Mededeling

Collapse
No announcement yet.

O plaat in beslag genomen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    je brengt sommige mensen op ideeën !!!

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
      Oldtimerkeuring mag je doen met een plaat van je daily
      Is dat zo?
      Verrassend!
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        Is dat zo?
        Verrassend!
        Dat klopt, ik heb dat net gedaan. Je bent zelfs verzekerd op weg naar de keuring volgens mijn verzekeraar.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
          Dat klopt, ik heb dat net gedaan. Je bent zelfs verzekerd op weg naar de keuring volgens mijn verzekeraar.
          Verzekerd OK, maar is dat wettelijk toegestaan?
          Verzekering en de wetgeving zijn twee aparte dingen.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
            Is dat zo?
            Verrassend!
            Niks verrassend aan

            Vroeger mocht dat met een gewone auto ook nog zeker, maar die tijd heb ik niet meer actief meegemaakt.


            Hoe het dan zit als je tegengehouden wordt als je naar de oldtimerkeuring rijdt? Ik denk niet goed. Ik heb het ook al verschillende keren gedaan en ben telkens "opgelucht" als ik het keuringsstation en daarna de thuishaven bereik. Want als je de verkeerde flik tegenkomt dan hang je volgens mij toch.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
              Niks verrassend aan

              Vroeger mocht dat met een gewone auto ook nog zeker, maar die tijd heb ik niet meer actief meegemaakt.


              Hoe het dan zit als je tegengehouden wordt als je naar de oldtimerkeuring rijdt? Ik denk niet goed. Ik heb het ook al verschillende keren gedaan en ben telkens "opgelucht" als ik het keuringsstation en daarna de thuishaven bereik. Want als je de verkeerde flik tegenkomt dan hang je volgens mij toch.
              nochtans is het wettelijk toegestaan. Ik heb mijn 924 ook zo gekeurd. Hoe mijnheer de champetter daarover denkt, dat is een andere vraag. Maar volgens mij kunnen ze u niks maken?
              1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
              2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
              2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
              -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

              www.carfac.be "Driving on experience"

              Comment


              • #87
                again, eigenlijk kunnen ze u wel iets maken, sinds die platen niet bij die auto horen.
                als je morgen een auto koopt en je rijd hem naar huis met de platen van je andere daily, dan geeft je verzekering je ook een verzekering voor 1 dag, en je auto s op dat moment verzekerd.
                het probleem is dat de wagen waarmee je rondrijd niet is ingeschreven, waarbij ze dan daarover gaan beginnen te mekkeren.



                zoals al eerder gezegt, de wet hangt met haken en ogen ineen omtrent dit.
                het is een soort catch 22.
                waarin je niet op de baan mag zonder platen, maar je kunt geen platen krijgen zolang je niet naar de keuring bent geweest.
                dus eigenlijk heb je een trailer nodig om tot aan de keuring te rijden, om dan je auto te keuren met platen van de vorige eigenaar ( welke je tegenwoordig verplicht moet terugsturen en die je waarschijnlijk ook gaat terugsturen voor de resterende verkeersbelasting te recupereren), of de platen die op je daily hangen ( waar waarschijnlijk op dat moment een trailer achter hangt) indien oldtimer.

                dat of, aan garageplaten geraken, ( waar je zelf niet mee mag rijden, enkel de garagist ) welke dan nog eens voldoende verkeersbelasting moet op betaald zijn.
                en de meeste van die garageplaten gaan meestal maar tot 3L ofzo. tenzij bij merken zoals een officieele lambo dealer ofzo.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                  .en waarom?....voor een eenvoudigere technische keuring en een paar honderd euro per jaar aan verzekering.....
                  Het is niet alleen de keuring hé...
                  om vlekkeloos door de keuring te gaan moet de wagen in orde zijn, en dat is juist wat scheelt met vele "0"-er's die technisch totaal verwaarloosd zijn omdat een oldtimer kostelijk kan worden
                  mijn Spit is steeds op normale platen gebleven, het is wat lastiger en veronderstelt dat je wat geld overlaat aan degene die je wagen onderhoudt, maar dan ben je ook geruster over de toestand van je auto
                  eigenlijk zouden ze van mij de "O" regeling gewoon mogen afschaffen, een oldimer is al in se gevaarlijker dan een andere moderne auto, denk maar aan de remmen. ;-)

