Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ex-W124'en

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
    De E280 was een beest om mee te rijden, pfff dat ging vooruit
    En? Ook kapot gereden?


    Die 250D is wel een echt nette voituur
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
      En? Ook kapot gereden?


      Die 250D is wel een echt nette voituur
      Nee, verkocht wegens te duur in taks en verbruik. Was wel een drifterke! Die grijze 250D had ik nooit mogen wegdoen. Ik had die van een oude bakker (ja echt waar, toen ook al) gekocht in Mol. 1ste eigenaar dus, met maar 170.000km op de teller, elektr schuifdak en MB-tex interieur. Nergens geen roest of niks aan; prachtwagen!
      Maar om 1 of andere reden kon ik er niet in zitten. Met de zetel op het laagste kwam ik met m'n hoofd tegen het plafond waardoor ik krom moest gaan hangen achter het stuur. Mijne rug kan daar zo goed nie tegen. Wist ik toen wat ik nu weet, dan had ik een dakplaat gekocht bij Mercedes zonder schuifdak en die erin gelast, maar ja ..

      Comment


      • #23
        De E280 was te duur in verbruik en taks en dan koopt ge een 280E én een 300D Turbo ...


        Ik moet zeggen, ik kocht die E300 en de maand nadat ik hem bestelde verdubbelden ze de taksen op de diesels. Dus ik zat ineens van 21000 op 42000 fr
        Ik was eigenlijk "redelijk content" toen ik hem perte totale reed. Enerzijds kon ik nu een nieuw model nemen zonder groot verlies te laten door een oud model te verkopen ('k geloof dat ik 100000, bef heb bijgelegd) en anderzijds kon ik plots een E230 benzine kopen die stukken goedkoper was van taks en wel niet zo mooi klonk, maar wel echt goed reed en zuinig was.
        Last edited by The Swede; 06/10/2012, 14:24.
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • #24
          Dit was de opvolger van die zwarte 124 . Niet half zoveel charme, maar hij is wel 10 jaar doorgegaan (mijne pa heeft hem overgenomen toen hij met brugpensioen ging en ik mijn S320 kocht) en deed uiteindelijk een 260000 of 280000 km zonder ooit een probleem (behalve roest natuurlijk )



          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
            De E280 was te duur in verbruik en taks en dan koopt ge een 280E én een 300D Turbo ...


            ....
            Die 280E heb ik heel die tijd al, en is een hobby voertuig, geen 5000km per jaar. Maakt niks uit dus. Die 300D turbo is nog niet ingeschreven, dat gebeurt pas volgend jaar. Ik doe er in tussen tijd af en toe een ritje mee met de platen en verzekering van de W123, als vervangwagen dus.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
              Die 280E heb ik heel die tijd al, en is een hobby voertuig, geen 5000km per jaar. Maakt niks uit dus. Die 300D turbo is nog niet ingeschreven, dat gebeurt pas volgend jaar. Ik doe er in tussen tijd af en toe een ritje mee met de platen en verzekering van de W123, als vervangwagen dus.
              Ha ja, maar dat is uitstel van executie. Het zijn beide 15PK's, dus ge zit op een bepaald moment met de taks.

              Verbruik kan ik wel inkomen. In veronderstel dat de 520d de E280 als dagelijks voertuig heeft vervangen?
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • #27
                Wat een prachtige auto's....als je dan het hele verhaal achter de W124 bekijkt (zijn design,oerbetrouwbaarheid,comfort,afwerking) krijg ik heimwee naar die tijd.

                Even off topic....zie nu begin jaren negentig: Mercedes W124 met zijn sterke motoren,de toenmalige 5 met zijn beresterke zes-in-lijnen,de Rover 827 zoals de mijne met de onverslijtbare Honda V6 en de Volvo 850 met de kilimotervretende 5cilinders. Was betrouwbaarheid niet zo belangrijk had je de hemelse Alfa 164 V6,de Lancia Thema 8.32 of de turbogeladen Saab 9000-16 die bulkte van charme......
                Zijn we er niet op achteruit gegaan sindsdan? ik denk van wel
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                Comment


                • #28
                  Als ik het bekijk is men er wel op achteruit gegaan.

