Oorspronkelijk geplaatst door WV.
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
O plaat in beslag genomen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenMoto nummerplaatBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Voila, ik had besloten terug wat actiever te worden, en onmiddelijk al een topic waar ik ook een mening over heb
Zonder kritiek of commentaar te willen geven op iemand, had ik wel graag mijn ervaring even meegegeven.
Toen ik net mijn Montreal had gekocht (2007), had ik de auto ook ingeschreven als oldtimer (o-platen). Waarom? Een aantal redenen: ik kon de wagen aanbieden met de nrplaten van mijn dagelijkse auto en zo inschrijven, en ik kon de auto al wat gebruiken, en zo ontdekken wat er allemaal moest gebeuren. Mijn plan was van in het begin om de auto op termijn terug naar de normale keuring te laten gaan.
1 jaar later, en al wat werken later, ik was de auto aan het klaarmaken om in 2009 de auto de echte keuring te laten passeren, ,neem ik in oktober deel aan officieel erkende manifestatie (Giro Nelle Colline) in Oudenaarde. De rit loopt wat uit, we eten een hapje, vertrekken rond 19u naar huis (zodat we voor donker thuis zijn), en rijden onderweg een file in.
Om 21u15, op 5km van waar ik woon, wordt ik door de autosnelweg politie met veel vertoon van de baan gehaald. Nadat iedereen is gestopt wordt ik onmiddelijk afgeblaft en bedreigt, de conversatie was in de lijn van
"WAT DENKT DAT GE AAN HET DOEN ZIJT? GE MOOGT NIET RIJDEN ALS HET DONKER IS"
-"Sorry, meneer, we komen van een erkend event, onderweg opgehouden door files, maar nog op 5 km van huis. Daarbij dacht ik dat als ik van een event kwam er geen probleem is"
"NIKS MEE TE MAKEN, PAPIEREN EN RIJBEWIJS, en UWE PAS OOK" (tegen zijn collega: 't zijn weer van die automaniakken")
Ik ben nog 10 minuten onbeschoft behandeld, met dreigementen in de lijn van "ik pak uw platen en dan is het gedaan met rijden". Waarop ik antwoordde, "da's goed. Dan ga ik morgen naar de keuring, en kom mee naar mij thuis dan kan u de facturen van al de werken zien". Daarna zijn ze met hun 2 in hun auto gaan zitten, en kwam de brulaap 5 minuten later terug met de boodschap:"ik zal maar niet moeilijk doen zeker?". Met opnieuw mijn antwoord van "als je die platen moet hebben, dan pak je ze maar"). Daarna heeft ie autokeuring gespeeld, ik moest de lichten aansteken, en hij ging kijken of lichten, remmen, richtingaanwijzers etc werkten. Wat dom was, wat toen ie mij naar de kant haalde waren de lichten aan, heb ik geremd, en heb ik mijn richtingaanwijzers gebruikt.
Enfin, ik kreeg als uitleg dat je met o-platen wel mag deelnemen aan nachtelijke events (staat ook in die wettekst), maar blijkbaar moet je als het op weg naar huis, donker wordt stoppen en in je auto blijven slapen .
Een lang verhaal maar ik gebruik het als illustratie.
Met o-platen ben je eigenlijk vogelvrij op de weg. Ik kan ook begrijpen dat er wordt opgetreden bij misbruik/oneigenlijk gebruik, wat ik echter niet kan aanvaarden is het meestal uitdraait op misplaatst machtsvertoon. Het is inderdaad veel makkelijker om een brave burger die met zijn hobby auto op weg is wat de intimideren en bang te maken, dan wat te doen aan echte misdrijven. Platen in beslag nemen, en zelfs onbeschoft afblaffen zou ik kunnen begrijpen als het gaat om herhaaldelijke dezelfde overtreding (moedwillig misbruik) en het niet gaat om onwetendheid, situatie, etc..
Het geval van de topic starter, als je de keuring bent gepasseerd, en de administratie laat je 3 maanden wachten op nrplaten, dan zou je toch wat redelijkheid van de agent in kwestie mogen verwachten, want uiteindelijk is de overheid in fout.
Ik ga mijn opinie over de doorsnee politieman niet ventileren, maar neem van mij aan dat ik er geen hoge dunk van heb.
Over naar het nut van keuren van de oldtimer. Ik vond nergens duidelijk terug welke stappen ik moest ondernemen om over uit te gaan van o-platen naar normale platen. Navraag bij de verantwoordelijke van het keuringsstation gaf als antwoord dat ik best de auto liet keuren voor verkoop, en dan terug op mijn naam inschrijven.
Als voorbereiding van de eigenlijke keuring, had ik de auto dan een keuring staat voertuig laten ondergaan, zodat ik wist wat er nog allemaal niet goed was, en geloof me, ik was verrast.
Ik vond dat mijn auto best wel goed reed, maar op de keuring kwam boven dat ie linksachter niet remde, en dat er toch wel wat spelling zat op de ophanging vooraan. Dat zijn dingen die je zelf niet zo heel duidelijk voelt, maar qua veiligheid wel een rol spelen.