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                    Ik kan alleen zeggen dat de flik die je dit gelapt heeft een dikke zeikerd is... Tjonge jonge toch... Met zulke futiliteiten houden ze zich bezig pffff... Ik heb er 2 op O staan (bijna 3) en die blijven op O....
                    Dus die politieagent is een zeikerd omdat hij iemand straft voor dingen die je zelf ook doet? Ik zit toch ook niet te zagen op die agent als ik een boete voor overdreven snelheid krijg? En waarom staan je auto's op O-platen? Doe je alles volledig volgens de regels? Indien ja, dan heb ik hier geen probleem mee. Indien nee, betaal er dan voor alsof het een gewone wagen is en je hebt al die miserie niet.

                    Spijtig voorval voor Schaevertje, want hij wou zich wel in orde maken voor de wetgeving.
                    Last edited by M3 E46 SMGII; 28/07/2012, 15:54.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                      Dus die politieagent is een zeikerd omdat hij iemand straft voor dingen die je zelf ook doet? Ik zit toch ook niet te zagen op die agent als ik een boete voor overdreven snelheid krijg? En waarom staan je auto's op O-platen? Doe je alles volledig volgens de regels? Indien ja, dan heb ik hier geen probleem mee. Indien nee, betaal er dan voor alsof het een gewone wagen is en je hebt al die miserie niet.

                      Spijtig voorval voor Schaevertje, want hij wou zich wel in orde maken voor de wetgeving.
                      Omdat ik nog steeds het nut niet inzie, waarom mensen op een O-plaat strenger geviseerd moeten worden. Dat zijn meestal agenten die zichzelf eens goed willen laten gelden. Als ik te snel rijdt en gepakt wordt, is dat terecht. Als ik ga werken met een O-plaat (wat ik niet doe, slechts 2x uitzonderlijk gebeurd) en ik wordt gepakt, is dat terecht.

                      Maar als je in godsnaam al weken op je plaat wacht! Dan mogen ze wel eens iets door de vingers zien!

                      En waarom laten ze eens niet toe dat men op O, door het weekend wel verder mag rijden? We maken toch allemaal graag eens plezierritjes met onze pronkstukken? En we betalen allemaal taks en verzekering...

                      De echte liefhebber houdt zen wagen technisch in goeie conditie, dus keuring is ook iets dat ik niet nodig vindt. Want zo hard kan je op de keuring ook niet vertrouwen


                      In mijn ogen is die agent weer 1 of andere milieuactivist die niet liever heeft dan dat al het oude spul op een hoopje terechtkomt...
                      www.opelklassiek.be

                      Comment


                      • #91
                        Ik dacht altijd het volgende:

                        Niet gekeurd (of keuring verlopen) : boete + ze escorteren u naar het dichtsbijzijnde keuringstation.
                        Niet ingeschreven : boete - maar geen inbeslagname - maar dit nadien wel onmiddelijk in orde maken.
                        Niet verzekerd: onmiddelijke inbeslagname + rechtbank.


                        Heb je je wagen al terug, Schaevertje?

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                          En waarom laten ze eens niet toe dat men op O, door het weekend wel verder mag rijden? We maken toch allemaal graag eens plezierritjes met onze pronkstukken? En we betalen allemaal taks en verzekering...
                          Maar niet evenveel. Net daarom rij jij op O-platen en net daarom mag je daar minder mee.
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten

                            ....De echte liefhebber houdt zen wagen technisch in goeie conditie, dus keuring is ook iets dat ik niet nodig vindt. Want zo hard kan je op de keuring ook niet vertrouwen....
                            dit durf ik dus ten stelligste in twijfel trekken
                            velen schakelen naar een O-plaat om én de kosten van de keuring én -vooral- deze van een degelijk onderhoud te ontwijken, dit wanneer hun wagen een normale keuring niet (meer) zou doorstaan, enkel de minimale kosten worden dan nog gedaan om de wagen wat rijdend te houden
                            je zal zeggen "dit is geen autoliefhebber" maar je kunt én liefhebber zijn, én niet zoveel centen hebben, dat is de verleiding groot...
                            Mijn Spit is al 34 keer naar de keuring geweest, telkens als iets aan mankeerde hebben ze het gezien... meestal was dat toen ik achtte het niet nodig een check te laten doen voor er te gaan, dus niet te rap op de pianist schieten !

