Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onverwachte dure rekening garage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Onverwachte dure rekening garage

    Geachte Forum,

    Een halfjaar geleden heb ik mijn oldtimer binnen gedaan bij de garage. Elke maand opnieuw werd mij verteld "binnen een maand zullen we klaar zijn". Nu na 6 maanden heb ik eindelijk het positieve nieuws (na de zomer.. ) dat de wagen klaar is.

    Op voorhand had hij aan telefoon verteld dat het iets van 1500 euro zou zijn. Moest het meer zijn zou hij contact met mij opnemen.

    Ik heb nooit papieren ondertekend bij deze garagist.

    Nu liet hij mij weten dat de kosten zijn opgelopen tot 3000 euro.(Het dubbel!)

    Wat kan ik nu doen?

    Groetjes,

  • #2
    heb je een offerte gekregen waar het bedrag van 1500 op stond?
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

    Comment


    • #3
      1, over welke oldtimer gaat het.
      2, wat moest er aan gebeuren
      3, waarom deed je het niet zelf
      4, heb je die dingen die moesten gebeuren op papier gezet ?
      Last edited by Timmie; 16/10/2012, 16:54.

      Comment


      • #4
        Dat word betalen .

        Comment


        • #5
          Wanneer je zo naïef bent dat je je zes maand aan het lijntje laat houden dan denken zo'n mensen ook dat je zo naïef bent dat je het dubbele zal betalen.

          Comment


          • #6
            die enkele keren dat mijn auto naar de garage gaat.
            maak ik eerst een afspraak waarbij ik zeg wat er met gebeuren.
            hierbij vraag ik ook hoelang het gaat duren.
            als laatste lever ik mijn auto een dag voor de afspraak af op de parking. en ligt er op het dashboard een papier met de punten die moeten gedaan worden aan de auto.

            soms zelfs met een beschrijving hoe hieraan te moeten beginnen.
            en de nodige onderdelen er nog eens bij
            bvbeeld
            nieuwe balljoint in linker draagarm persen
            oliepeil achteras nakijken.
            koplampen afregelen
            uitlijnen wagen
            toe-in 0
            camber 0
            caster 4,5
            ( + beschrijving hoe caster en camber geregeld kan worden )

            Comment


            • #7
              Vindt ik nog enigsinds meevallen voor een lange tijd binnen hebben geweest,maar fijn is het natuurlijk niet.
              Al denk ik wel dat er juridish iets te doen valt,ze mogen immers niet *zomaar* stukken zetten zonder navraag bij klant,tenzij die er om vroeg of akkoort gaf.
              Of je moest natuurlijk iets hebben ondetekend dan kan het ook positief of negatief uitvallen in deze situatie.
              Mijn vorige wagen (bwj 2006,71 k) heeft 3 tal mnd binnen geweest en was een veelvoud van dit bevenstaande bedrag,het ene feit is natuurlijk het andere niet dat wel.

              Comment


              • #8
                gulder word ier massaal int zak gezet gewoon.
                2015 BMW S1000R
                2010 Renault Clio RS Cup
                1987 Volkswagen Golf GTI

                Comment


                • #9
                  De topicstarter is ook verdwenen precies, ik had de auto al lang terug gaan halen, wat duurt 6 maand?
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                  Comment


                  • #10
                    Denk dat het om een Mercedes w123 kan gaan. (zie forumnaam)

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                      die enkele keren dat mijn auto naar de garage gaat.
                      maak ik eerst een afspraak waarbij ik zeg wat er met gebeuren.
                      hierbij vraag ik ook hoelang het gaat duren.
                      als laatste lever ik mijn auto een dag voor de afspraak af op de parking. en ligt er op het dashboard een papier met de punten die moeten gedaan worden aan de auto.

                      soms zelfs met een beschrijving hoe hieraan te moeten beginnen.
                      en de nodige onderdelen er nog eens bij
                      bvbeeld
                      nieuwe balljoint in linker draagarm persen
                      oliepeil achteras nakijken.
                      koplampen afregelen
                      uitlijnen wagen
                      toe-in 0
                      camber 0
                      caster 4,5
                      ( + beschrijving hoe caster en camber geregeld kan worden )
                      dude, als ik het zo lees, waarom doe je het dan niet zelf... en steek die euro's in je zak

                      Comment


                      • #12
                        euhm... zelfde reden als bij mij dan:
                        -geen pers bij mij thuis om die rubbers erin te persen
                        -geen koplampregeltoestel
                        -geen uitlijntoestel die in mijne werkbak rondslingerd
                        -...

