Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke jonge oldtimer met dikkere motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Een e30 is idd klein (qua interieur vooral) Ik pas daar goed in maar ben dan ook niet groot of breed
    Het zijn vooral plezier bakjes die u nog een echt oud gevoel geven. Meteen als je instapt valt dat al op. Een e30 is gewoon pover aangekleed. Een e34 is een heel andere wereld. Dat is echt een luxekar. Een e30 maakt ook veel lawaai aan hogere snelheden, het is niet de bedoeling dat je daar 160 mee gaat cruisen. Tis maar wat je verlangt, ik wil echt dat oude gevoel hebben dus dan zit ik bij een e30 goed. en my god wat zien ze er knap uit

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Ik wil dat het betrouwbaar blijft (ook +25 jaar!) en dan lijkt een dikke motor me beter dan eentje met een turbo.

      Kijk ik ben nu aan het kijken naar auto's rond de 3.000€.
      Misschien dat ik een Saab 9000 Turbo ook voor die prijs kan vinden, maar als ik dan de turbo eens moet laten vervangen?
      Is mijn auto waarschijnlijk al half zoveel duurder geworden.
      Veel goedkoper en betrouwbaarder dan een Saab Turbo gaat ge nooit vinden hoor. Blokken doen 500.000 km mits goed onderhoud/warm rijden/nadraaien, nieuwe originele turbo's kosten nog geen 600 euro bij de specialisten in de community (voor 1.000 euro hebt ge ne pasklare die tot dik 350 pk kan leveren), ne propere 9000 2.3T of Aero krijgt ge mee voor 1.500 euro en als ge contacten legt in de community kunt ge op geen budget vlotjes naar de 300 pk gaan. Een Aero 2.3 (225 pk) is voor de kostprijs van de flash-hardware (reken op 100 euro, tenzij je iemand kent met de nodige hardware en die vind je wel via het Saabforum ) en een tweedehands reserve-ECU (75 euro richtprijs) te chippen naar 280 pk / 450 Nm, want die software staat gratis online (T5suite). En dat valt heel goed op de weg te brengen langs de voorwielen, als ge tenminste een beetje kunt rijden en het gas weet te doseren.

      Edit: bij Speek kost het je zelfs slechts 199 euro, kant en klaar...: http://speektuning.nl/shop/product_i...sfleh7cf8ngsd2

      Maptun is ook een goede indicator voor wat mogelijk is (prijzen zijn wel aan de hoge kant): http://www.maptun.com/tuningIndex.php?car=2&type=
      Last edited by ; 10/08/2012, 21:21.

      Comment


      • #43
        http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213765185

        Comment


        • #44
          kwijl...diewaarde zalomhoog gaan eens hij 25wordt,ofniet?

          (spatie werktniet goed meer,sry..)

          Comment


          • #45
            Denk het ook, kvind het eigenlijk echt raar dat e30 m3 stukken van mensen kost en dat die M5 eigenlijk helemaal niet zoveel geld kost tweedehands.

            Nuja, de E30 M3 is meer gegeerd maar toch, zo'n E34 M5 vind ik zeker ook niet mis

            Comment


            • #46
              Vind zelf inderdaag ook de e30 wat 'oud': voorruit staat vrij recht en zo.
              En ik heb ook nog een MX-5, dus een fun wagentje is er al.

              Dat die Saab Turbo's zo betrouwbaar zijn wist ik niet, toch eens in de gaten houden.
              Een M5 is relatief goedkoop ivgl met een M3, maar kost toch ook weer meer dan een 530 of zo.
              en zal ook weer meer afgetrapt zijn.

              Comment

              Working...
              X