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                              Heb je je wagen al terug, Schaevertje?
                              Neen. Wou hem in feite gisteren gaan halen, maar was wat tussen gekomen. Zal voor de maandag zijn.

                              Comment


                              • #95
                                Ik heb een auto met O-platen omdat de dragende carosserie in zodanig erbarmelijke staat is dat die niet meer door de keuring komt. Verder is het wel nog een mooie auto maar hij is geen restauratie waard waarbij hij weer dagelijks gekeurd zou kunnen worden.

                                Heel af en toe rijd ik eens met die auto. Ideaal voor O-platen, zo'n wagen is ook helemaal niet geschikt om meer mee te rijden.

                                Verzekering en taks zijn een flauw excuus om op O-platen te rijden. De taks is namelijk identiek en de verzekeringspremie kan dat ook zijn. Mijn makelaar (Erard) rekent precies evenveel voor een O-plaat als voor een dagelijks gekeurde oldtimer (€90) en als dat elders niet zo is dan kies je gewoonweg de verkeerde verzekering of makelaar.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                  Ik heb een auto met O-platen omdat de dragende carosserie in zodanig erbarmelijke staat is dat die niet meer door de keuring komt...
                                  Oei ! Geen publiciteit voor Benz zo te zien. ;-)
                                  En hoe weet je zeker dat de wagen nog technisch ok is ?

                                  Comment


                                  • #97
                                    Mijn 2 oldtimer's staan op O plaat , en ze zijn technisch volledig in orde , ook geen roest . Heb gewoon geen zin om naar de keuring te gaan . Ik rij al 9 jaar met O platen en ben nog nooit door een politieagent tegengehouden geweest , rij dan ook alleen maar in het weekend en naar meetings . Ben het niet eens met de stelling dat O platen gebruikt worden door mensen waarvan hun wagen niet in orde is . Een wagen van pakweg halverwege de jaren '60 of ouder , zonder aanpassingen kan bijna niet door de keuring raken . CO , banden (radiaal of diagonaal ) , lichten , remmen .

                                    Comment


                                    • #98
                                      zou me verbazen, sinds een auto uit de jaren 60 aan de emissienormen van toen moet voldoen.
                                      je bent met een auto van de jaren 60 hoeft ook sommige lichten zoals 3de remlicht en in sommige gevallen zelfs mistlicht niet te hebben.
                                      op de remmentest verwachten ze van u auto enkel dat die langs beide kanten even hard remt. niet hoe hard dat die remt.

                                      om een voorbeeld te geven van emissienormen
                                      ikzelf mag met mijn camaro 3% CO hebben ofzoiets, meestal zit ik ( zelfs zonder catalysator ) op 0,5%
                                      dat van die banden vind ik ook zever tenzij je echt met een jaren 30 auto rondrijd waarvan de banden niet meer gemaakt worden, maar dan nog.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Aan de TS: hoe lang heb je nu effectief moeten wachten op je plaat? 4 weken of nog langer?

                                        Ik heb namelijk hetzelfde gedaan als jij, ook van O plaat naar dagelijkse plaat en dit lukte niet om online te doen. Dus heb de verzekering het laten opsturen, ik had echt geen zin om weeral 3u te gaan aanschuiven.

                                        Comment


                                        • Ik ga mijn Polo die perfect in orde is niet op dagelijkse plaat zetten omwille van 2 redenen

                                          - Ik heb geen zin om ieder jaar naar de keuring te gaan met een auto die jaarlijks amper 100km rijdt
                                          - Ik wil op die auto geen nieuwe mottige nummerplaat hebben...
                                          Benzine
                                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                          '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                          '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                          Diesel
                                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                          Comment

                                          Working...
                                          X