Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oldtimer ombouwen naar electrisch, MET geldige keuring in belgie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
    als je slim bent bou je alles in de koffer en laat je de motor zitten.....
    oiginele motor zit dan nog steeds in de auto, maar doet niets :p
    NOOIT, je gewicht gaat zoveel de hoogte in dat je totaal geen rendement haalt van je batterijen + elektromotor !

    maar als oldtimer éénmaal gekeurd is mag je toch ombouwen? (voorlopig) moet je niet terug naar de keuring.

    Comment


    • #42
      als de ombouw vlot gaat, zou ik die op daily platen willen zetten.
      je wil geen ongeluk of brand hebben met dergelijke installatie als dan blijkt dat het na de keuring werd doorgevoerd

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        als de ombouw vlot gaat, zou ik die op daily platen willen zetten.
        je wil geen ongeluk of brand hebben met dergelijke installatie als dan blijkt dat het na de keuring werd doorgevoerd
        terecht opgemerkt, maar dit lukt nooit in B !

        Comment


        • #44
          in 1998 is er ene die het gelukt was om het in orde te krijgen op papier. had dit op pagina 2 al eens aangehaald.

          ik zie ook verschillende firmas opduiken in belgie die oldtimers ombouwen naar electrisch. het moet dus zeker te doen zijn

          Comment


          • #45
            Blijven proberen! De dag dat het je lukt ga ik opzoek naar een 912 en doe ik hetzelfde!
            Alleja, als de centen er zijn natuurlijk.... Maar ik vind het een pracht idee!
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment


            • #46
              t is zowat het eenvoudigste dat er is nu.
              de oldtimers hebben meestal nog geen stuurbekrachtiging, de overbrenging van de bak is poepsimpel., met een RWD auto heb je nog meer gelijk aangezien het differentieel van de wielen al in de achteras zit (bij een FWD MOET je de versnellingsbak op de electromotor krijgen).

              ik heb er alleen geen zin in als ik de hele inbouw doe en dan doodsimpel krijg te horen dat je niet meer op de baan mag.
              ik heb ook op dat ene forum al geantwoord, want die 'buggy' waar ze daar over spreken is volgens mij deze die ik hier iets boven gepost heb als fotos (ze spreken daar ineens over de yellow top batterijen die gebruikt werden).

              goedkeuring van de constructeur... denk niet dat ze dit nog geven. zou natuurlijk wel een reklamestunt kunnen geven als ze ooit electrisch bouwen en je dan een oldtimer te show kan zetten die al electrisch is.

              electrische wagens komt al teveel in het nieuws, er komt teveel druk van europa om de CO2 omlaag te krijgen. en de huidige minister heeft al veel positiefs kunnen doen voor de oldtimerwereld. k zou alleen een paar 'ombouwbedrijven' willen vinden om dan te groeperen om samen wat druk te zetten.

              ze laten wel ombouw naar LPG, CNG... toe. bij oldtimers mag je ook zelf nog je motor veranderen

              Comment


              • #47
                electrische wagens komt al teveel in het nieuws, er komt teveel druk van europa om de CO2 omlaag te krijgen. en de huidige minister heeft al veel positiefs kunnen doen voor de oldtimerwereld. k zou alleen een paar 'ombouwbedrijven' willen vinden om dan te groeperen om samen wat druk te zetten.
                In welke buurlanden mag het? Als het in NL / DE / Uk niet mag moet je je geen illusies maken hé....
                Nu mijn inziens krijg je alles op platen in NL of UK enige tijd terug een audi sport quattro group B zien rijden op engelse platen what a sound!
                Polo 6n 1.4

                Comment


                • #48
                  De sound, het trillen, rammelen, de geur van onverbrande benzine, de geur van gecarboniseerde olie...
                  Dat alles maakt toch mee het gevoel van met een oldtimer te rijden.

                  En dan kom je af met een 912, met het geluid van .... een Nilfisk.

                  Om nog niet te spreken over het waardeverlies.