Het verschil voelde ik wel nadat elke rubber, en 1 volledige driehoek, van de voorophanging was vervangen. De auto reed stukken stabieler.
Ik deel de mening van guyugy, het is een kleine moeite om je klassieker in orde te houden zodat ie door de keuring komt. Mijn Alfa 33 wordt volgend jaar 25, de auto is tot nu toe altijd geslaagd voor de keuring. Soms waren daar kosten voor nodig, en dat komt omdat ikzelf en zelfs mijn garage, niet al de testen kan doen die op de keuring gebeuren, maar ik zie geen enkele reden waarom ik niet meer naar de keuring zou gaan eens de auto 25 is.
Voor mij mogen o-platen in de tijd gelimiteerd worden, een beetje in de lijn van proefritten platen. Maar zou bv na 3 jaar de verplichting er moeten zijn om over te schakelen naar de volledig keuring. (met uitzondering, of een aangepaste keuring voor vooroorlogse auto's)
Een ander misverstand is dat de verkeersbelasting duurder is bij een normale inschrijving: dit is niet waar: de verkeersbelasting is 32€ ongeacht of ie nu o-platen of echte nr-platen heeft
Voor de verzekering zijn er mogelijkheden, ofwel via een club (marsh) of makelaars als Erard (die heel interessante mogelijkheden biedt)
Kortom: er is geen enkele reden om te blijven rondrijden met o-platen.
Maar dit is mijn mening...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenDa ga ik nooit krijgen op men Polo omdat er een brede op kan en een moto-plaat op men Polo zou nog lelijker zijn dan zo'n breed spel ...
het behoud van mijn korte nummerplaat uit de jaren '60 zou voor mij al volstaan op naar de keuring te blijven gaan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichteneen 0-xxx-xxx is even mottig als een 1-xxx-xxx of zelfs 9-xxx-xxx
het behoud van mijn korte nummerplaat uit de jaren '60 zou voor mij al volstaan op naar de keuring te blijven gaan...
Nog een vraagje ... hoeveel adres wijzigen kan je doen voordat je u oude plaat kwijt zijt ?
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenNu is het zo en ik hou het zo !
Nog een vraagje ... hoeveel adres wijzigen kan je doen voordat je u oude plaat kwijt zijt ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider Bekijk BerichtenNormaal bij de eerst volgende adreswijzigingBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
[QUOTE=datsunrider;4932077]Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenNee [/QUOTE
Ben het niet zeker , kijk bij DIV adreswijziging
Comment
-
Hangt af van de gemeenteambtenaar die je op dat moment voor je hebt heb ik al mogen ervaren...
Dit bericht is handenvrij verzonden.1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Ik dacht ook bij de eerste wv..Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Probleem is dat de overheid duidelijk mikt op een snelle vervanging van de oude nummerplaten, alles wordt een gelegenheid om tot een nieuwe inschrijving te dwingen
Ook wie (al dan niet vrijwillig ;-). ) met een weinig leesbare plaat rijdt moet oppassen, duplicaten worden niet meer gemaakt; dus zonodig zelf mooi herschilderen...
Comment
-
Bij een adreswijziging komt de DIV-dienst zelf niet tussen dacht ik. Ik en mijn ex zijn indertijd ook verhuisd toen de nieuwe nummerplaten al op de markt waren. En die gemeente-ambtenaar heeft gewoon het nieuwe adres op het roze formulier bijgeschreven.
En zolang er plaats was om een adres bij te foefelen op dat formulier was dat in orde voor hem.
Officieel kan je slechts éénmaal een ander adres op je roos formulier laten noteren op het daartoe speciaal voorziene vakje.
Daarna moet er een nieuw roos formulier gemaakt worden, maar aangezien ze die niet meer maken. Moeten ze dus eentje van het nieuwe gele model maken wat uitsluitend samengaat met een nieuwe europese plaat.
Gevolg is dus nieuw geel formulier met bijhorende europese plaat.
Maar als je wat landelijk woont en indien nodig wat aandringt kunnen ze normaal gezien perfect je nieuw adres noteren op je oud roze formulier1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider Bekijk BerichtenNormaal bij de eerst volgende adreswijziging
Comment
-
Het zal weer op z'n Belgisch zijn... voor de ene wel en voor de andere niet. Geen lijn in te trekken dus. Ik zou het Polo'ke maar levenslang bij uw ouders laten staan Zet anders voor "de lol" eens de plakken van de 411 erop? Kan je al eens kijken...
@ Busso, die flikken die jij daar tegengekomen bent = vuil vd. straat!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenwij ook verhuisd en op de gemeente nieuw adres op roos formulier gezet
in september verhuizen we weer, en ik verneem dat er geen 2e wijziging op roos formulier gezet zal worden ... dus nieuwe platen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
@ Busso, die flikken die jij daar tegengekomen bent = vuil vd. straat!
Comment
Comment