                  Een huidige E is niet zoveel ruimer en al zeker niet comfortabeler dan een W124 van destijds. Het klopt, ze zijn sneller... en toch kon ik in die tijd rapper rijden dan nu. Een 250D Turbo bvb was bovendien stukken makkelijker en goedkoper te onderhouden dan een E220CDi tegenwoordig, veel minder ambras ermee en als je zuinig wou rijden kon dat ook.

                  Uitrusting misschien? De 124 had ook ABS, airbags en je kon airco en verwarmde zetels en electrische krijgen. GPS kan je er nog altijd inbouwen.

                  Ah ja, je kon geen Xenons krijgen ! Want dat hebben we allemaal nodig op onze verlichte wegen. Ik zet er geld op dat als je morgen uit half de BMWs, Audis en MBs de Xenonlampen uitvijst in Belgie en ze vervangt door gewone, dat geen kat het verschil merkt terwijl 'em rijdt.
                  (En voor de Johnny's hier die blauwe lampekes willen, die kosten 80 cent in de Auto 5)

                  Vooruitgang? Ik denk dat iemand die tegenwoordig een 124 in goede staat heeft, goedkoper en zorgelozer bolt dan een koper van een nieuw model.

                  Ik denk dat de categorie eronder (3 reeks en co) en de categorie erboven (7, S) meer ge-evolueerd is. Maar dat is ook omdat die een stuk groter werden etc.
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Dit was de opvolger van die zwarte 124 . Niet half zoveel charme, maar hij is wel 10 jaar doorgegaan (mijne pa heeft hem overgenomen toen hij met brugpensioen ging en ik mijn S320 kocht) en deed uiteindelijk een 260000 of 280000 km zonder ooit een probleem (behalve roest natuurlijk )



                    Veel mensen vinden een 210 maar niets, ik wil hoor.
                    Prachtige auto, en een schuifdakje.
                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                    Current:
                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                    Ex:
                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

                    1979 Mercedes-Benz W123 300d
                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Als ik het bekijk is men er wel op achteruit gegaan.

                      Een huidige E is niet zoveel ruimer en al zeker niet comfortabeler dan een W124 van destijds. Het klopt, ze zijn sneller... en toch kon ik in die tijd rapper rijden dan nu. Een 250D Turbo bvb was bovendien stukken makkelijker en goedkoper te onderhouden dan een E220CDi tegenwoordig, veel minder ambras ermee en als je zuinig wou rijden kon dat ook.

                      Uitrusting misschien? De 124 had ook ABS, airbags en je kon airco en verwarmde zetels en electrische krijgen. GPS kan je er nog altijd inbouwen.

                      Ah ja, je kon geen Xenons krijgen ! Want dat hebben we allemaal nodig op onze verlichte wegen. Ik zet er geld op dat als je morgen uit half de BMWs, Audis en MBs de Xenonlampen uitvijst in Belgie en ze vervangt door gewone, dat geen kat het verschil merkt terwijl 'em rijdt.
                      (En voor de Johnny's hier die blauwe lampekes willen, die kosten 80 cent in de Auto 5)

                      Vooruitgang? Ik denk dat iemand die tegenwoordig een 124 in goede staat heeft, goedkoper en zorgelozer bolt dan een koper van een nieuw model.

                      Ik denk dat de categorie eronder (3 reeks en co) en de categorie erboven (7, S) meer ge-evolueerd is. Maar dat is ook omdat die een stuk groter werden etc.

                      ²²²²²²²²²²²²
                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                      Current:
                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                      Ex:
                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

                      1979 Mercedes-Benz W123 300d
                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                        Als ik het bekijk is men er wel op achteruit gegaan.

                        Een huidige E is niet zoveel ruimer en al zeker niet comfortabeler dan een W124 van destijds. Het klopt, ze zijn sneller... en toch kon ik in die tijd rapper rijden dan nu. Een 250D Turbo bvb was bovendien stukken makkelijker en goedkoper te onderhouden dan een E220CDi tegenwoordig, veel minder ambras ermee en als je zuinig wou rijden kon dat ook.

                        Uitrusting misschien? De 124 had ook ABS, airbags en je kon airco en verwarmde zetels en electrische krijgen. GPS kan je er nog altijd inbouwen.