                  Comment


                  • #49
                    tot je eens rondrijd met een niet gelimiteerde electromotor die zijn volle vermogen op 1rpm al weergeeft. zie filmpje op vorige pagina onderaan ;-)


                    deze levert een 1350Nm en 342pk en dat allemaal op 600rpm

                    en die plaatsten de motor, waar ik die ook wil hebben. net vooraan in de tunnel van de bak
                    Last edited by ; 19/11/2013, 20:07.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      tot je eens rondrijd met een niet gelimiteerde electromotor die zijn volle vermogen op 1rpm al weergeeft. zie filmpje op vorige pagina onderaan ;-)

                      deze levert een 1350Nm en 342pk en dat allemaal op 600rpm

                      en die plaatsten de motor, waar ik die ook wil hebben. net vooraan in de tunnel van de bak
                      dat is altijd zo en grote voordeel van een electromotor, koppel is beschikbaar over volledig toerental bereik !
                      waarom denk je dat elctro en hybride (deel elektrisch) motoren zo een laag (20 - 30 - 40 KW) vermogen hebben?

                      Comment


                      • #51
                        Even omhoog schoppen. Hoe zit dit nu met dit gedoe? Mag het al? Kan het al? Wat moet? Wat mag? Wat kost het? Binnen dit en drie jaar zou ik graageen klein oud wagentje op elektriciteit hebben. Zo iets gelijk nen Visa of een ACA Diane in pick-up versie op elektriek. Of mss wel een oude amerikaanse pick-up op elektriciteit. Gewoon om in de geburen boodschappen mee te doen, naar het werk te gaan en (tegen dan) de kindjes naar de crash/school te brengen = max 40km/dag
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • #52
                          Tja zal wel niet veel opschieten denk ik tenzij er een grote firma met kapitaal achter komt te zitten die veel ombouwprojecten zou kunnen doen...
                          Nu goed ik zou mij geen illusies maken grotere brembo remmen worden als onveilig beschouwd dus een oltimer op eletriek...
                          Polo 6n 1.4

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            Even omhoog schoppen. Hoe zit dit nu met dit gedoe? Mag het al? Kan het al? Wat moet? Wat mag? Wat kost het? Binnen dit en drie jaar zou ik graageen klein oud wagentje op elektriciteit hebben. Zo iets gelijk nen Visa of een ACA Diane in pick-up versie op elektriek. Of mss wel een oude amerikaanse pick-up op elektriciteit. Gewoon om in de geburen boodschappen mee te doen, naar het werk te gaan en (tegen dan) de kindjes naar de crash/school te brengen = max 40km/dag
                            je mag er niet mee op de weg omdat je deze niet kan inschrijven, verzekeren, ...

                            Comment


                            • #54
                              Mag ik dit gesprek eens heropenen ?
                              Eind 2012 begon 'fcapri' met dit gesprek en hij postte een filmpje van Vier. Ik ben de eigenaar van het Fiatje in dit filmpje.
                              Ik rij ondertussen anderhalf jaar elektrisch en wil jullie mijn ervaringen eens meedelen.
                              Ten eerste, het mag ! Als je een oldtimer ombouwt mag die ingeschreven worden met O-plaat, verzekerd worden en hij zal zelfs gekeurd worden, als hij tenminste voor de rest in orde is.
                              Verzekering en taks kosten mij 200 € per jaar. Mijn autootje rijdt 80 km ver met één laadbeurt en die is voor mij gratis omdat mijn zonnepanelen meer stroom maken dan ik nodig heb. Ombouw kostte 11.000 € en aankoop 5500 €. Dat is 11.000 € goedkoper dan een Mitsubishi iMiev terwijl ik veel origineler rij en de luxe mis ik niet tijdens mijn korte ritjes, ik doe gemiddeld 20 km per dag.
                              Ook de oliegeur en motorgeluiden mis ik niet, heerlijk rijden met een stille auto !! Ik mis ook de olievlekken in mijn garage niet Starten doet hij ook altijd in één keer (al hoor ik dat niet). Geen miserie met een auto van 40 jaar, wie doet mij dat na ?
                              Ondertussen doe ik het opnieuw, met een NSU Ro80, die wankelmotoren hadden niet de beste reputatie. Ik heb er één gevonden met 16000 km op de meter. Met een elektromotor heeft die auto een nieuw leven voor zich. Voor 12.000 € zal er een stevige motor in gezet worden met batterijen die me 200 km ver zullen brengen, ook op snelwegen !
                              Aan ieder die er aan denkt ... DOEN !!! Enkel zo kunnen we bijdragen aan een beter milieu, want de regering wil niets doen vanwege de inkomsten van diesel en benzine !

