Mededeling

Collapse
No announcement yet.

O plaat in beslag genomen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Klote-situatie, maar wel interessant: wat is daar toen allemaal van gekomen? Boete? Politierechtbank??

Want inderdaad, iedereen denkt (ik heb het ook al verschillende keren zo gedaan) dat je naar de keuring mag rijden met een oldtimer op je daily plaat, tot er iets gebeurd... en wat dan?

Grappig dat niet iedereen dat weet
    dit is nu bijna 10jaar terug, toen mocht je een dagelijkse wagen ook nog keuren met je andere platen.

ik smorgens naar verzekeringsagent gebeld met de vraag wat ik moet doen om men chevy te keuren, die zegt:
    nr plaat van je opel erop, papieren van chevy EN opel meenemen naar keuring.
    ik bel dan naar de keuring om dit te bevestigen en idd, het mag. ik dus op weg, krijg halverwege de baan (ninove-aalst) een klapband vooraan en brokstukken van de band komen op een bmw zijn motorkap terecht. die motorkap was door de eigenaar zelf gespoten en zijn lak trok op niks. bladerde er zo af door mijn stukken band. maarja, niks aan te doen hé.

vullen papieren in, die bekijkt mijn chevy impala, bekijkt mijn papiere van opel ascona en ziet dan dat er iets niet klopt. ik leg alles uit, belt die zijn verzekeringsagent en die komt af.
    die ff met mij zitten klappen en vraagt welke mijn verzekeringsagent was. hij kende die blijkbaar goed en t was in orde. alles verder ingevuld.
    week later telefoon van verzekeringshoofdbureau dat ze dit niet aanvaarden omdat mijn auto niet gekeurd en verzekerd was. toen ik vermelde dat ik naar de keuring op weg was kreeg ik de zin: 'iedereen zegt dat ze op zo een moment naar de keuring reden'.
    ik: 'ik heb diezelfde morgen jullie agent gebeld en dit gevraagd en hij stelde mij voor die nr platen te gebruiken.
    verzekering:'en heeft onze agent u een papier gemaakt'
    ik: nee, ik wist niet dat ik een papier nodig had
    verzekering:'dan bent u niet verzekerd, u had een tijdelijke verzekering moeten vragen
    ik: t is niet mijn taak om te weten wat ik nodig heb, dat is de taak van jullie verzekeringsagent. ik ga zijn job niet doen
    verzekering: wij gaan dat ongeluk niet betalen, u staat er alleen voor
    ik: goed, dan haal ik al mijn verzekeringen onmiddelijk weg bij jullie (brandverzekering, familiale, mijn 2 brommers, mijne opel, mijne capri, mijn ma hare nissan, mijn moto, en dan die toekomstige chevy oldtimer).
    verzekering: 'k ga het ff met mijn chef overleggen en wij bellen u binnen 30min terug.'
    30min later:'wij gaan dat ongeluk dan toch aanvaarden...'

ikke happy, maar wel van bonus malus 10 naar 18 gegooid. dan begrijpt ge wel snel dat een bmw 735i geen optie meer was.

en ge ziet nu, k heb nog altijd een groot wagenpark, maar zirt wel bij een andere verzekeringsfirma
    Last edited by ; 03/08/2012, 08:51.

Comment

• Je moet een onderscheid maken tussen:
      - verzekering
      - keuring
      - inschrijving

Wettelijk mag je niet de openbare weg op met een niet gekeurde en niet-ingeschreven auto.

Bij niet-verzekering kan de auto onmiddellijk in beslag genomen worden, de andere inbreuken worden beboet (maar je mag wel niet meer verder rijden op de openbare weg, tenzij tot aan de keuring).

Voor de keuring is er dus een uitzondering als je je op weg begeeft naar de keuring (nu ze tegenwoordig ook op afspraak werken, is dan wel aan te raden een afspraak te nemen, anders kan je nog prijs hebben 'dat zeggen ze allemaal').

Op het verbod te rijden met een niet-ingeschreven auto bestaat eigenlijk geen uitzondering (tenzij garageplaten, maar die worden ook aanzien als ingeschreven).
      Naar de keuring rijden op de weg, moet dus altijd met een geldige inschrijving (vorige plaat of garageplaat).