                        Ah ja, je kon geen Xenons krijgen ! Want dat hebben we allemaal nodig op onze verlichte wegen. Ik zet er geld op dat als je morgen uit half de BMWs, Audis en MBs de Xenonlampen uitvijst in Belgie en ze vervangt door gewone, dat geen kat het verschil merkt terwijl 'em rijdt.
                        (En voor de Johnny's hier die blauwe lampekes willen, die kosten 80 cent in de Auto 5)

                        Vooruitgang? Ik denk dat iemand die tegenwoordig een 124 in goede staat heeft, goedkoper en zorgelozer bolt dan een koper van een nieuw model.

                        Ik denk dat de categorie eronder (3 reeks en co) en de categorie erboven (7, S) meer ge-evolueerd is. Maar dat is ook omdat die een stuk groter werden etc.
                        Ik zie dat met mijn 827...die is ruimer dan vele jongere auto's,start altijd en als er eens iets gemakkelijk te fixen en in normaal verkeer blijven de meeste jongere wagens achter
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten


                          Nice one Hoe is dat voorgevallen ?

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
                            Nice one Hoe is dat voorgevallen ?
                            Wat is de verjaringstermijn voor verzekering en ongevallen ?
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                              Veel mensen vinden een 210 maar niets, ik wil hoor.
                              Prachtige auto, en een schuifdakje.
                              Lelijke voorkant. En de break heeft een rare kont in zijprofiel.

                              E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.
                              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                              Comment


                              • #35


                                mijn beste benz

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                  Lelijke voorkant. En de break heeft een rare kont in zijprofiel.
                                  Ja, maar dat was mijn probleem niet. Ik mocht erin zitten. 't Waren al die mensen die ik niet ken die er moesten aan de buitenkant naar kijken

                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten


                                  mijn beste benz
                                  Die ringskes rond de koplampen !

                                  Welk model was dit?

                                  Uw 260E niet beter?
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • #37
                                    was niet mijne, een platte 200 naft

                                    ik denk dat ik wellicht enige ben die een 202 nog beter rijden vind dan een 124...een 124 rijdt zalig...maar wat benz heeft gepresteerd met de 208 is onfelooflijk
                                    een kleiner model dat beter rijdt als de grotere stalgenoot, pfff
                                    natuurlijk had 124 het excuus dat ie toen al wat ouder was

                                    en de 203 die ik erna had daarna was goed, maar gaf je toch minder dat limogevoel als de 208...zelfs de slk (op basis 202) die ik nu heb geeft dat luxe-gevoel

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      Ha ja, maar dat is uitstel van executie. Het zijn beide 15PK's, dus ge zit op een bepaald moment met de taks.

                                      Verbruik kan ik wel inkomen. In veronderstel dat de 520d de E280 als dagelijks voertuig heeft vervangen?
                                      Ah nee hé, de w123 kost 30/jr, en de W124 schrijf ik pas in op het moment dat die ook nog maar 30 kost, dus helemaal geen executie!

                                      En de Bmw was er ook al heel die tijd hoor, da's onze daily. Die E280 ben ik via een contact binnen de club gaan ophalen in Noord-Holland voor 500 euro, kon die daarvoor nie laten staan begrijp je Heb daar 6 maanden af en toe een ritje mee gedaan, gebruikend als vervangwagen, en heb die toen van de hand gedaan voor 1350,- Ook geen tax op betaald dus!

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                        Deze hier teruggevonden.

                                        Mijn oude 124'en.

                                        Mijn eerste 300D, van 1989. In 1992 overgenomen. Vraag me niet met hoeveel kms (ik geloof een 105000). Wel weggedaan bij 200.000 km.





                                        Comment


                                        • #40
                                          De voorlopig enige ex benz is een 190E 2.0 met toen ik hem kocht 89.000 km op de teller en voor bijna het dubbele verkocht met 98.000 km


                                          Heeeeeeel leuke auto! Ik moest niks weten van een 190 omdak da toen maar een lelijk spel vond, 'k was rap bijgedraait toen ik er eentje had gehad

                                          Comment

                                          Working...
                                          X