Mededeling

Collapse
No announcement yet.

O plaat in beslag genomen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

doe ik ook, tesamen met de juiste uitleg verschaffen aan de mensen

Comment

dat is pech

en voor die 25 km moet je in NL (en D en ...) niet vrezen want dat telt daar gewoon niet, enkel in B
      het stomme van de zaak is dat in B de ene agent super streng is op die O-platen en anderen kijken er niet naar om

tip : als je nog met je O-platen op stap zou gaan, altijd eens op www zoeken naar een meeting, en deze info afdrukken, en in auto leggen, zeg dat je daar naar toe gaat of er van terugkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
        Het is gewoon puur toeval dat je dan eens een flikken controle tegenkomt. Een oldtimer doet normaal niet veel meer dan 2000 km op een jaar veronderstel ik?

En ini principe, elke zondag is er wel ergens een meeting dus als je vrijdag of zaterdag een toerke gaat maken kan dat perfect onder proefrit vallen. Door de week kunnen ze wel eens moeilijk gaan doen maar zelfs dat zou ook toegelaten zijn als ik die documenten lees. Wie bepaald wat en wanneer je die proefrit mag houden etc..
        sommige gebruiken o-plaat voor woon-werk-verkeer !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
          dat is pech

en voor die 25 km moet je in NL (en D en ...) niet vrezen want dat telt daar gewoon niet, enkel in B
          het stomme van de zaak is dat in B de ene agent super streng is op die O-platen en anderen kijken er niet naar om

tip : als je nog met je O-platen op stap zou gaan, altijd eens op www zoeken naar een meeting, en deze info afdrukken, en in auto leggen, zeg dat je daar naar toe gaat of er van terugkomt

ik ken zo iemand en die had een scheurkalender laten maken met al dan niet bestaande meetings op.
          elke dag een andere meet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
            sommige gebruiken o-plaat voor woon-werk-verkeer !!!
            En dat zijn de "eikels" die het voor de rest verpesten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
              En dat zijn de "eikels" die het voor de rest verpesten.
              True that. Hier ook enkel O-plaat voor testritjes en meetings, al komt dat laatste er te weinig van. Bij meetings kom ik ook ooit terug in het donker, nooit problemen gehad en wel al politie gekruist.

Comment

Is het toegelaten om met een O-plaat te rijden in het donker als je terug komt van de avondschool waar je er aan gewerkt hebt?
                Vorig jaar volgde ik automechanica in de avondschool en werkte ik er elke week aan mijn amazon.
                Als ik naar huis reed was het al donker want de avondschool duurde tot 10u. Is het dan nog toegelaten om naar huis te rijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                  Als jullie morgen betrokken raken in een ongeval met ernstig of nog erger een dodelijk slachtoffer,
                  zal de verzekering elk detail onderzoeken om hun handen er vanaf te kunnen trekken.
                  Indien jullie dan buiten de 25km zitten zal de verzekering niet tussenkomen en zullen alle kosten
                  met bijhorende boetes op de bestuurder afgewent worden.
                  In geval van een ongeval met dodelijke of levenslang handicap zullen jullie de rest van jullie leven hiervoor kunnen gaan werken.

De reden van de verhoogde controles is er omdat er teveel misbruiken zijn.......en eigenlijk ook om jullie te beschermen....
                  Je moet je oor maar is te luisteren leggen bij mensen die in een dergelijke situatie zitten,
                  hun gans leven is vanaf die fatale dag gewoon voorbij....en waarom?....voor een eenvoudigere technische keuring en een paar honderd euro per jaar aan verzekering.....
                  Ik heb de rest van het topic niet doorgenomen, maar mijn verzekeraar zei me dat als ik buiten de straal van 25km ga, of 's nachts rij ik ten hoogste en boete kan krijgen maar ik wel nog verzekerd ben.

