Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Op zoek naar een w123/w124 200d of de even oerdegelijke 190d
Meteen een platte band gehad.. Heel vreemd, niets speciaals gedaan, niet snel gereden, geen stevige borduren ofzo genomen. Waarschijnlijk brute pech gehad. Maaar, ga ik vandaag naar de bandencentrale, en weten ze mij te zeggen dat de bandenmaat van alle 4 de banden niet reglementair is. Blijkt dat 185-65-15 helemaal niet kan op die wagen, en dat de gebruikelijke maat voor een 200d 195-65-15 is. Niet zo moeilijk om op te zoeken, maar ik koop natuurlijk wel een wagen in de veronderstelling dat hij reglementair gekeurd is door de verkoper.. :s Ze wisten mij ook te vertellen dat zo'n wagen in dat geval normaal helemaal niet gekeurd kan worden als er een foute bandenmaat op staat. Weet iemand daar iets van?
Meteen een platte band gehad.. Heel vreemd, niets speciaals gedaan, niet snel gereden, geen stevige borduren ofzo genomen. Waarschijnlijk brute pech gehad. Maaar, ga ik vandaag naar de bandencentrale, en weten ze mij te zeggen dat de bandenmaat van alle 4 de banden niet reglementair is. Blijkt dat 185-65-15 helemaal niet kan op die wagen, en dat de gebruikelijke maat voor een 200d 195-65-15 is. Niet zo moeilijk om op te zoeken, maar ik koop natuurlijk wel een wagen in de veronderstelling dat hij reglementair gekeurd is door de verkoper.. :s Ze wisten mij ook te vertellen dat zo'n wagen in dat geval normaal helemaal niet gekeurd kan worden als er een foute bandenmaat op staat. Weet iemand daar iets van?
185-65-15 mag perfect op een 200D! Niet op de 250D etc.
Vul hier je PVG nummer eens in, dan kan je het zeker weten:
Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.
Die letzten Worte ...
... eines Diesel-Fahrers:
"Lieber tot, als Schwung verlieren"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ W201/S123/S202 DIESEL(power)ED W201 BENZIN
Eens uitgebreid navraag gedaan Het ligt inderdaad binnen de tolerantie, dus op zich zou het mogen. In het dichtsbijzijnde keuringsstation bij mij thuis willen ze echter wél dat er de juiste maat banden op ligt zoals voorgeschreven. Maar het keuringsstation waar de auto effectief is gekeurd laat het wel toe.
De bandengaragist had dus gedeeltelijk gelijk.. bedankt voor de info w201
Eens uitgebreid navraag gedaan Het ligt inderdaad binnen de tolerantie, dus op zich zou het mogen. In het dichtsbijzijnde keuringsstation bij mij thuis willen ze echter wél dat er de juiste maat banden op ligt zoals voorgeschreven. Maar het keuringsstation waar de auto effectief is gekeurd laat het wel toe.
De bandengaragist had dus gedeeltelijk gelijk.. bedankt voor de info w201
Op de keuring kunnen ze echt niets zeggen, maak je daar maar geen zorgen over.
De 200D is met 185-65-15 uit de fabriek gerold.
Misschien de allerlaatste modellen (laatste facelift) niet meer, dat is erg waarschijnlijk.
Die letzten Worte ...
... eines Diesel-Fahrers:
"Lieber tot, als Schwung verlieren"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ W201/S123/S202 DIESEL(power)ED W201 BENZIN
Op mijn 200D staan er ook 185'ers standaard op ;-)
Zo vreemd dan.. in het boekje staat er 195 standaard. Bon ja, eind goed al goed, gisteren 4 goeie 2ehandsbanden van Michelin gevonden voor een prijsje . Was eigenlijk toch nodig, aangezien de vorige helemaal afgesleten waren en van 2 verschillende merken waren.
Aangezien ik hier antwoord.. neen, sorry Was er graag bij geweest, al die Benzen samen Maar het is hier allemaal maar net in orde geraakt. Kwam daarbij dat ik gisterenavond laat optreden heb gehad en pas tegen de middag uit mijn bed was.. zijn er veel samenkomsten? De volgende wil ik echt niet missen dan !!
Vraagje: toen ik onlangs terug naar huis reed begon het lampje van de koelvloeistof plotseling te branden. Bij aankomst thuis zag ik dat er maar weinig koelvloeistof in zat. Nu mijn vraag: is er bepaalde koelvloeistof die jullie aanraden of is dezelfde kleur voldoende (of maakt het geen zak uit )? Er zit momenteel oranje in als ik het goed kan zien (alhoewel die er eerder beetje bruin uitziet op dit moment).
Vreemd dat het peil zakt hoor. Verkoper zal die toch nog bijgevuld hebben?
Uit de kleur kan je min of meer de kwaliteit en concentratie afleiden. De huidige koelvloeistof van MB is donker groenblauw. Als je je systeem daarmee vult in hoge concentratie kan je bijna de rest van de levensduur van de auto aanvullen met gedemineraliseerd water.
Ik zou er wat rode bijdoen ofwel gedemineraliseerd water, afhankelijk van hoe sterk de kleur is.
