Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
Bekijk Berichten
ik smorgens naar verzekeringsagent gebeld met de vraag wat ik moet doen om men chevy te keuren, die zegt:
nr plaat van je opel erop, papieren van chevy EN opel meenemen naar keuring.
ik bel dan naar de keuring om dit te bevestigen en idd, het mag. ik dus op weg, krijg halverwege de baan (ninove-aalst) een klapband vooraan en brokstukken van de band komen op een bmw zijn motorkap terecht. die motorkap was door de eigenaar zelf gespoten en zijn lak trok op niks. bladerde er zo af door mijn stukken band. maarja, niks aan te doen hé.
vullen papieren in, die bekijkt mijn chevy impala, bekijkt mijn papiere van opel ascona en ziet dan dat er iets niet klopt. ik leg alles uit, belt die zijn verzekeringsagent en die komt af.
die ff met mij zitten klappen en vraagt welke mijn verzekeringsagent was. hij kende die blijkbaar goed en t was in orde. alles verder ingevuld.
week later telefoon van verzekeringshoofdbureau dat ze dit niet aanvaarden omdat mijn auto niet gekeurd en verzekerd was. toen ik vermelde dat ik naar de keuring op weg was kreeg ik de zin: 'iedereen zegt dat ze op zo een moment naar de keuring reden'.
ik: 'ik heb diezelfde morgen jullie agent gebeld en dit gevraagd en hij stelde mij voor die nr platen te gebruiken.
verzekering:'en heeft onze agent u een papier gemaakt'
ik: nee, ik wist niet dat ik een papier nodig had
verzekering:'dan bent u niet verzekerd, u had een tijdelijke verzekering moeten vragen
ik: t is niet mijn taak om te weten wat ik nodig heb, dat is de taak van jullie verzekeringsagent. ik ga zijn job niet doen
verzekering: wij gaan dat ongeluk niet betalen, u staat er alleen voor
ik: goed, dan haal ik al mijn verzekeringen onmiddelijk weg bij jullie (brandverzekering, familiale, mijn 2 brommers, mijne opel, mijne capri, mijn ma hare nissan, mijn moto, en dan die toekomstige chevy oldtimer).
verzekering: 'k ga het ff met mijn chef overleggen en wij bellen u binnen 30min terug.'
30min later:'wij gaan dat ongeluk dan toch aanvaarden...'
ikke happy, maar wel van bonus malus 10 naar 18 gegooid. dan begrijpt ge wel snel dat een bmw 735i geen optie meer was.
en ge ziet nu, k heb nog altijd een groot wagenpark, maar zirt wel bij een andere verzekeringsfirma
Comment