In principe kan je een verzekering krijgen op chassisnummer, maar eigenlijk weet de verzekeraar dan dat je een auto zal gebruiken op de openbare weg zonder inschrijving en/of zonder keuring. Om die reden zijn er al veel makelaars die zo geen tijdelijke verzekering meer willen geven.
      Doen ze het toch en heb je een ongeval, zullen ze hoogstwaarschijnlijk proberen niet uit te betalen. Maar dan zouden ze voor de rechtbank al moeten kunnen aantonen dat het ongeval te wijten zou zijn aan de slechte technische staat van de auto. Als er geen oorzakelijk verband is tussen de technische staat van de auto en het veroorzaakte ongeval, ben je in principe gedekt door de verzekering.
      Alleszins wil je het niet voorhebben dat je verzekering pas zou moeten uitkeren na jaren procederen, wanneer je pas gelijk zou krijgen op het einde van de rit (tenzij je uw makelaar kan overtuigen zonder tussenkomst van de rechtbank).

Voor de keuring mag je auto voor een O-plaat wel aangeboden worden met de plaat van een daily, maar de keuringswetgeving geeft daarbij geen toelating om met een niet/niet meer/nog niet ingeschreven auto op de baan te gaan.
      Met andere woorden: om compleet in wettelijk in orde te zijn, moet je je auto op een remorque naar de keuring brengen in plaats van ermee te rijden.
      Keuren met andere plaat mag dus, ermee op de weg rijden echter niet!

De keuring is daarbij geen politie, dus als je toekomt langs de weg met andere platen, zonder verzekering of niet-ingeschreven, is dat hun werk niet om na te kijken.

In zeer veel gevallen zullen makelaars wel op chassis verzekeren en wordt naar de oldtimerkeuring gereden langs de weg met de platen van een andere auto.
      Zolang er niets mis gaat, is dat allemaal geen probleem, maar denk er aan dat je eigenlijk niet in orde bent (al zou je in principe enkel kunnen beboet worden voor de niet-inschrijving als je met een wel verzekerde auto op weg bent naar de keuring).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
        met welke reden kunnen ze andere bezittingen dan plaat (en wagen) in beslag nemen?
        "Arrogantie"
        Of om Geert Hoste even te quoten: in de kleedkamer: "verstand eruit, kepie d'erop"

Comment

• Bij een grote meerderheid van de flikken zit er gewoon geen verstand in, op een eenzame hersencel na misschien.
          Volgens mij is dat gewoon één van de vereisten om flik te worden.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Bij een grote meerderheid van de flikken zit er gewoon geen verstand in, op een eenzame hersencel na misschien.
            Volgens mij is dat gewoon één van de vereisten om flik te worden.
            Tja, je kan je afvragen wat voor mensen voor een baan kiezen die voor 95% bestaat uit het bestelen en afblaffen van eerlijke mensen, maar daar dient forum (en topic ) niet voor.
            Het dient wel om mij te laten schrijven: "Net met Monti naar de keuring geweest, en weer eens blanco gekeurd "
            Het kan dus perfect, een klassieker de technische kontrole laten doorstaan..
            Last edited by ; 08/08/2012, 14:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
              Heb vandaag telefoon gehad van mijn verzekeraar. Hij dacht eerst dat ik meer verzekering ging moeten betalen omdat ik de Granada nu op een gewone plaat heb ingeschreven. Gelukkig blijft het hetzelfde zoals bij een O plaat, 170 euro per jaar. Dus voor goedkopere verzekering moet je ook al niet op O plaat gaan rijden.
              terecht opgemerkt, kies goede verzekering en dan geen verschil tussen O-plaat of niet op je oldie

Comment

• Deze zaak krijgt dus nog een staartje. Vandaag dagvaarding aangekregen om voor de politierechtbank van Turnhout te verschijnen . Vraag me af wat ik als verweer kan gebruiken.

Comment

• gewoon aanhalen dat je auto al 7weken is gekeurd als dagelijks voertuig, dat ook je verzekering werd aangepast (immers moet de verzekering de gegevens en handtekening invullen op u inschrijvingsbewijs) en dat je ondertussen dus al wekenlang de auto niet hebt kunnen gebruiken.

je mag dan ook aanhalen dat de datum van INSCHRIJVING op je inschrijvingsbewijs gaat tellen als begindatum. dus als je in september pas je nr plaat krijgt en je papier van de tax, dan zal je wel wegenbelasting betalen van 1 juni. (als je dat inschrijvingsbewijs hebt gekregen samen met u nr plaat, meepakken naar de rechtbank.

