Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een w123/w124 200d of de even oerdegelijke 190d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Sorry maar 5000euro zijn die wagens echt niet waard .

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Sorry maar 5000euro zijn die wagens echt niet waard .
      In uw ogen niet nee, maar een echte liefhebber die op zoek is naar een mooi exemplaar misschien wel.
      Ikzelf zou - mits die echt in nieuwstaat is gezien de km stand- daar 5k aan durven geven.

      Maarja, ik nu...
      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
      Current:
      1987 Mercedes-Benz W124 200D
      1979 Mercedes-Benz W123 280E
      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
      Ex:
      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
      1976 Mercedes-Benz W123 250
      1987 Mercedes-Benz W124 230E

      1979 Mercedes-Benz W123 300d
      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
      1980 Mercedes-Benz W123 280
      1989 Mercedes-Benz W124 230E

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
        Kijk eens of er kabels voor boxen inzitten?

        Ik weet dat er vroeger een optie was "vooruitrusting radio" zodat de bekabeling al klaar was.
        Kabeltjes leggen voor boxen is normaal niet zo moeilijk.
        Ah, dan gaat het sowieso die vooruitrusting zijn ! Want er waren wel degelijk kabels. Dan zijn er mss toch al boxen aanwezig..

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Sorry maar 5000euro zijn die wagens echt niet waard .
          Ik vind het ook aan de dure kant. Maar ik wil gewoon liefst vooral geen problemen hebben dit jaar met motor etc. Dan zij die 2 rakkers wel goed te vertrouwen normaal.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
            Hoogstwaarschijnlijk niet, ik weet het eigenlijk niet, aangezien ik zelf nog stomverbaasd ben dat een radio niet standaard was
            Radiovoorbereiding was een optie als ik me niet vergis.
            De openingen voor luidsprekers zullen er wel al inzitten, vooraan toch.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
              Radiovoorbereiding was een optie als ik me niet vergis.
              De openingen voor luidsprekers zullen er wel al inzitten, vooraan toch.
              Maar dan zou ik wel zelf nog luidsprekers moeten voorzien?

              Ik ga er vandaag trouwens al een testrit mee maken. Iemand tips over hoe een goede w124 200d hoort te rijden?

              Comment


              • #27
                Hallo

                Je hebt alleszins een heel mooi budget voor de auto die je zoekt, dat is een heel mooi begin.

                Zal de auto dagelijks gebruikt worden? Staat hij 's nachts buiten? Dan moet je toch heel voorzichtig zijn met een W123, je moet dan al een heel goede hebben. Zelfs de mooiste wagens van €5000 hebben meestal wel al wat weggewerkt roest aan de dragende carosserie, en dat kan wat probleempjes geven bij auto's die altijd buiten staan. En ik vermoed dat je voor €5000 helemaal geen problemen meer verwacht en wilt.
                Als je een W123 zou willen kopen moet je alleszins iemand meenemen die ervaring heeft met dit type auto's, die kan namelijk twee keer zo goed als jij de werkelijke staat inschatten.

                Bij een W124 van €5000 zit je nog veiliger natuurlijk.
                Maar met jou budget moet het ook mogelijk zijn om met een toch wat exclusievere W123 te rijden, nee?

                €5000 is flink wat geld. De getoonde W123 zou eigenlijk geen extra knipperlichten op de zijkant mogen hebben om zijn maximale waarde te hebben een Becker-radio, de W124 zou die spoiler niet mogen hebben. Bij 124 zal er wel voeding zitten voor de radio maar verder niets. Als je het daar echt goed in wilt doen moet je een automatische antenne inbouwen achteraan vind ik. Da's nogal wat werk maar uiteindelijk wel allemaal zelf te doen. Gepaste antenne en radio zijn tweedehands verkrijgbaar.
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jannes2 Bekijk Berichten
                  Maar dan zou ik wel zelf nog luidsprekers moeten voorzien?

