Mededeling

Collapse
No announcement yet.

project 1600

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• project 1600

hey iedereen

heb zopas een bmw 02tje gekocht! zoals op de foto's te zien is hij ook toe aan een stevige restauratie liefst doe ik natuurlijk het grootste deel zelf (zover mijn kennis rijkt natuurlijk

heb zopas al het interieur uitgehaald om de bodemplaat te checke tot zover nog clean maar de dreunplaten zijn nog niet eruit, daar kan natuurlijk nog van alles onderuit kome :/

to do's
    -motor proberen aan de praat te krijgen (stond volgens de vorige eigenaar ongeveer een 10 jaar stil)
    -daarna motor en versnellingsbak reviseren (gedeeltelijk zelf)
    en daarna verder demonteren om hem te laten verzinken of zandstralen en terug laten spuiten zodat hij weer een jaar of 50 ertegen kan

klinkt bijna simpel als ik men eigen topic lees maar als hij over een 2 tal jaar af is heb zal ik toch hard hebben doorgewerkt

de eerste foto's

DSC09912.jpgDSC09914.jpgDSC09903.jpgDSC09909.jpg
    Bijgevoegde Bestanden

Knap project. Veel moed bij al het werk dat wacht!

Comment

Ziet er een goede basis uit! Ben benieuwd daar de evolutie gedurende de komende maanden/jaren! Veel succes!

@mods: kan je deze nieuweling zijn thread eens verhuizen naar het juiste subforum "mijn oldtimer" en de titel aanpassen? Kwestie dat ik dit topic niet mis
      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Ziet er de moeite uit! Succes ermee!

Comment

Bouwjaar?

Nog ronde achterlichten of reeds vierkant?

Comment

Netjes! Ik zou het niet direct zien zitten moet ik toegeven
            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik zou de motor meteen wisselen voor iets anders. Gewoon een e30 316 blok bijvoorbeeld. Zet daar dan een nieuwe weber carbu op en dat autoke gaat zalig rijden. Deze blokken zijn volgens mij het meest voor handen. Een oude m10b20 ga je niet snel meer vinden. en met 75 pk rond rijden is ook niet alles he

Verder succes met het project!

Comment

Zalig project !

Comment

heb da ook eerst gedacht weberkes, sportnokkenassen en van deze dingetjes maar ga m de eerste paar jaren daily rijen denkk dus ga k gewoon origineel houde om der gene zuipbak van te maken zal nu gewoon al wel plus min 10 liter zitten maarje ge koopt natuurlijk ook geen oldieke mda ze zo zuinig zijn ehh

hij is van 1969 met de ronde achterlichten

ga er de volgende dagen nog aan werken hoop hem eerst te kunnen starten vorige poging wou startmotor niet draaien dus wete wa te doen
                  voor andere 02 rijders, BMW kenners of mensen met kennis op vlak van restauraties tips zijn altijd welkom
                  Last edited by ; 27/10/2012, 23:45.

Comment

heb vandaag nog wat aan de auto gewerkt nog wat dingetjes gedomonteerd
                    heb ook de motor voor het eerst aan de praat gekregen dit ging eigenlijk vlotter dan verwacht buiten wat slecht contact me de startmotor ging dit bijna probleemloos
                    enkel dat er benzine uit het gat boven de vlotterkamer van de carbu kwam gelopen
                    redeneer ik goed als ik denk dat hij gewoon verzuipte en te veel benzine aanzoog toen dit gebeurde sloeg hij ook terug af.

woensdag ga ik opnieuw aan hem werken dan volgen meer pics heb vandaag geen tijd meer gehad
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

die benzine wa der uit kwam was blijkbaar naaldje in de vlotter wa door lang stil te staan ni meer werkte
                      heb alles rond de motor gedemonteerd ondertussen en die ga der binnekort uitgaan
                      was nu beetje aant denke gewees als de kas klaar gemaakt moe worde wa is dan het beste om te doen verzinke of zandstralen?
                      zandstralen kan je ook nog zelf doen heb ik me laten wijsmaken tis gewoon heel vies werk maarja...
                      zou graag zodanig in orde willen dat hij opnieuw 50 jaar er tegen kan iemand hier al ervaring met zandstralen of verzinken?

Comment

Working...
                      X