Edith zegt dat er al veel over gediscussieerd is blijkbaar
                  Last edited by Alexis; 24/07/2012, 15:51.
                  Honda S2000 2002
                  BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door little_oldtimerke Bekijk Berichten
                    Is het toegelaten om met een O-plaat te rijden in het donker als je terug komt van de avondschool waar je er aan gewerkt hebt?
                    Vorig jaar volgde ik automechanica in de avondschool en werkte ik er elke week aan mijn amazon.
                    Als ik naar huis reed was het al donker want de avondschool duurde tot 10u. Is het dan nog toegelaten om naar huis te rijden?
                    Volgens mij wel, je komt/kwam van de garage. Al doe je de herstelling zelf dat maakt niks uit denk ik.

Comment

ik denk dat dat een twijfelgeval wordt dat meer naar de nee gaat gaan.

Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten
                      Ik heb de rest van het topic niet doorgenomen, maar mijn verzekeraar zei me dat als ik buiten de straal van 25km ga, of 's nachts rij ik ten hoogste en boete kan krijgen maar ik wel nog verzekerd ben.

Edith zegt dat er al veel over gediscussieerd is blijkbaar

je verzekeraar is fout.
                      een vieze agent zal u platen in beslag nemen zoals in dit geval ook is gebeurt. op dat moment staat u auto op de openbare weg zonder platen en wordt die in beslag genomen.
                      en opnieuw, je bent verzekerd in de zin van, hij mag op de openbare weg stilstaan en niemand mag er tegen rijden.
                      maar als blijkt dat je aan het rijden was, dan gaat de verzekering zich terugtrekken, en dan mag de andere in fout zijn en zelfs dronken zijn. je gaat het verliezen.
                      Last edited by Timmie; 24/07/2012, 19:05.

Comment

Ik geloof nooit dat dat mag.

Werken aan uw auto tijdens avondschool valt niet onder een evenement. Het is een testrit die na zonsondergang gebeurd en dus niet mag.

Nu ja, ge moogt ook niet vloeken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          Ik geloof nooit dat dat mag.

Werken aan uw auto tijdens avondschool valt niet onder een evenement. Het is een testrit die na zonsondergang gebeurd en dus niet mag.

Nu ja, ge moogt ook niet vloeken
                          Dat zeg ik ook altijd

Comment

Zoals het reeds al jaren een discussiepunt vormt, is de oldtimerwetgeving nog steeds zéér onduidelijk precies... En eigenlijk is het simpel hoor...

Meer dan 25 km of ook in het donker rijden?: Enkel wanneer je naar een erkende meeting rijdt, of terugkomt.
                            Buitenland: idem
                            En door de week mag je testritjes maken met het oog op een komende meeting...

Groot probleem is dat ze bij de overheid, een oldtimer nog steeds zien als een gemotoriseerde paardenkoets... En niet als de al vrij moderne en snellere wagens van de laatste 40 jaar...

Ik heb 2 wagens rijden op O-plaat, en binnenkort een tractor op O. Ik rij vaak met die wagens, soms wel 5000km/ jaar. Ik ga er niet mee winkelen, niet mee werken (al is dat wel eens 2x gebeurd). Maar ik rij er gewoon mee... Om te genieten... En ik heb altijd gereedschap in de wagen liggen, en 1 of ander reserve onderdeel. Laat ze dan maar eens discussieren of je al dan niet aan het testen bent...

Waarom ik die wagens op O laat? Wel, kom maar eens vergelijken wat dat kost aan verzekering bij sommige maatschappijen. Dat scheelt me op 2 wagens bijna 400 euro / jaar... Als je dan 4 oldtimers hebt, begint dat wel door te wegen. Vandaar dat ik er 1 op daily platen heb, en 3 op O ...
                            www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                              Ik wil de oldie liefhebbers (zoals ik) even meedelen dat je moet oppassen indien je met een oldtimer op O plaat in Hoogstraten rijdt. Want daar hebben ze mij vandaag zitten gehad .

Ik was vandaag met mijn Granada die op O plaat staat naar NL gereden om onderdelen te gaan halen. Uiteraard weet ik dat dat buiten de straal van 25km valt, MAAR op 1-06 heb ik een gewone keuring ondergaan, en diezelfde dag het aanvraagformulier ingediend bij de verzekeraar, zodat ik op een gewone plaat kan rijden.
                              Echter dankzij de vertragingen bij de DIV tot op heden nog steeds geen plaat ontvangen. Mijn verzekeraar had me dat al gezegd toen ik het formulier bij hem binnenbracht, en had er een kopie van gemaakt om in de auto te leggen. Echter volgens de agenten in kwestie is dat niet geldig, en is die volgens hun nu nog steeds als oldtimer ingeschreven.