                  Ik ga er vandaag trouwens al een testrit mee maken. Iemand tips over hoe een goede w124 200d hoort te rijden?
                  Gewoon goed
                  Er mag niets bonken of kloppen als je over oneffenheden rijdt.
                  Tja, mankementen zal je wel voelen. Rijd ook eens op de snelweg enzo.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                    Hallo

                    Je hebt alleszins een heel mooi budget voor de auto die je zoekt, dat is een heel mooi begin.

                    Zal de auto dagelijks gebruikt worden? Staat hij 's nachts buiten? Dan moet je toch heel voorzichtig zijn met een W123, je moet dan al een heel goede hebben. Zelfs de mooiste wagens van €5000 hebben meestal wel al wat weggewerkt roest aan de dragende carosserie, en dat kan wat probleempjes geven bij auto's die altijd buiten staan. En ik vermoed dat je voor €5000 helemaal geen problemen meer verwacht en wilt.
                    Als je een W123 zou willen kopen moet je alleszins iemand meenemen die ervaring heeft met dit type auto's, die kan namelijk twee keer zo goed als jij de werkelijke staat inschatten.

                    Bij een W124 van €5000 zit je nog veiliger natuurlijk.
                    Maar met jou budget moet het ook mogelijk zijn om met een toch wat exclusievere W123 te rijden, nee?

                    €5000 is flink wat geld. De getoonde W123 zou eigenlijk geen extra knipperlichten op de zijkant mogen hebben om zijn maximale waarde te hebben een Becker-radio, de W124 zou die spoiler niet mogen hebben. Bij 124 zal er wel voeding zitten voor de radio maar verder niets. Als je het daar echt goed in wilt doen moet je een automatische antenne inbouwen achteraan vind ik. Da's nogal wat werk maar uiteindelijk wel allemaal zelf te doen. Gepaste antenne en radio zijn tweedehands verkrijgbaar.
                    Ik heb steeds voor mezelf uitgemaakt dat ik max. 5000 euro aan een wagen wil geven. Rekening houdend met de verzekering, brandstof, etc. die er dan nog bijkomt zijn die 2 wagens dus echt wel de limiet. Een lagere prijs zou welkom zijn :p Maar goed, ze hebben alle 2 hun voordelen.

                    Die W124 is wrs veiligste oplossing voor dat geld, aangezien ik er inderdaad plan om hem min of meer dagelijks te gebruiken. Aangezien ik een kot heb in Leuven zonder garage zou hij ook buiten moeten staan. De aangeboden w123 is wel net uitgebreid met Dinitrol behandeld. Maar ik weet niet in welke mate hij dan écht roestproof is als ik hem toch buiten zou laten staan..?

                    Ik kijk elke dag uit naar nieuwe aangeboden wagens (liefst diesel) maar voorlopig komt er niets nieuws bij. Ik had onlangs bijvoorbeeld wel nog deze gevonden http://nl.kapaza.be/antwerpen/merced...r-66386142.htm, maar das dan weer geen oldtimer en 200d waardoor ik het voordeel daarvan zou mislopen.

                    Ik ben bovendien eerlijk gezegd voorlopig een vrij grote nul wat techniek en sleutelen aan wagens betreft.. het is wel iets dat me interesseert en waar ik later energie in wil steken maar op dit moment heb ik een muziekgroep enzo, waardoor mijn tijd beetje schaars is.

                    Klinkt mss niet zo positief, maar begrijp me niet helemaal verkeerd: mijn eigen wagen zou mijn baby zijn Alleen zou er in die 2 gevallen niets mee mogen gebeuren omdat mijn geld zijn limieten bereikt

                    Hoeveel denk jij dat die kale w124 waard is?

                    Comment


                    • #30
                      Op die w123 horen ronde koplampen : is namelijk een serie II (te zien aan de zetels : half-leren interieur )

                      Eerlijk gezegd vind ik 5000 euro voor een basis-w124 veel geld : basismotor en geen uitrusting. Akkoord lage kilometerstand en ziet er goed uit.

