Mededeling

Collapse
No announcement yet.

O plaat in beslag genomen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Voor u dan niet, maar voor iemand anders kan dat wel een handige tip zijn.

Trouwens, in u situatie zou ik d'r ook wel van uit gegaan zijn dat alles in orde was.
    Aangezien de auto door de dagelijkse keuring is geraakt, de verzekering waarschijnlijk ook wel in orde zal geweest zijn, en hij is als dagelijkse wagen ingeschreven van op de dag dat de papieren in orde gebracht zijn, dus theoretisch zou dat dan in orde moetten zijn. (zo zou ik er toch over denken)
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Vandaag facteur aan de deur geweest met mijn nummerplaat. Tis 1-DQO-167 geworden .
      Morgen langs de verzekering voor een andere groene kaart, en dan terug naar Hoogstraten om de auto te gaan halen.

Comment

hopelijk geen boete aan u been
        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
          Waarom ik die wagens op O laat? Wel, kom maar eens vergelijken wat dat kost aan verzekering bij sommige maatschappijen. Dat scheelt me op 2 wagens bijna 400 euro / jaar... Als je dan 4 oldtimers hebt, begint dat wel door te wegen. Vandaar dat ik er 1 op daily platen heb, en 3 op O ...
          Misschien daarom dat ze zo moeilijk doen.
          Jouw wagens zouden dus eigenlijk gewoon op een daily plaat moeten staan ipv een O-plaat.

Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
          Of u ging naar een "Evenement", hoeft niet een meeting te zijn, aangezien er op een vrijdag niet snel een meeting zal zijn natuurlijk.
          Geloven of niet speelt in principe niet echt een rol denk ik, als je volgens de wet gelijk hebt, heb je gelijk, en mag de politie uw voertuig niet in beslag nemen aangezien je terug kwam van een "evenement". Misschien een idee dan voor volgende keer
          Volgens de wet gelijk? Wat betekent dat? Dat je iets zegt dat zou kunnen ook al is het niet zo? Als dat verder onderzocht wacht heb je volgens de wet toch wel dik ongelijk hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
          omdat ik dacht dat het wel in orde zou zijn geweest aangezien ik een aanvraag voor een gewone plaat heb gedaan. De wagen is in principe wettelijk in orde, daar hij een groene keuringkaart heeft voor een gewone keuring.
          Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Trouwens, in u situatie zou ik d'r ook wel van uit gegaan zijn dat alles in orde was.
          Aangezien de auto door de dagelijkse keuring is geraakt, de verzekering waarschijnlijk ook wel in orde zal geweest zijn, en hij is als dagelijkse wagen ingeschreven van op de dag dat de papieren in orde gebracht zijn, dus theoretisch zou dat dan in orde moetten zijn. (zo zou ik er toch over denken)
          Mispoes. Keuringskaarten en ingeschreven zijn betekenen niks zonder de bijhorende plaat, zo simpel is het.
          Anders kan je evengoed zonder plaat rondrijden.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Volgens de wet gelijk? Wat betekent dat? Dat je iets zegt dat zou kunnen ook al is het niet zo? Als dat verder onderzocht wacht heb je volgens de wet toch wel dik ongelijk hoor.

Hoezo? Als wat verder onderzocht word? Je moet natuurlijk misschien best wel weten welke evenementen er op dat moment bezig zouden zijn, het is dus het verhaal zoals je een scheurkalender in je auto hebt liggen met alle mogelijke evenementen. Er rijden er toch vele rond, die eerst op internet kijken wat er te doen is van oldtimermeetingen in het weekend, en dan gewoon naar de zee rijden bv?
            Als je zegt dat je van een evenement komt, dan mag je toch met je oldtimer rijden ? Dat is toch gewoon de wet?
            Last edited by ; 26/07/2012, 17:46.

Comment

Ah ja, als er effectief ook een evenement is dan heb je wel gelijk natuurlijk.
              Ik dacht dat je bedoelde om gewoon iets uit je duim te zuigen als je toevallig gestopt wordt.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                Misschien daarom dat ze zo moeilijk doen.
                Jouw wagens zouden dus eigenlijk gewoon op een daily plaat moeten staan ipv een O-plaat.
                Wat is het nut dan nog van een O-plaat?

E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.
                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                  Ah ja, als er effectief ook een evenement is dan heb je wel gelijk natuurlijk.
                  Ik dacht dat je bedoelde om gewoon iets uit je duim te zuigen als je toevallig gestopt wordt.
                  Er zal zowiezo wel elke dag een of ander "evenement" plaatsvinden, en als men vraagt vanwaar je komt zeg je in het algemeen: Ik kom van een evenement. Dan ben ik eens benieuwd wat ze dan gaan zeggen
                  Blijkbaar ben je niet verplicht te zeggen vanwaar je juist komt, of van wat voor evenement, dusja.. Ikzelf ben nog nooit tegengehouden geweest, dus zou het zelf niet zeker weten, dit is maar volgens de verhalen die ik hoor, en volgens de wet.

