Mededeling

Collapse
No announcement yet.

912 targa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 912 targa

    Beste,

    Ik heb mijn droomauto in Nederland gevonden maar woon in België. Het gaat om een Porsche 912 Targa van 1969. Het enige probleem hierbij is dat er een motor van een 914 inzit. Geeft dit enig probleem bij het inklaren van de auto in België? Moet ik speciale formuleren hebben om de auto in te klaren? Heeft hier iemand ervaring mee ?

    alvast bedankt !

  • #2
    Bij de keuring zullen ze het verschil tussen 912 en 914 niet kennen, laat staan dat ze zullen zien welke motor er in ligt.
    Gewoon inschrijven/keuren/verzekeren als "zogezegd" een 912, met dus de cilinderinhoud die op uw inschrijvingsbewijs staat. Over het invoeren van een wagen uit Nl naar België weet ik niets, maar meer informatie daar rond zal je zeker terugvinden op het internet.
    Succes!

    Comment


    • #3
      Normaal gezien moet deze wagen dan een homologatie keuring ondergaan. Zoals bij oudere BMW's.
      En daar controleren ze de motornummer wel..


      BMW E30 318iS '89
      BMW E28 520i '84
      BMW E34 535i '88

      Comment


      • #4
        914 motor in een 912... :s Persoonlijk ben ik daar geen voorstander van!
        Verder sparen & zoeken naar een gezond exemplaar met origineel motorblok. Is nadien veel eenvoudiger te verkopen & is waardervast...
        Specifiek opzoek naar '69-er of mag het ook een ouder exemplaar zijn?

        Comment


        • #5
          Met een oldtimer moet je niet meer naar de invoerder. Gewoon uitschrijven op de RDW in nederland. Met die papieren naar de douane. Vervolgens naar de oldtimerkeuring waar je het roos formulier meekrijgt. Dit kan met je eigen platen. Dan met roos formulier naar de verzekering. Die kleven er een sticker op dat je verzekerd bent. Dan kan je opsturen naar de DIV, of eventueel zelf naar DIV gaan, maar wel op een moment dat er iemand van de douane aanwezig is.

          Als je hem dagelijks wil inschrijven ben ik niet zeker of dit ook zo is, maar volgens mij kan je wel eerst een O plaat regelen, en daarna opnieuw keuring ondergaan als daelijks voertuig.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door RubenB Bekijk Berichten
            914 motor in een 912... :s Persoonlijk ben ik daar geen voorstander van!
            Verder sparen & zoeken naar een gezond exemplaar met origineel motorblok. Is nadien veel eenvoudiger te verkopen & is waardervast...
            Specifiek opzoek naar '69-er of mag het ook een ouder exemplaar zijn?
            Vertel? Wil zo een zaken ook wel altijd weten. Ken het verschil niet tussen de motoren, ben daar nog een leek in. :p
            1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
            2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
            2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
            -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

            www.carfac.be "Driving on experience"

            Comment


            • #7
              een 914 motor is een type 4 motor zaten 1700 en 2liters in dacht ik .
              912 motor is maar nen 1600

              Comment

              Working...
              X