Mededeling

Collapse
No announcement yet.

O plaat in beslag genomen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Busso Bekijk Berichten
    Ja, laten we het erop houden dat ze er in geslaagd waren om een fijne dag grondig naar de knoppen te helpen. Ik heb zelfs mijn roadbook niet teruggekregen..
    met welke reden kunnen ze andere bezittingen dan plaat (en wagen) in beslag nemen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      Waarom alleen in de kempen? Bron?

Goede bron !!!!!!!!!!!! tja waar houden ze hun mee bezig !! toch maar beter uitkijken dus !! wil niemand bang maken hoor.....

Jongens jongens, waar houden ze hun toch mee bezig

Goede bron !!!!!!!!!!!! tja waar houden ze hun mee bezig !! toch maar beter uitkijken dus !! wil niemand bang maken hoor.....

Comment

• Wil eventjes m'n mening kwijt, als het kan. Ik heb m'n 3 oldtimers (kever 1952, kever1974 en Simca 1970) allemaal op dagelijkse plaat staan, om geen probleem te hebben op de baan. Natuurlijk heb ik andere dingen te doen dan elke 4 maand naar de Keuring te gaan met één van die wagens, maar hier in Brugge zijn ze zeer rechtvaardig ivm oude wagens. Het is ook al gebleken dat ze op de Keuring een defekt vaststelden die ik in de verste verte nooit zou ontdekt hebben, al doe ik het meeste aan m'n wagens zelf. Akkoord sommige wagens kunnen niet anders dan een o-plaat (topchop-creaties, 2-takt Trabant, Ford T-model...), maar ik heb er m'n bedenkingen bij als ik een Citroen BX of Golf 2 met o-platen zie passeren. Ik woon dan ook in een politiestad (Brugge) en neem het zekere voor het onzekere...

Comment

• De Granada staat terug thuis . Kan ik eindelijk terug bollen ermee. Nu alleen nog wat verzekeringsperikelen, maar zal ook wel in orde komen.
          Mocht hem van de flikken zo terug meenemen. Niks moeten betalen, geen PV gekregen, dus das positief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
            Mocht hem van de flikken zo terug meenemen. Niks moeten betalen, geen PV gekregen, dus das positief.
            Dat is dan toch nog positief
            1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
            2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
            2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
            -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

De Granada staat terug thuis . Kan ik eindelijk terug bollen ermee. Nu alleen nog wat verzekeringsperikelen, maar zal ook wel in orde komen.
              Logisch toch, er was geen enkele reden om u een boete doen te betalen.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik ga mijn opinie over de doorsnee politieman niet ventileren, maar neem van mij aan dat ik er geen hoge dunk van heb.
                ...
                Weet ge, de politie is gewoon een sociaal vangnet geworden maar dan voor sociale gevallen die slim genoeg zijn om net vroeg genoeg te stoppen met blowen dat je het niet ziet int plaske. Hetzelfde niveau mensen als De Lijn, NMBS of een beschutte werkplaats. Zet die allemaal op straat en die vinden geen deftige job, want anders hadden ze sowieso al niet aangeklopt bij de politie.

Als ik zie wie van mijn klas nu agent is geworden, amaai...
                Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• ik ben ook al tegengehouden door de politie bij een proefrit, veel gezaag dat ik belastingsontduiking deed omdat ik een o-plaat dagelijks gebruikte.
                  ben lang bezig geweest die wijsneus te verklaren dat ouder dan 25jaar zowieso altijd belastingsvrij is en dat er geen belasting te ontduiken valt. dan ook mijn km stand getoond die slechts 5000km verder stond op 6jaar rijden waarbij ik dan treffens in NL en tegen de duitse grens doe (woon in kortrijk).
                  daarna men nr plaat doorgegeven van men dagelijkse wagen (dodge 5.2V8 uit 1977). t was ineens in orde voor hem.
                  veel belasting ga ik niet ontduiken door een 1.3 uit 78 op O plaat te zetten en een 5.2V8 uit 77 dagelijks in te schrijven
                  :-)

het voordeel was dat ik die wettekstjes van proefritten en naar manifestaties haast vanbuiten ken en die daar voor zijne neus kon aframmelen. heeft mij gewoon laten gaan, niet eens een boete.

paar keer van een treffen terug gekomen en algemene controle van polite. ALLE autos van kant, agent komt aan mijn raampje: "oldtimer zeker, dan valt er niks te controleren van keuring hé".
                  en ik mocht gewoon doorrijden.

en dat is het hem ook. 32€ tax, 90€ verzekering bij erard (en slechts 15€ vanaf je 2de oldtimer), vrij van keuring. t zou erg zijn moest ge uwe tax ook al nie betaald hebben :-)

Comment

• Heb vandaag telefoon gehad van mijn verzekeraar. Hij dacht eerst dat ik meer verzekering ging moeten betalen omdat ik de Granada nu op een gewone plaat heb ingeschreven. Gelukkig blijft het hetzelfde zoals bij een O plaat, 170 euro per jaar. Dus voor goedkopere verzekering moet je ook al niet op O plaat gaan rijden.