Waarom laat je hem niet gewoon op O plaat? Je kan er bijna evenveel mee als een daily plaat?..
                  Het enige nadeel is , dat je in de week in een straal van 25km moet rijden, in het weekend kan je zover je wilt, toch zeker in de zomer..

Comment

Ik heb zonet mijn nummerplaten aangekregen, en het is een daily plaat..
                    Zonet telefoon gekregen dat het de verkeerde plaat is en een O-plaat moest zijn :p
                    Rondrijden is dus nog geen optie denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                      gert1, je oldtimer is altijd gedekt.
                      dat klopt. maar dat betekent niet dat je daarom mag rijden met je oldtimer.
                      wat wil dit concreet zeggen. je bent verzekerd snachts....
                      je auto mag snacht geparkeerd staan langs de openbare weg. indien er iemand tegen rijd, dan ben je zowiezo gedekt door de verzekering.
                      de politie heeft op dat moemnt ook niet het recht om uw auto weg te slepen. zolang die niet in iemand zijn weg staat en correct geparkeerd staat is de wagen verzekerd. het moment dat je de auto snachts verplaats dat is een ander verhaal.

je mag NIET snachts rijden. want hoewel je verzekerd bent verbiet de WET je om snachts te rijden met je oldtimer. en de verzekering gaat nog altijd NIET boven de wet. MAW, indien je snachts een ongeluk voorhebt, al dan niet met een dronken bestuurder in de wagen. dan nog ga je in fout worden gesteld. sinds je op dat moment niet op die plaats kon zijn, sinds je niet met de auto mocht rijden snachts. op dit moment trekt de verzekering zich terug en ben je gezien.

dus awt u verzekeringsmakelaar ook doet of op papier zit, dont care. Hij kan ook geen papier schrijven dat je toelating geeft om door rode lichten te rijden.....
                      indien u verzekeringsmakelaar dit hier ontkent zou ik als ik u was DRINGEND van makelaar veranderen want het moment dat je iets voorhebt gaat je hem toch niet mee zien.
                      Klopt niet : de verzekering geeft je inderdaad geen toelating om 's nachts of buiten de straal van 25km te rijden, maar garandeert wel dat je verzekerd bent indien je een ongeval hebt.

ENKEL EN ALLEEN wanneer jou overtreding RECHTSTREEKS de oorzaak van het ongeval is, kan de verzekering zich terugtrekken. Ook al mocht je van de wet daar niet rijden op dat tijdstip, kan dit feit alleen NOOIT de oorzaak van het ongeval zijn. De oorzaak moet iets zijn als onoplettendheid, geen voorrang verlenen, dronkenschap, technisch mankement, etc...

Vergelijk het met het volgende : het is niet omdat je geen gordel draagt dat je verzekering vervalt. De verzekeraar zal toch de schade aan de wagen vergoeden, ook al mag je helemaal niet zonder gordel rijden. Enkel lichamelijke schade, indien erger door het niet dragen van de gordel, zou er buiten kunnen vallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                        Klopt niet : de verzekering geeft je inderdaad geen toelating om 's nachts of buiten de straal van 25km te rijden, maar garandeert wel dat je verzekerd bent indien je een ongeval hebt.

ENKEL EN ALLEEN wanneer jou overtreding RECHTSTREEKS de oorzaak van het ongeval is, kan de verzekering zich terugtrekken. Ook al mocht je van de wet daar niet rijden op dat tijdstip, kan dit feit alleen NOOIT de oorzaak van het ongeval zijn. De oorzaak moet iets zijn als onoplettendheid, geen voorrang verlenen, dronkenschap, technisch mankement, etc...

Vergelijk het met het volgende : het is niet omdat je geen gordel draagt dat je verzekering vervalt. De verzekeraar zal toch de schade aan de wagen vergoeden, ook al mag je helemaal niet zonder gordel rijden. Enkel lichamelijke schade, indien erger door het niet dragen van de gordel, zou er buiten kunnen vallen.
                        Klopt Kijk gewoon goed na hoe je juist verzekerd bent, maar bij de meeste ben je ook verzekerd als je buiten die 25km rijd.

Btw: Die sticker van je avatar afbeelding ben ik overlaatst hier ergens tegengekomen raar genoeg

Comment

Klopt Kijk gewoon goed na hoe je juist verzekerd bent, maar bij de meeste ben je ook verzekerd als je buiten die 25km rijd.

Btw: Die sticker van je avatar afbeelding ben ik overlaatst hier ergens tegengekomen raar genoeg
                          Dat is zo een typische jaren 80 sticker, toen de automobilist zich ook al de uitgeperste citroen voelde.

Dit is nog zo'n zelfde tijdperk autosticker

Maar hoe kan je nu een gewone nrplaat aangekregen krijgen op uw roos inschrijvingsformulier stond toch met de hand bijgeschreven "enkel oldtimer" ?
                          Last edited by Tigra; 27/07/2012, 17:40.