                      Een w123 buiten is goed te doen : de mijne staat buiten. Wel punten waarop je moet letten en die je niet mag vergeten! Afwateringsgaten alle tijden proper en open houden! Zoniet gaat het snel.
                      Over die dinitrol in de wielkasten stel ik mij vragen. Ik dacht altijd dat dinitrol een lopend product is en dat lijkt mij nogal weinig effect te hebben in je wielkasten. Lijkt mij eerder iets om je kokerbalken te gaan beschermen.
                      Let bij die W123 ook op de staat van het schuifdak. Dit kan je auto in een hoop roest doen veranderen, voordat je doorhebt dat het water van je schuifdak komt.

                      Waarom persé een diesel? Zo een 230E verbruikt niet ontzettend veel meer dan een diesel en als je niet enorm veel kilometers doet, lijkt mij dat geen probleem te zijn.

                      Comment


                      • #31
                        5000eur voor een basis 200D is zot geld eigenlijk. Mag nog in zo'n goede staat zijn.


                        Heb je nog 3900 over, is maar een voorbeeld.

                        Comment


                        • #32
                          Ik ben geen oude-Benz liefhebber, maar 72 PK, met zo'n zware kas, gaat dat nog vooruit??

                          Verder is 5.000 EUR véél en véél te veel voor een wagen van +25 jaar, dat is gewoon te gek. Voor dat geld kan je al recentere wagens kopen.

                          Wat kost een koppeling etc. eigenlijk bij zo'n oude wagen en zijn ze nog goed verkrijgbaar? En het onderhoud etc. is dat betaalbaar?

                          Als student zou ik eerder kijken naar een toyota starlet/corolla persoonlijk...niet kapot te krijgen, goedkoop in aankoop en onderhoud, en de benzines zijn heel zuinig (6-7 L met een niet zuinige voet). Dan heb je nog geld om naar een festival te gaan of zo

                          Heb zelf een Volvo 940 gehad. Fantastische wagen, tot er probleempjes aan kwamen... Daarvoor een Starlet gehad, nooit iets voorgehad en enorm veel zorgeloze KM's. Nu nog een Corolla gekocht voor de vrouw (van 1993). Honda Prelude ook heel tevreden van.

                          PS, ik raad je ook aan om de verzekering na te kijken, die valt namelijk helemaal niet weg, ook al is het een oldtimer. Kan je online laten berekenen.
                          Last edited by ; 03/08/2012, 17:44.

                          Comment


                          • #33
                            Allez, zo'n W124 is juist een investering in duurzaam bezit

                            En Mercedes onderhoud is nog zo duur niet (als je uit de paleizen wegblijft)

                            Comment


                            • #34
                              ik zou dan eerder zoiets kopen, als je toch per sé rond de 5.000 wil uitgeven en duurzaam:

                              http://www.2dehands.be/autos/autos/m...Fmercedes-benz

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                                ik zou dan eerder zoiets kopen, als je toch per sé rond de 5.000 wil uitgeven en duurzaam:

                                http://www.2dehands.be/autos/autos/m...Fmercedes-benz
                                Zot


                                Alle belangrijke stukken verkrijgbaar. OEM of piraat. Valt meestal heel goed mee, goedkoper dan voor kleine Japanners soms.
                                Vorige week nog een hardyschijf van Febi Bilstein voor 60eur gekocht.
                                200D is vlotter dan je zou verwachten. Vreemd eigenlijk.
                                Onderhoud bij garagisten valt goed mee, is goed toegankelijk en niet ingewikkeld. Geen "aan pc-hang" gedoe enzo.

                                Luisteren of hij niet luid tikt en relatief droog staat en of de darmpjes nog wat in orde zijn. Redelijk straightforward.
                                Last edited by djenne00; 03/08/2012, 18:55.

                                Comment


                                • #36
                                  stukken zijn idd niet zo goedkoop bij een Jappanner.

