Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer laten spuiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oldtimer laten spuiten

    hallo , hier even raad gevraagd voor mijn probleem .

    ik bezit de allereerste ( en oudste) Ford Capri 1300 van belgie .
    het betreft hier de wagen die op 24 januari 1969 op het autosalon werdt onthuld door koning boudewijn zelf als eregast .

    deze capri is nog in goede conditie gezien zijn leeftijd .

    maar na 12 jaar verborgen geweest te zijn heeft hij nu rondom vliegenroest en zijn originele witte kleur is natuurlijk vergeeld met de jaren .

    dus wil ik hem ( enkel vanbuiten ) volledig terug laten herspuiten in zijn originele kleur .

    maar hier komt het probleem **

    dank zij onze groene milieufreaks spuit GEEN ENKEL carrosseriebedrijf nog met verf op thinner en verharder basis !

    enkel watergedragen lak ! met als resultaat ???? de kleur er op , en dan een vernislaag !!!

    dit geeft dus een vermindering van waarde aan mijn auto omdat *

    * een witte lak bij capri origineel een basis glanslak was !
    en een watergedragen lak ALTIJD ( ook al is het geen metalic ) een vernislaag er over krijgt om te kunnen glanzen .

    mijn vraag * WIE weet er een profesionele en betaalbare spuiter die mijn probleem begrijpt , en ondanks de milieu zever toch nog mijn auto wil herspuiten met autolak op thinner en verharder basis .

    alle tips zijn meer dan welkom .

    bedankt Jeffrey

  • #2
    Unilak wit moet erop gespoten worden?
    Veel firma's spuiten dat hoor, dit heeft geen blanke lak laag nodig.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey43 Bekijk Berichten
      hallo , hier even raad gevraagd voor mijn probleem .

      ik bezit de allereerste ( en oudste) Ford Capri 1300 van belgie .
      het betreft hier de wagen die op 24 januari 1969 op het autosalon werdt onthuld door koning boudewijn zelf als eregast .

      deze capri is nog in goede conditie gezien zijn leeftijd .

      maar na 12 jaar verborgen geweest te zijn heeft hij nu rondom vliegenroest en zijn originele witte kleur is natuurlijk vergeeld met de jaren .

      dus wil ik hem ( enkel vanbuiten ) volledig terug laten herspuiten in zijn originele kleur .

      maar hier komt het probleem **

      dank zij onze groene milieufreaks spuit GEEN ENKEL carrosseriebedrijf nog met verf op thinner en verharder basis !

      enkel watergedragen lak ! met als resultaat ???? de kleur er op , en dan een vernislaag !!!

      dit geeft dus een vermindering van waarde aan mijn auto omdat *

      * een witte lak bij capri origineel een basis glanslak was !
      en een watergedragen lak ALTIJD ( ook al is het geen metalic ) een vernislaag er over krijgt om te kunnen glanzen .

      mijn vraag * WIE weet er een profesionele en betaalbare spuiter die mijn probleem begrijpt , en ondanks de milieu zever toch nog mijn auto wil herspuiten met autolak op thinner en verharder basis .

      alle tips zijn meer dan welkom .

      bedankt Jeffrey

      JEM-design uit brakel is goedkoop EN zijn werk is zeer goed.
      is uitzonderlijk specialist in spuiten van polysteronderdelen en speciale spuittechnieken .
      IK heb mijn oldtimer AC COBRA daar laten spuiten is dik inorde gedaan tegen een zeeeer scherpe prijs .
      Als je naar zijn site kijkt zult je natuurlijk 99% tuningbakken zien maar hij spuit zeer regelmatig oldtimers ook .
      Kortom : een aanrader !!!!!!
      bel hem met de complimenten van geert deconinck met de blauwe AC COBRA uit amerika !!!!
      google naar JEM-design uit brakel voor de juiste site en gegevens

      Comment


      • #4
        Stomme opmerking misschien, maar de lak door een detailer laten polieren, kan dat geen uitkomst bieden? Zo heeft de auto ook nog altijd een patina en is die niet herspoten geweest.

        Comment


        • #5
          Geen stomme opmerking hierboven! Volledig mee eens, originele lak/patina behouden!

          Comment


          • #6
            volledig eens met vorige posts....er is nog veel mogelijk hoor door te polieren!
            post misschien eens een foto zodat we een idee van de staat van de lak hebben.

            Comment


            • #7
              TDR, kheb een carrossie gevonden.
              heb het eens gevraagd aan de mijne en hij zegt dat dat nog niet zoon probleem zou zijn.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door geertD Bekijk Berichten
                JEM-design uit brakel is goedkoop EN zijn werk is zeer goed.
                is uitzonderlijk specialist in spuiten van polysteronderdelen en speciale spuittechnieken .
                IK heb mijn oldtimer AC COBRA daar laten spuiten is dik inorde gedaan tegen een zeeeer scherpe prijs .
                Als je naar zijn site kijkt zult je natuurlijk 99% tuningbakken zien maar hij spuit zeer regelmatig oldtimers ook .
                Kortom : een aanrader !!!!!!
                bel hem met de complimenten van geert deconinck met de blauwe AC COBRA uit amerika !!!!
                google naar JEM-design uit brakel voor de juiste site en gegevens
                ik overweeg JEM ook voor de mijne te laten spuiten.
                2015 BMW S1000R
                2010 Renault Clio RS Cup
                1987 Volkswagen Golf GTI