Comment

Heb vandaag telefoon gehad van mijn verzekeraar. Hij dacht eerst dat ik meer verzekering ging moeten betalen omdat ik de Granada nu op een gewone plaat heb ingeschreven. Gelukkig blijft het hetzelfde zoals bij een O plaat, 170 euro per jaar. Dus voor goedkopere verzekering moet je ook al niet op O plaat gaan rijden.
                      Bij de ene verzekeraar wel , bij de andere niet

Comment

Een ander misverstand is dat de verkeersbelasting duurder is bij een normale inschrijving: dit is niet waar: de verkeersbelasting is 32€ ongeacht of ie nu o-platen of echte nr-platen heeft
                        Hola, dat wist ik inderdaad niet.
                        Maar eerlijk gezegd vind ik die 32€ nergens terug.

Heb even op minfin.fgov rondgekeken en vind deze PDF en deze PDF terug.
                        In die 2e (met de daadwerkelijke tarieven) staat niets in van oldtimer.
                        In de 1e staat:
                        U kunt een vermindering van verkeersbelasting genieten:
                        ✓ voor auto’s die ouder zijn dan 25 jaar (oldtimers)
                        ✓ voor kampeeraanhangwagens en voor aanhangwagens die ontworpen zijn voor het vervoer van een boot
                        ✓ voor militaire voertuigen uit verzamelingen
                        Voor deze voertuigen geldt een forfaitair tarief dat jaarlijks geïndexeerd wordt.
                        Maar dat forfaitair geïndexeerd tarief is, vind ik niet direct terug.

Ik dacht altijd dat ik niet direct moest dromen van een oldtimer boven de 2l omdat de belastingen dan te hoog worden indien je hem gewoon inschrijft, maar dat valt dus reuze mee!
                        Eens gaan kijken welke BMW 535's of 540's er te koop zijn.

Comment

• toen ik destijds oldtimer begon te rijden was het 28€, nu is het al gestegen naar 32€. maar dat blijft dus altijd gelijk, of je nu met een geitje rijd met 600CC of een dikke amerikaan met 8000cc V8, t blijft hetzelfde.
                          als je specifiek een oldtimerverzekering neemt, dan betaal je voor die beide ook nog eens dezelfde verzekeringspremie.
                          schrijf je die in als dagelijks voertuig, dan moet je goed uitkijken naar verzekeringen en wat de voorwaarden zijn in de polis. bij de ene is de premie ook gelijk als O plaat, bij de andere betaal je iets meer maar nog steeds veel goedkoper dan een normale auto, en bij een 3de betaal je de volle pot zoals je een jonge auto zou verzekeren

BMW730-735 zijn altijd spotgoedkoop. niemand wil die dingen inschrijven of er belasting voor betalen, maar eens ze oldtimer zijn, zijn dat leuke bakken met alle luxe erin. ik ging destijds eentje kopen voor 1250€ maar door een ongeluk toen ik met mijn chevy naar de keuring reed (met andere platen op) begon de verzekering heel moeilijk te doen. wat ze ook beloven, zorg dat je alles schriftelijk hebt. ik heb men bmw plannen toen mogen laten varen want men premie vloog de hoogte in (ongeluk met niet verzekerde, niet ingeschreven en niet gekeurde oldtimer op weg naar de keuring. iedereen zegt dat je naar de keuring mag met de platen van je andere auto... tot je een ongeluk hebt)

Comment

• Dus een 560sel van 25j oud is maar 32€ jaarlijkse verkeersbelasting???

Comment

• Ja...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                Ik heb men bmw plannen toen mogen laten varen want men premie vloog de hoogte in (ongeluk met niet verzekerde, niet ingeschreven en niet gekeurde oldtimer op weg naar de keuring. iedereen zegt dat je naar de keuring mag met de platen van je andere auto... tot je een ongeluk hebt)
                                Klote-situatie, maar wel interessant: wat is daar toen allemaal van gekomen? Boete? Politierechtbank??

Want inderdaad, iedereen denkt (ik heb het ook al verschillende keren zo gedaan) dat je naar de keuring mag rijden met een oldtimer op je daily plaat, tot er iets gebeurd... en wat dan?

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Dus een 560sel van 25j oud is maar 32€ jaarlijkse verkeersbelasting???
                                Grappig dat niet iedereen dat weet

Comment

• En de BIV is met de nieuwe regeling zelfs gezakt voor oldtimers. Van een 60E naar 40E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Dus een 560sel van 25j oud is maar 32€ jaarlijkse verkeersbelasting???
                                    Ik weet iemand die 1tje heeft staan, en aan het wachten is tot hij oldtimer is. Staan momenteel minder dan 50k echte km op de klok.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
                                      Ik weet iemand die 1tje heeft staan, en aan het wachten is tot hij oldtimer is. Staan momenteel minder dan 50k echte km op de klok.
                                      Ik moest ook aan hem denken
                                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                      Current:
                                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                      Ex:
                                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Ik heb 8 maand geleden een 500SE gehaald in NL en vorige maand ingeschreven op de dag dat hij 25j was geworden.
                                        BIV + taks 73,43 eur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                          Ik moest ook aan hem denken

Wie is hem ?
                                          Benzine
                                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                          Diesel
                                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Working...
                                          X