Er zijn 2 soorten koelvloeistof, de blauwe en de rode. Welke je in je auto doet maakt eigelijk niet uit, je moet er enkel voor zorgen dat de 2 soorten niet met elkaar gemengd worden, ander heb je risico op imwendige corrosie in het motorblok (komt door een of andere chemische reactie, hebben ze mij ooit wijsgemaakt). Zoals jij beschrijft is de kleur van de koelvloeistof eerder bruinachtig, dan is het misschien niet slecht om de oude koelvloeistof af te laten en het systeem eens te spoelen. Dit doe je best door de slang onderaan de radiator los te maken en al het koelwater eruit te laten lopen. Dan terug opvullen met verse koelvloeistof en een weekje zo rondrijden en na een week weer verversen, zodanig dat je koelsysteem gespoeld is. Natuurlijk eerst kijken hoe het komt dat het niveau daalt, anders blijf je bezig.
Vreemd dat het peil zakt hoor. Verkoper zal die toch nog bijgevuld hebben?
Uit de kleur kan je min of meer de kwaliteit en concentratie afleiden. De huidige koelvloeistof van MB is donker groenblauw. Als je je systeem daarmee vult in hoge concentratie kan je bijna de rest van de levensduur van de auto aanvullen met gedemineraliseerd water.
Ik zou er wat rode bijdoen ofwel gedemineraliseerd water, afhankelijk van hoe sterk de kleur is.
mengverhouding best respecteren. Water is namelijk het beste koelmiddel (helaas niet zo goed voor de motor, daarvoor dient de rest van het systeem)
Bij Mercedes hebben ze het mij toch zo uitgelegd want ik wou ook persé een mengverhouding te horen krijgen maar die is er dus niet. Ik kreeg 3x 1,5 liter en dan moest ik er nog een half litertje water bijdoen.
Als je puur op dat spul zou rijden dan bevriest het pas op 37,5 °C, hoe meer je aanlengt hoe sneller dus hier kan dat wel.
Bij hoge concentratie kan je de komende 250.000 km dan ook gewoon demi-water toevoegen.
Vreemd dat het peil zakt hoor. Verkoper zal die toch nog bijgevuld hebben?
Uit de kleur kan je min of meer de kwaliteit en concentratie afleiden. De huidige koelvloeistof van MB is donker groenblauw. Als je je systeem daarmee vult in hoge concentratie kan je bijna de rest van de levensduur van de auto aanvullen met gedemineraliseerd water.
Ik zou er wat rode bijdoen ofwel gedemineraliseerd water, afhankelijk van hoe sterk de kleur is.
De verkoper had tegen mij bij verkoop 10 keer gegarandeerd dat de motor tiptop in orde stond. En dan nu dit.. vond het maar louche. Had hem eergisteren dan ook meteen gebeld en hij was iets aan het zeggen dat het kon dat het nog wat moest 'ontluchten' omdat er een nieuwe koppakking in steekt.. vreemd allemaal.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik weinig verstand heb van autotechniek (nooit veel tijd gehad om er iets over te leren door de muziekgroep), dus uit alle opties (waarvoor dank allemaal ! ) weet ik nu niet zo goed welke ik moet kiezen :p Niet ver van hier is een Mercedes garage. Eventueel daar effe passeren voor de zekerheid?
Mss ook nog iets beter uitleggen: het lampje gaat aan en uit (blijft niet constant branden..), en de temperatuurmeter staat meestal tussen 80 en 120 graden
De verkoper had tegen mij bij verkoop 10 keer gegarandeerd dat de motor tiptop in orde stond. En dan nu dit.. vond het maar louche. Had hem eergisteren dan ook meteen gebeld en hij was iets aan het zeggen dat het kon dat het nog wat moest 'ontluchten' omdat er een nieuwe koppakking in steekt.. vreemd allemaal.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik weinig verstand heb van autotechniek (nooit veel tijd gehad om er iets over te leren door de muziekgroep), dus uit alle opties (waarvoor dank allemaal ! ) weet ik nu niet zo goed welke ik moet kiezen :p Niet ver van hier is een Mercedes garage. Eventueel daar effe passeren voor de zekerheid?
Als er een nieuwe koppakking is gemonteerd dan zal het koelwater ook ververst zijn. Het kan goed zijn dat het systeem nog niet volledig ontlucht geweest is. Het kan dus zijn dat er nu nog lucht ontsnapt is en je waterniveau gedaald is. Zijn verhaal kan kloppen.
Ik zou het bijvullen en het in de gaten houden.
Nee, het kan wel kloppen dat het dan plots nog wat zakt. Gewoon bijvullen en afwachten dan voorlopig.
Een nieuwe koppakking is wel vrij uitzonderlijk. In principe had hij dan wel ook de koelvloeistof mogen vervangen in plaats van dat bruin spul bij te vullen. Je kan op langere termijn de koelvloeistof misschien eens laten vervangen dan weet je tenminste wat erin zit.
80 en 120 graden? Da's wel een groot interval. Normaalgezien moet de temperatuur gewoon op bijna 90° staan. Is dat niet zo? Tot hoeveel graden komt ze? Als ze naar 120° gaat moet je onmiddelijk stoppen he!
Comment