Met als resultaat: Zowel nummerplaat als wagen zijn in beslag genomen. Ik mag de wagen terug gaan afhalen als ik mijn andere nummerplaat heb. Dus ik krijg gelukkig geen boete, maar plezant is anders...
                              Hier in Hoogstraten ( een gemeente verder ) doen ze inderdaad zeer veel controle op oldtimers, kijk uit waar je je wagen parkeert ook, als je hem op de parking van de delhaize staat hebben ze je direct gezien..

Comment

Kon je niet gewoon zeggen dat je naar een evenement aan het rijden was?
                                Een flyer of uitnodiging laten zien is niet verplicht, dan is het hun beurt om te discussieren
                                Ergens in nederland op een zaterdag zal toch wel een oldtimermeeting plaatsgevonden hebben?

Comment

Erg dat ze zich daar zo mee bezighouden vind ik, maar ja.
                                  Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                  Current:
                                  1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                  1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                  1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                  Ex:
                                  1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                  1976 Mercedes-Benz W123 250
                                  1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                  1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                  1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                  1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                  2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                  1980 Mercedes-Benz W123 280
                                  1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Heb jij nu nog altijd niet je nieuwe nummerplaat?

1 juni dat is 8 weken geleden! Voor een gewone nummerplaat, ik zou mij zorgen beginnen maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
                                      Kon je niet gewoon zeggen dat je naar een evenement aan het rijden was?
                                      Een flyer of uitnodiging laten zien is niet verplicht, dan is het hun beurt om te discussieren
                                      Ergens in nederland op een zaterdag zal toch wel een oldtimermeeting plaatsgevonden hebben?
                                      Het was op een vrijdag tussen 15-16u. Dus als ik dan zou gezegd hebben dat ik naar een meeting reed, zouden ze waarschijnlijk niet gelooft hebben, aangezien ik terug onderweg was naar huis. Ik heb gewoon eerlijk gezegd dat ik naar NL was gereden, omdat ik dacht dat het wel in orde zou zijn geweest aangezien ik een aanvraag voor een gewone plaat heb gedaan. De wagen is in principe wettelijk in orde, daar hij een groene keuringkaart heeft voor een gewone keuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                                        Het was op een vrijdag tussen 15-16u. Dus als ik dan zou gezegd hebben dat ik naar een meeting reed, zouden ze waarschijnlijk niet gelooft hebben, aangezien ik terug onderweg was naar huis. Ik heb gewoon eerlijk gezegd dat ik naar NL was gereden, omdat ik dacht dat het wel in orde zou zijn geweest aangezien ik een aanvraag voor een gewone plaat heb gedaan. De wagen is in principe wettelijk in orde, daar hij een groene keuringkaart heeft voor een gewone keuring.
                                        Of u ging naar een "Evenement", hoeft niet een meeting te zijn, aangezien er op een vrijdag niet snel een meeting zal zijn natuurlijk.
                                        Geloven of niet speelt in principe niet echt een rol denk ik, als je volgens de wet gelijk hebt, heb je gelijk, en mag de politie uw voertuig niet in beslag nemen aangezien je terug kwam van een "evenement". Misschien een idee dan voor volgende keer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
                                          Of u ging naar een "Evenement", hoeft niet een meeting te zijn, aangezien er op een vrijdag niet snel een meeting zal zijn natuurlijk.
                                          Geloven of niet speelt in principe niet echt een rol denk ik, als je volgens de wet gelijk hebt, heb je gelijk, en mag de politie uw voertuig niet in beslag nemen aangezien je terug kwam van een "evenement". Misschien een idee dan voor volgende keer
                                          Volgende keer geen O plaat meer . Als ik ooit nog is een oldie bijkoop, is het ineens op een gewone plaat.

Comment

Working...
                                          X