussen zonsopgang en zonsondergang.
                                      fout, hij kan pas oldtimer worden 25 jaar na de eerste inschrijving tenzij voor dienstvoertuigen ( ambulance of lichte vracht welke 30 jaar moeten zijn ) hij moet geen 25 jaar aan 1 stuk zijn ingeschreven. je mag hem best 25 jaar terug 1 maand hebben ingeschreven en terug uitschrijven, en dan 25 jaar in u garage laten staan. Zoals autogids het hier schrijft zeggen ze dat als je eerst je auto 20 jaar inschrijft, dan 10 jaar uitschrijft, je hem eerst nog eens 5 jaar gewoon moet inschrijven voor je hem als oldtimer moogt inschrijven.

                                      opnieuw fout, er staat nergens in de wetgeving dat die straal rond u woning is. dat is hun interpretatie, maar dat staat niet in de wet. Daar staat enkel , '25km in de omtrek."

                                      enkel u testritten moeten dan plaatsvinden, je mag snachts wel degelijk terugkomen van een event.


                                      Last edited by Timmie; 22/07/2012, 14:00.

                                      Comment


                                      • #40
                                        ge doet maar...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X