                Comment


                • #9
                  JEM is idd wel iemand met heeeeeel veel ervaring. Veel creaties gezien van hem in de tuning wereld.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                    volledig eens met vorige posts....er is nog veel mogelijk hoor door te polieren!
                    post misschien eens een foto zodat we een idee van de staat van de lak hebben.
                    polieren = buiten de kwestie in mijn geval . de vliegenroest is te ver gezet om uit te polieren

                    bovendien is het nodig van hier en daar een deukje weg te werken , en een sneetje in de karosserie weg te werken

                    ( is aan één kant van de raamkalender opengesneden geweest om aan het motorkapscharnier te kunnen dat gebroken is geweest )

                    in mijn regio , tuning en spuiters bij de vleet . maar allemaal watergedragen lak . en dat is zeer merkbaar in de prijs ! want de watergedragen rotzooi kost meer als het dubbele van een gewone basislak met verharder en thinner capri V s.jpgcapri A s.jpgcapri motor s.jpgcapri zij s.jpg

                    de originele lak voor mijn auto moet van dupont of glassurit zijn .. dus gewoon hoogglans lak met verdunner en verharder in ( zoals ze de wagens deden in 1969 .

                    Comment


                    • #11
                      polieren dus echt geen optie meer , te ver gevorderd door 12 jaar lang in een schuur te hebben gestaan capri 69 s.jpgcapri A s.jpgcapri motor s.jpgcapri V s.jpgcapri zij s.jpg

                      Comment


                      • #12
                        zo mee rondrijden. de oudste capri en ongerestaureerd laten. zeldzaam tot en met

                        Comment


                        • #13
                          Voor uw probleem weet ik niet direct een oplossing (buiten alle carrossiers van het land afbellen ) maar het verhaal achter de auto is gewoonweg prachtig

                          Als je er meer over wil vertellen, over de levensloop van de wagen, dan horen wij het graag

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            Voor uw probleem weet ik niet direct een oplossing (buiten alle carrossiers van het land afbellen ) maar het verhaal achter de auto is gewoonweg prachtig

                            Als je er meer over wil vertellen, over de levensloop van de wagen, dan horen wij het graag
                            het verste dat de ford consessiehouders ( denayer antwerpen - dex mol - en het automuseum brussel ) heeft kunnen achterhalen is de laatste eigenaar voor mij van deze capri , het waren mensen uit het leuvense kessel lo . waar hij dus eind 2011 na 12 jaar stilstand uit de schuur is gehaald . omdat de erfgenamen de boerderij gingen verkopen .
                            zo heb ik hem dus gevonden , met de voorbumper helemaal kromgetrokken door hem naar buiten te trekken met vastzittende remmen .
                            stom toeval zag ik hem dus staan , en heb hem gekocht .. eenmaal thuis ben ik de originele wielen gaan zoeken ( rostyle velgen ) en andere bumpers .
                            toevallig , op internet gevonden ! in koksijde van een man die de garage van zijn vader oprommelde zoals nieuw nog in de vergeelde plastic . zowel voorste als achterste bumper met stootrubbers en al compleet
                            de hoofdrempomp die potvast zat was een dillemma ... nergens een atea masterpomp met 2 uitgangen te vinden,

                            tot ik pas vorige maand uit een wrak van een volkswagen polo dezelfde zag zitten ! dus hebbes !

                            ford dex uit mol heeft mij ook attent gemaakt op het filmpje van BBC1 uit 1969 dat te vinden is op you tube .

                            http://www.youtube.com/watch?v=-QIg0g3A3d8 dit was voor hen een aanwijzing dat het wel degelijk om mijn auto ging ..

                            blijkbaar was deze capri 1300 voor het autosalon speciaal geassembleert met royal bordeaux leder interieur ( vanwege de eregast Koning boudewijn die hem onthulde) . en ook had men bij het verlaten van de fabriek ( duitsland ) op 22 December 1968 " er een achteruitrijlichtje ingezet , doch deze optie kon pas in 1970 aan de klanten gegeven worden .

                            een pittig detail . in duitsland bestaat er ergens eentje die al in december 1968 in het verkeer is gebracht ( waarschijnlijk een testmodel ) en deze is te herkennen aan de nummerplaatverlichting . bij de duitse types was dit maar 1 lampje in het midden , en de capri's voor buitenland hadden er 2
                            Last edited by ; 13/09/2012, 01:47.

                            Comment


                            • #15
                              @ jeffrey, zo te zien heb je mijn post genegeerd.
                              de carrossie die ik zei kon die lak van u spuiten...

                              Comment


                              • #16
                                Bedankt voor het autoverhaal

                                Echt iets om te koesteren en nooit meer weg te doen!

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                  @ jeffrey, zo te zien heb je mijn post genegeerd.
                                  de carrossie die ik zei kon die lak van u spuiten...
                                  nee hoor ! . ik had een mail gestuurd , en vandaag heb ik een antwoord gekregen van " storm " .

                                  ik mag hem bellen en hij wil persoonlijk even naar hier komen om te bekijken en een prijsopgave te maken .

                                  DAT ik nu pas SERVICE ! .. lijkt me inderdaad een persoon met vakkennis . en ze zitten hier amper 10 km vandaan .

                                  dus ik denk zowiezo dat " storm " degene wordt die mijn capri terug tot showroom item mag maken.

                                  alvast bedankt , en ik hou jullie zeker op de hoogte

                                  Comment


                                  • #18
                                    mja, heb het ook net vernomen.
                                    als je snel bet ga je trouwens mijn auto daar nog buiten zien staan.
                                    morgen of overmorgen komt die terug naar Mechelen.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X