Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste daily-friendly oldtimer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    W124 omdat die het meest modern en hedendaags rijdt.

    Comment


    • #22
      Dat golfje op de vorige pagina is prachtig!
      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
      Current:
      1987 Mercedes-Benz W124 200D
      1979 Mercedes-Benz W123 280E
      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
      Ex:
      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
      1976 Mercedes-Benz W123 250
      1987 Mercedes-Benz W124 230E

      1979 Mercedes-Benz W123 300d
      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
      1980 Mercedes-Benz W123 280
      1989 Mercedes-Benz W124 230E

      Comment


      • #23
        da golfke is idd een schoontje, GTD is heel zeldzaam tegenwoordig en hebben toch 85pk. dus da is nog vlot. in principe zijn die zuiniger dan een platte diesel.
        heeft ook nog een lage km stand, dus dat is ook een pluspunt.

        nadeel is idd nog 3jaar belasting betalen. er was ook al sprake die leeftijd naar 30jaar op te trekken, dan zit je wel al vlot op 8jaar belasting betalen.
        belasting is een 250-300€/jaar. dus 3jaar betalen is 900€ meer. als je nu een oldtimer vind die 900€ meer kost, zou ik daar toch voor gaan.
        ik dacht dat die 1.6D niks zou kosten in belasting, had ik geweten wat ik nu weet, ik had een 84'er golf 2 diesel gekocht destijds ipv mijn 88'er.
        nog 6maand en ik ben ook belastingsvrij .

        plaatwerk met hopen te vinden, mechanische onderdelen ook, gaat amper iets aan kapot, en wat kapot gaat kan je zelf fixen. ik heb de laatste 2jaar de radiator moeten vervangen, 1 waterslang, de chauffageradiator, 1wiellager vooraan en de remblokjes. heb er nu meer dan 50 000km mee gedaan al.
        t is natuurlijk wat je wil hé, een zuinige goedkope auto of een snelle oude auto? heb mijn golf slechts 200€ betaald bij een VW garage:





        deze auto heeft maar 1 doel bij mij, ZUINIG en goedkoop zijn. als ik snel wil rijden of optrekken, neem ik men dodge wel van 1977. valt onder lichte vracht, dus 148€ belasting, vrij van LPG tax en 209€ verzekering als 2de voertuig bij de golf ingeschreven. en voor dit alles rijd ik met een 5.2V8 .
        verbruikt wel 25liter LPG/100km maar aan 0.6€/liter is dit nog maar 15€/100km.
        heb je een deftige camionette die ongeveer evenveel kan vervoeren als die dodge (laadvermogen 1100kg, en mag 2110kg trekken), dan verbruikt zo een ding toch ook vlot 8-10liter diesel. aan 1.50€/liter is dit dan ook tussen de 12-15€/100km

        Comment


        • #24
          Die GTD

          Ik zou het weten ... Maar ik heb natuurlijk al een 200D
          Benzine
          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

          '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

          '68 VW 411 1700 (2011-2014)
          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
          Diesel
          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

          Comment


          • #25
            fcapri, je moet ze natuurlijk ook weten te vinden he voor 200 euro.

            E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

            Comment


            • #26
              àls die gtd goed is, zou die al weg geweest moeten zijn

              Comment


              • #28
                bij de meeste mensen schrikt een km van boven de 200 000 al af. de meeste denken dat een auto versleten is met 150 000km.
                de mijne had er 361 000 en die wou zeker niemand meer kopen. toen ik er een week mee reed merkte ik dat die nog steeds 361 000km had, en de keuring het jaar ervoor had die ook 361 000km. en op de carpass van 2009 had die ook al bijna 360 000km :-).

                bij een gtd kan je je misschien verwachten dat de turbo eraan is, of de koppakking. moest het een 84'er zijn, ik zou het ook weten, maar een niet belastingsvrije ....

                Comment


                • #29
                  Al weg

                  E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                  Comment


                  • #30
                    Ian, koop gewoon een W124 of een W201.

                    Comment


                    • #31
                      Volgend jaar misschien.

                      E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                      Comment


                      • #32
                        VW Vento of Jetta
                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment


                        • #33
                          Als ex-eigenaar kan ik echt een C-Ascona aanbevelen. Kosten amper iets, zijn erg zuinig en bij de benzines heb je al vanaf de 1300 een erg vlotte auto. Die laat nog menige moderne auto achter aan de stoplichten hoor...
                          www.opelklassiek.be

                          Comment


                          • #34
                            Ik rijd zelf met een ford granada met de 2liter 4cilindermotor ( pinto voor de kenners ) .
                            Deze motor is practisch onverwoestbaar zit in veel sierras zelfs ook nog in en word in de racerij ook veel gebruikt .
                            km per jaar dat ik doe zal zo ongeveer rond de 20 000 zitten .
                            Kan zeer goed mee met het dagelijkse verkeer rijd nog eens heel comfortabel ook ( rondom onafhankelijke ophanging ) en ik kan best met het verbruik leven ( ongeveer 10 liter / km ) .
                            Ze kunnen wel een beetje roesten maar als je een goede zoekt en deze dan ook deftig onderhoud dan is dit echt 1 van de beste oldies voor dagelijks te gebruiken .
                            De zee van ruimte binnenin en grote kofferruimte is ook altijd mooi meegenomen eh als ik naar meetingske rijd slaap ik met gemak op de achterbank

                            Comment


                            • #35
                              noem me een idioot, maar wat is precies de reden waarom je niet dagelijks wil rondrijden met je is?