                              Comment


                              • #55
                                Waar is dan het plezier van het oldtimer rijden naartoe? Aan oldtimer kunt ge tenminste zelf nog sleutelen. De olielekken, geur,.... hoort er allemaal bij. Voor het milieu moet ge het niet doen want die batterijen moeten ook gemaakt worden en later afgebroken. Hoe ge het draait of keert, het komt toch allemaal op hetzelfde neer.
                                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                  Waar is dan het plezier van het oldtimer rijden naartoe? Aan oldtimer kunt ge tenminste zelf nog sleutelen. De olielekken, geur,.... hoort er allemaal bij. Voor het milieu moet ge het niet doen want die batterijen moeten ook gemaakt worden en later afgebroken. Hoe ge het draait of keert, het komt toch allemaal op hetzelfde neer.
                                  Dat is voor iedereen persoonlijk.
                                  Polo 6n 1.4

                                  Comment


                                  • #57
                                    Vind het zeer interessant allemaal. Top dat het je gelukt is.
                                    Is je fiat dan gekeurd als oldtimer? Is hij gekeurd met de elektro motor? of gekeurd als oldtimer en dan omgebouwd? Wat als de keuring voor oldtimers later verandert en je bv om de twee jaar naar de keuring moet?
                                    Wat je bijdrage aan het milieu betreft, daar ben ik zelf ook nog niet uit, en elektriciteit groeit natuurlijk niet aan de bomen. Maar je rijd wel gratis wat betreft de brandstof. Heb je geen website waar we je vorderingen met de NSU kunnen volgen.

                                    Comment


                                    • #58
                                      elektro fiat 500: Je zegt dat je hem hebt gekeurd met die elektromotor erin. Staat er dan op uw inschrijvingsbewijs ook vermeld dat die wagen elektrisch is ipv op benzine? Ik zou eerder denken dat je gewoon geluk hebt gehad op de keuring dat ze die er zo hebben doorgelaten.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Is het niet n.solar die de ombouw doet?

                                        Comment


                                        • #60
                                          Wat een sceptische commentaren hier.
                                          Ik vind het zeer interessant dat elektrofiat500 hier zijn ervaring wil delen.
                                          Opmerkingen in de zin van de geur van oldtimers en olielekken horen erbij , passen niet in dit topic. Hier gaat het over omgebouwde oldies.
                                          Versta me niet verkeerd, ik ben een petrolhead met een oude opel GT en een klassieke Lotus Esprit, maar elektromotoren interesseren me zeker.
                                          Ik heb vorige week een 4 tal dagen rondgereden in een BMW I3 van het werk, en ik was zeer onder de indruk.
                                          Soepelheid,stilte,koppel, maar ook een actieradius, waar je je steeds bezorgd over maakt....
                                          Je vertrekt aan de lichten met even veel swung als een dikke audi of BMW Zo een ding is ongelooflijk snel weg. Ook de herneming bij pakweg 90km/u naar 120 is zeer snel , maar vooral geruisloos en soepel.
                                          Dus, laat maar komen, alle info over ombouw en hoe die op de baan te krijgen. Allemaal zeer interessant

                                          Dit was em, geinig dingetje en ik zou het wel kunnen gewoon worden, al gaat mijn hart uit naar mijn oldies.



                                          Geert
                                          Last edited by gvy; 09/12/2014, 19:39.
                                          1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

                                          Comment

                                          Working...
                                          X