jij kan dan zwart op wit aantonen dat:
                  -je keuring al 7weken voor de dag van inbeslagname werd gedaan
                  -je verzekering ook al in orde was van voor de inbeslagname
                  -en ook je wegenbelasting al betaald werd voor de periode dat de auto in beslag werd genomen

dat de administratie tot op die dag nog nie in orde was, maar jij wel alles al betaald hebt, dan heb jij GEEN overtreding voor die dag hé. ook al was je op die dag niet in bezit van de correcte papieren. nu heb je ze dus wel en was je dus wel wettelijk in orde voor die dag

Comment

• De politie zou zich beter met echte misdrijven bezig houden dan met zulke kloterijen ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                      De politie zou zich beter met echte misdrijven bezig houden dan met zulke kloterijen ...
                      Dit is wel veel makkelijker dan gangsters pakken natuurlijk
                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                      Current:
                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                      Ex:
                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Waar is dat nu nog voor nodig?!

Triest! Heel erg triest!

Hou ons toch op de hoogte van het verloop van deze zaak, als je wil, want er zitten veel O-rijders hiero, die echter niet in uw plaats willen zijn op dit moment...

Comment

• Ik had ooit ook zo een slimme agent hier in Hasselt. Kom met mijn Mercedes W123 van de parking van de Carrefour afgereden, en daar stonden de mannen met de combi langs de kant rond te snuiten. Ik rij erlangs door en ze volgen mij, effe verder wordt ik aan de kant gezet. "Awel meneer, gaan shoppen?" Ja zeg ik, moet af en toe als ne mens eten wilt hé. "Mag nie hè m'neer, met uw oldtimer" Ah ja zeg ik? Vertel eens? "Uw plaat begint met een O, gij moogt daarmee nie naar de winkel" Ik zeg: KIJK EENS GOED!!! Mijn plaat begint met een NUL!!!! En da's iets HELEMAAL anders!! (plaat is 091-XXX)

Vol schaamte rap terug hun bus in en weg .... pfffffff

Comment

• In Wetteren hebben de flikken zelfs ooit eens de trein geflitst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
                              Ik had ooit ook zo een slimme agent hier in Hasselt. Kom met mijn Mercedes W123 van de parking van de Carrefour afgereden, en daar stonden de mannen met de combi langs de kant rond te snuiten. Ik rij erlangs door en ze volgen mij, effe verder wordt ik aan de kant gezet. "Awel meneer, gaan shoppen?" Ja zeg ik, moet af en toe als ne mens eten wilt hé. "Mag nie hè m'neer, met uw oldtimer" Ah ja zeg ik? Vertel eens? "Uw plaat begint met een O, gij moogt daarmee nie naar de winkel" Ik zeg: KIJK EENS GOED!!! Mijn plaat begint met een NUL!!!! En da's iets HELEMAAL anders!! (plaat is 091-XXX)

Geniaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
                                Ik had ooit ook zo een slimme agent hier in Hasselt. Kom met mijn Mercedes W123 van de parking van de Carrefour afgereden, en daar stonden de mannen met de combi langs de kant rond te snuiten. Ik rij erlangs door en ze volgen mij, effe verder wordt ik aan de kant gezet. "Awel meneer, gaan shoppen?" Ja zeg ik, moet af en toe als ne mens eten wilt hé. "Mag nie hè m'neer, met uw oldtimer" Ah ja zeg ik? Vertel eens? "Uw plaat begint met een O, gij moogt daarmee nie naar de winkel" Ik zeg: KIJK EENS GOED!!! Mijn plaat begint met een NUL!!!! En da's iets HELEMAAL anders!! (plaat is 091-XXX)

En anders moest je maar zeggen dat je eens uw ophanging wou testen met een volgeladen koffer
                                1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                                1984 BMW E28 520i
                                2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten

In Wetteren hebben de flikken zelfs ooit eens de trein geflitst
                                  Lol? Is daar een bewijs van?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                                    Lol? Is daar een bewijs van?
                                    ja maar de nrplaat was onleesbaar....
                                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                                      Deze zaak krijgt dus nog een staartje. Vandaag dagvaarding aangekregen om voor de politierechtbank van Turnhout te verschijnen . Vraag me af wat ik als verweer kan gebruiken.
                                      Triestig... Zouden hun beter met andere dingen bezig houden...

Comment

• Morgen moet ik gaan. Ben eens curieus hoe het gaat verlopen. Eén ding kan ik al aanhalen: de beschuldiging op de dagvaarding komt niet overeen met die van het PV van de politie. Maar ik weet niet of dat zou pakken.
                                        Zal het in ieder geval morgen laten weten hoe het is afgelopen...

Comment

• Veel succes !
                                          Benzine
                                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                          Diesel
                                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Working...
                                          X