                        sommige dingen kan je gewoon niet zelf doen, en de garage die dagelijks aan EU wagens werkt, staat er soms al te kijken van: tiens, sleutel 13 schuif rond, en sleutel 12 krijg ik er niet op. wa voor een bouten zijn da hier nu. ik ga tegenwoordig naar de auto 5 en doe het zelf, BV CO regelen. jaja da kunnen ze
                        kom daar toe met de dodge, motorkap op, ziet ge daar 2-3 man grote ogen trekken en staan ze te kijken aan welke vijs ze eens zouden draaien. dan kom ik af dat het LPG is en t is ineens afgelopen, zijn mogen geen LPG afstellen.
                        dan vraag ik dan of ik ook die beperking heb.
                        dus ik gebruik hun meetapparaat voor CO te meten, en ik stel mijn eigen LPG installatie af. ik happy, auto5 happy en den dezen is toch weer gekeurd. kost me 10€ dan (naar een echte amerikanen garage rijden kost me al 3keer zoveel aan gas, en nog een dikke factuur ook. want die weten ook dat ge nergens anders heen kunt).

                        als ik in de buurt ben van mijn broer zijn baas, dan steek ik die daar in de garage binnen. geef die de handleiding die ik afgedrukt heb om een bepaald ding uit te voeren. en die doet dat ook. vraagt me meestal of hij die documentatie eens mag kopieren dan.

                        hebben die ook veel liever, want als ze zelf moeten gaan 'proberen' en ze breken iets af, ...
                        lang leve de vrije garagekes die het nog toelaten. want er komen er minder en minder
                        Last edited by ; 31/10/2012, 22:38.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Denk dat het om een Mercedes w123 kan gaan. (zie forumnaam)
                          3000 euro aan een w123 : kan alleen maar om roest gaan. En dan kan je overal terugvinden (helaas) : voor meer info : klik op de link in mijn handtekening.

                          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          euhm... zelfde reden als bij mij dan:
                          -geen pers bij mij thuis om die rubbers erin te persen
                          -geen koplampregeltoestel
                          -geen uitlijntoestel die in mijne werkbak rondslingerd
                          -...

                          sommige dingen kan je gewoon niet zelf doen, en de garage die dagelijks aan EU wagens werkt, staat er soms al te kijken van: tiens, sleutel 13 schuif rond, en sleutel 12 krijg ik er niet op. wa voor een bouten zijn da hier nu. ik ga tegenwoordig naar de auto 5 en doe het zelf, BV CO regelen. jaja da kunnen ze
                          kom daar toe met de dodge, motorkap op, ziet ge daar 2-3 man grote ogen trekken en staan ze te kijken aan welke vijs ze eens zouden draaien. dan kom ik af dat het LPG is en t is ineens afgelopen, zijn mogen geen LPG afstellen.
                          dan vraag ik dan of ik ook die beperking heb.
                          dus ik gebruik hun meetapparaat voor CO te meten, en ik stel mijn eigen LPG installatie af. ik happy, auto5 happy en den dezen is toch weer gekeurd. kost me 10€ dan (naar een echte amerikanen garage rijden kost me al 3keer zoveel aan gas, en nog een dikke factuur ook. want die weten ook dat ge nergens anders heen kunt).

                          als ik in de buurt ben van mijn broer zijn baas, dan steek ik die daar in de garage binnen. geef die de handleiding die ik afgedrukt heb om een bepaald ding uit te voeren. en die doet dat ook. vraagt me meestal of hij die documentatie eens mag kopieren dan.

                          hebben die ook veel liever, want als ze zelf moeten gaan 'proberen' en ze breken iets af, ...
                          lang leve de vrije garagekes die het nog toelaten. want er komen er minder en minder
                          Zie je wel dat Auto5 zo slecht niet is

                          Comment

                          Working...
                          X