                                  (heb ik van horen zeggen, zelf nooit stukken nodig gehad ;-) )

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik ben er vandaag mee gaan rijden. Rijdt geweldig, als nieuw. Heel comfortabel, en kan (na een tijdje uiteraard :p) vrij gemakkelijk aan 130-140 km/u geraken. Interieur is nieuwstaat, exterieur buiten de paar krasjes ook. Hij leek eigenlijk echt gewoon uit de showroom te komen. Dat rood maakt het ook bijzonder gezellig vanbinnen. Ik werd spontaan gelukkig als ik in die wagen stapte, dat heeft ook een prijs vind ik. Alhoewel ik 5000 euro objectief gezien ook gewoon te veel vind ergens.

                                    Hij heeft een elektrisch schuifdak, toch wel ongewoon en dure optie lijkt mij voor die tijd. Heb de verkoper dan wel aangesproken over het feit dat ik het veel geld vind voor een uiteindelijk vrij kale wagen. Zeker omdat ik zo graag naar muziek luister in de wagen. Hij heeft dan een toegeving gedaan: als ik hem zou kopen, steekt hij er gratis een nieuwe radio-cd-mp3 speler in met binnenantenne. Niet zo goed als een buitenantenne maar het kan er mee door.

                                    Ik zal mijn situatie nog eventjes verduidelijken: ik ga nog 1 jaar bijstuderen maar als ik vanaf volgend jaar werk, ga ik met 95% zekerheid een bedrijfswagen krijgen (omdat ik graag wil starten als vertegenwoordiger). Wat ik dan ga doen met de wagen die ik nu voor een jaar zou gebruiken, weet ik nog niet heel precies. Maar de kans bestaat dat ik de wagen die ik koop doorverkoop. Net daarom wil ik nog eens iets 'zot' doen met mijn geld. Maar dan berekend zot.. in die zin dat ik een auto vol karakter en charme zoek. Maar ook betrouwbaar en niet te duur in onderhoud/brandstof/...

                                    Belangrijke vraag voor de kenners van oldtimers: hoe zit dat nu als ik een wagen van ouder dan 25 jaar voor dagelijks gebruik inschrijf. Heeft dat voordelen ten opzichte van een wagen die jonger is dan 25jaar? Bedraagt die verkeerstaks ook +/- 30 euro als je hem dagelijks gebruikt?

                                    Comment


                                    • #38
                                      De kans is natuurlijk ook groot dat ik er mijn hart aan zou verliezen en hem nooit meer verkoop Maar ik wil alle pistes openhouden..

                                      (voor alle duidelijkheid: het gaat hier over de w124. De w123 zou ik nog eens moeten kunnen bezoeken). Maar sowieso heb ik niet zoveel tijd meer.. het plan was om voor 1 augustus een auto te hebben :p Niet geslaagd.. ik twijfel soms nogal veel denk ik Zo heb ik een vorige wagen laten schieten.. voelde mij er goed bij maar twijfelde toch. En als hij weg was dacht ik: kak, had hem moeten kopen. Daarom dat ik ergens de neiging heb om nu gewoon ja te zeggen op die w124, omdat het goed voelt.. zelfs al is hij eigenlijk wel overpriced. Dat kan stom klinken, maar de emotie speelt ook een grote rol heb ik het gevoel. Nog mensen die dat gevoel kennen?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Je zal er alleszins geen problemen mee hebben omdat er een jaar garantie op zit en omdat het ongetwijfeld een auto is die in heel goede staat verkeert.
                                        Maar ik kan je niet garanderen dat je er over een jaar vanaf geraakt voor €5000, je zal dan zeker veel geduld moeten hebben en een echte liefhebber vinden.

                                        De verkeersbelasting is inderdaad ongeveer €30, het maakt niet uit hoe je hem verzekert of inschrijft.
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                        Comment


                                        • #40
                                          5K is gewoon veel te duur, je vind er zeker vanaf 3K ... je kan dan ook uitkijken naar een recenter exemplaar want je hebt nog geld over voor uw taxen
                                          (taxen voor een 200d vallen goed mee per jaar) en over een paar jaar zijn die ook oldtimer en verkoop je ze mss duurder door

                                          Comment

                                          Working...
                                          X