                              Noem me nog meer idioot, maar ik krijg de kriebels van zo een "hollands topic", nu nog een dikke 5liter V8 en die op gas leggen en dat zo arm mogelijk afstellen

                              Comment


                              • #36
                                hoe delete ge een verkeerde reply?
                                Last edited by ; 10/09/2012, 11:50.

                                Comment


                                • #37
                                  Oorspronkelijk geplaatst door spekkie Bekijk Berichten
                                  Kan zeer goed mee met het dagelijkse verkeer rijd nog eens heel comfortabel ook ( rondom onafhankelijke ophanging ) en ik kan best met het verbruik leven ( ongeveer 10 liter / km ) .
                                  das een hoog verbruik nog. bij mijn capri van 1978 zit ook een 2.0 4 cilinder in van een ford scorpio (ook de pinto). injectie omgebouwd naar carbu, 5bak van een sierra erop geschroef, achteras van een 2.3V6 (3.22:1 verhouding ipv de 3.44:1), 15" wielen met 195/50 banden.
                                  verbruik met vouwcaravan eraan en hele baan 120-130 rijden zit rond de 8l/100km. ik draai nu 2850rpm voor 120 te doen in 5de ipv de 4500rpm in 4de met de oude setup. als ik doorrijd (130-140 en soms eens doorgeven tot 180) zit men verbruik rond de 10-12liter. maar benzine is nu ook niet echt de ideale om goedkoop oldtimer te rijden.


                                  Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                                  Als ex-eigenaar kan ik echt een C-Ascona aanbevelen. Kosten amper iets, zijn erg zuinig en bij de benzines heb je al vanaf de 1300 een erg vlotte auto. Die laat nog menige moderne auto achter aan de stoplichten hoor...
                                  ik heb leren rijden met een 1989 opel ascona 1.6SV blok met, dacht 82pk. is zeker heeeel vlot, laagste verbruik was ooit 5.5L/100km (elke dag ninove-ronse voor het werk voor iemand die de baan kent. amper verkeerslichten, voorangsbaan en de hele weg 70km/h).

                                  maar is nog steeds duur genoeg aangezien de benzine 1€80 aantikt nu

                                  Comment


                                  • #38
                                    Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                    noem me een idioot, maar wat is precies de reden waarom je niet dagelijks wil rondrijden met je is?

                                    Noem me nog meer idioot, maar ik krijg de kriebels van zo een "hollands topic", nu nog een dikke 5liter V8 en die op gas leggen en dat zo arm mogelijk afstellen
                                    net je topic gelezen : klote en nu versta ik het beter.


                                    Waarvoor wil je die kar gebruiken? Om dagelijks 2km te rijden of om dagelijks van Zulte naar Antwerpen te rijden?

                                    Comment


                                    • #39
                                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      das een hoog verbruik nog. bij mijn capri van 1978 zit ook een 2.0 4 cilinder in van een ford scorpio (ook de pinto). injectie omgebouwd naar carbu, 5bak van een sierra erop geschroef, achteras van een 2.3V6 (3.22:1 verhouding ipv de 3.44:1), 15" wielen met 195/50 banden.
                                      verbruik met vouwcaravan eraan en hele baan 120-130 rijden zit rond de 8l/100km. ik draai nu 2850rpm voor 120 te doen in 5de ipv de 4500rpm in 4de met de oude setup. als ik doorrijd (130-140 en soms eens doorgeven tot 180) zit men verbruik rond de 10-12liter. maar benzine is nu ook niet echt de ideale om goedkoop oldtimer te rijden.

                                      Denk eraan dat een granada nog wel een mooi stuk meer weegt dan een capri en dat mijne blok waarschijnlijk al iets meer km's (166000) zal gedaan hebben dan eentje dat uit een scorpio komt .
                                      Injectieblokken is trouwens de 205 blok al de mijne is nog de 195 zitten wel paar kleine verschilletjes op
                                      als ik echt op de rijstijl let dan zal ik er ook wel met minder dan 10 liter 100 km doen maar als het op een paar litertjes stak dan kocht ik me toch beter een moderne auto eh

                                      Comment


                                      • #40
                                        Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                        net je topic gelezen : klote en nu versta ik het beter.


                                        Waarvoor wil je die kar gebruiken? Om dagelijks 2km te rijden of om dagelijks van Zulte naar Antwerpen te rijden?
                                        Vooral voor meer langere afstanden. Rij tegenwoordig vaak naar Gent op en weer omdat er een vriend van me woont, en dat begint wel te tellen dan. Nuja, zal wellicht nog een tijdje duren eer er iets bijkomt. En in het ergste geval kan ik de Civic nog inschrijven (al heb ik liever dat hij verkocht is zodat ik die centen voor o.a. de IS kan gebruiken). Reden dat ik wil dat een evt. toekomstige kar oldie is, is omdat ik geen dubbele taksen meer wil betalen. Had beter m'n 316 nog wat gehouden naast de IS, die is intussen oldtimer. Maarja.

                                        IS wil ik dan meer als korte afstand/meeting kar gebruiken. Maarja, die als daily gebruiken is ook geen straf natuurlijk (en wss goedkoper dan 2 auto's te hebben).

                                        E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X