Comment

...op dat moment staat u auto op de openbare weg zonder platen en wordt die in beslag genomen.
                            en opnieuw, je bent verzekerd in de zin van, hij mag op de openbare weg stilstaan en niemand mag er tegen rijden.
                            maar als blijkt dat je aan het rijden was, dan gaat de verzekering zich terugtrekken, en dan mag de andere in fout zijn en zelfs dronken zijn. je gaat het verliezen.
                            Daar betwijfel ik toch 2 aspecten aan:
                            - Zoals vorige poster al zei, vervalt je verzekering toch niet direct? Hoewel ik hier toch een beetje over twijfel.
                            - auto op openbare weg = in beslag genomen. Parking is ook openbare weg, dus wat jij zegt is dat je voor je oldtimer een privé parking MOET hebben? Het is toch maar een probleem als je er mee rijdt.

Comment

Ze zijden dat er een fout was gemaakt, verkeerd gelezen zeker?
                              Ik moet ze terugsturen, ze belde, omdat ze het nog gezien hadden.

Wat wilt die eerste autosticker eigenlijk zeggen?

Comment

Wat wilt die eerste autosticker eigenlijk zeggen?

Automobilist wordt uitgeperst als een citroen. En dat het genoeg is geweest.
                                Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Daar betwijfel ik toch 2 aspecten aan:
                                  - Zoals vorige poster al zei, vervalt je verzekering toch niet direct? Hoewel ik hier toch een beetje over twijfel.
                                  - auto op openbare weg = in beslag genomen. Parking is ook openbare weg, dus wat jij zegt is dat je voor je oldtimer een privé parking MOET hebben? Het is toch maar een probleem als je er mee rijdt.
                                  nee, je leest verkeerd.

ik zeg dat je auto snachts WEL op de openbare weg mag geparkeerd staan.
                                  de politie mag u hier geen boete voor geven en mogen hem ook niet takelen ( indien hij reglementair staat )
                                  maar je mag niet RIJDEN met je oldtimer na zonsondergang.

Comment

Er zal zowiezo wel elke dag een of ander "evenement" plaatsvinden, en als men vraagt vanwaar je komt zeg je in het algemeen: Ik kom van een evenement. Dan ben ik eens benieuwd wat ze dan gaan zeggen
                                    Blijkbaar ben je niet verplicht te zeggen vanwaar je juist komt, of van wat voor evenement, dusja.. Ikzelf ben nog nooit tegengehouden geweest, dus zou het zelf niet zeker weten, dit is maar volgens de verhalen die ik hoor, en volgens de wet.
                                    Duidelijk dat jij nog niet in aanraking gekomen bent met de politie.
                                    Dus jij zou eerst de wet overtreden om vervolgens wanneer je geverbaliseerd wordt niet te antwoorden op de vragen die de politie jou stelt?
                                    Dat mag je gegarandeerd gaan uitleggen op de politierechtbank nadat je O-plaat en auto in beslag genomen zijn
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Ik geloof nooit dat verzekering zou betalen als je een ongeval veroorzaakt wanneer tijdens een woon-werkrit met je o-plaat.
                                      Dat is hetzelfde als nooit naar de keuring gaan en dan op de verzekering rekenen op het moment dat je ergens tegenaan knalt omdat je remmen het begeven.
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

ik denk dat dat een twijfelgeval wordt dat meer naar de nee gaat gaan.

je verzekeraar is fout.
                                        een vieze agent zal u platen in beslag nemen zoals in dit geval ook is gebeurt. op dat moment staat u auto op de openbare weg zonder platen en wordt die in beslag genomen.
                                        en opnieuw, je bent verzekerd in de zin van, hij mag op de openbare weg stilstaan en niemand mag er tegen rijden.
                                        maar als blijkt dat je aan het rijden was, dan gaat de verzekering zich terugtrekken, en dan mag de andere in fout zijn en zelfs dronken zijn. je gaat het verliezen.

dat geloof ik nooit, als jij bij de verzekering gaat en je zegt die wagen met die (O-) plaat wil ik verzekeren 24/24 en overal in de wereld, dan kan dit, anders moet je bij een andere maatschappij gaan informeren

in het buitenland geldt de Belgische wetgeving niet, dus daar mag jij rijden zoveel je wilt, aan de grens kan je wel problemen krijgen bij het terugkeren in B door Belgische agenten

Comment

Ik zat hier net te denken he, wat zou er gebeuren moest je aangehouden worden als je net op weg bent naar de keuring voor een O keuring? Oldtimerkeuring mag je doen met een plaat van je daily, maar als je dan tegengehouden wordt, kan die theoretisch gezien ook wel in beslag genomen worden. Geen geldige keuring, geen inschrijving, geen verzekering,...
                                          Tis dat de Belgische wetgeving met haken en ogen aaneen hangt, en dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Comment

Working...
                                          X